Målbare forskjeller på kabler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.875
    Torget vurderinger
    2
    Du må være klar over at du får 11 nanosekunds forsinkelse og dermed 0,011 graders fasedreining ved 80Hz hvis ene kabelen er 2 meter lengre enn den andre.
    Lett hørbart.
    Vis vedlegget 1070762
    Jeg har 4 microsekunders forskjell på høye og venstre kanal på pickup. hvor mye lengre kabel må jeg ha på den ene kanalen=

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.231
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har en gammel Xindak som lydmotor ved romaskin/sykkelrulle. Etter at jeg koblet TV gjennom Viim Mini glemte jeg å fjerne RCA-kanelen fra TV til forsterker. Led meg gjennom 2 ro-økter med en lav during før mynten datt helt ned, og jeg fikk dratt ut «antenna».
    Så nå har jeg også endelig HØRT forskjell på ei ledning, og merkelig nok ble det absolutt best uten.
    😂

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    8.206
    Sted
    Kongsberg
    Jeg har 4 microsekunders forskjell på høye og venstre kanal på pickup. hvor mye lengre kabel må jeg ha på den ene kanalen=
    Det blir ikke billig! Det er omtrent 800 meter med kabel. Når den er så lang blir det desto viktigere å bruke en bra kabel, og jeg kan anbefale HiFiklubbens pegasus med aktiv støydemping til rundt 15000 meteren. Du får sikkert litt rabatt ved kjøp av 800 meter (og husk at du trenger bare en kabel), så da havner du på rundt 5 millioner kroner.
    Men jeg har er har en helt gratis metode også!!
    Lyden går som kjent med 343m/s i luft, og 4us til svarer 1,3mm. Så hvis du flytter lyttestolen 0,65 millimeter til siden når du spiller plater så er du i mål.
    :D

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.912
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å nærme oss det vi driver ned på jobben, forsinker lyset i en kanal med 1,8 meter for å få 6 ns senere ankomsttid til PMTene 😄

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn