Psyklisten
Overivrig entusiast
Laptoppen gikk heden i går kveld, må derfor ha meg en ny bærbar litt brennkvikt. Har kikket på en HP DV9575, den koster 11990,- hos Computercity. Noen andre råd her?
Nei Lenovo kjøpte hele laptop divisjonen til IBM. Men det har alltid vært Lenovo som har produsert thinkpad for ibm så det er egentlig ingen forskjell.theStig skrev:Jeg har "Lenovo" IBM Thinkpad T60 selv... meget bra maskin.
Det er vel IBM selv som lager Thinkpad maskinene tror jeg, selv om Lenovo har tatt over all produksjon av vanlige PC'er fra IBM.
Lenovo kjøpte vel alt som hadde med laptop å gjøre, men de har vel produsert for IBM ganske lenge...theStig skrev:Jeg har "Lenovo" IBM Thinkpad T60 selv... meget bra maskin.
Det er vel IBM selv som lager Thinkpad maskinene tror jeg, selv om Lenovo har tatt over all produksjon av vanlige PC'er fra IBM.
Dette er en god anbefaling. Ikke blant de "kuuleste" utseendemessig, men får gode kritikker for soliditet og stabilitet og god medfølgende programvare. Min neste laptop blir en T61 eller X61.Ludo skrev:Lenovo kjøpte vel alt som hadde med laptop å gjøre, men de har vel produsert for IBM ganske lenge...theStig skrev:Jeg har "Lenovo" IBM Thinkpad T60 selv... meget bra maskin.
Bruker den nye T61 nå, er meget fornøyd med den. Ganske stillegående, bra skjerm og den kvaliteten som IBM er godt kjent for
Anbefales! Du får også R61 endel billigere. Den har helt ok spesifikasjoner, men er 3mm tykkere enn T61 - det synes nesten ikke! R61 er et kupp!
Psyklisten skrev:Det ble en Compac Presario V6502eo. Impulskjøp hos Elkjøp. De har 30 dager returrett, veldig kjekt.
[/quot
.... Og denne byttet jeg inn til fordel for en Toshiba P200 med 17" skjerm. Grei maskin, ikke noe mer, dårlig tastatur, men fin skjerm.
Problemet er den helv... VISTA. ???
Får ikke kjørt målelabben, nå har jeg kjøpt meg en Behringer GuitarLink, den går heller ikke. Nei, her må det gjøres noe, tar ikke sjansen på å "nedgradere" til XP på eksisterende innstallasjon og partisjon, og jeg har lest at det kun er fra xp til Vista som kan funke SKIKKELIG med dualboot. Vet det har vært flere tråder her et sted om samme tema, men tar gjerne imot råd her likevel.
GrattisPsyklisten skrev:Ble så lei av Vista at jeg kjøpte meg en LENOVO 3000N200 maskin og innstallerte XP. Kjekt å ha 2 maskiner, luxus kanskje, men sjansen for at data går tapt minsker dramatisk.
Maskinen ble levert med Vista og 512Mb ram. Testet den litt før jeg gikk i gang med xp innstallering og ram oppgradering, må si at det var dramatisk forskjell i performance, mye raskere med xp og 1,5Gb ram. Vet ikke om det var mer ram eller XP som gjorde mest.