Må ha ny Riaa (tror jeg), hva skal jeg ha?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
18.727
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Mht pris vs ytelse så er det vel fortsatt ingenting som tangerer Muffsy.
Men, man må jo da kunne foreta litt enkel lodding.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.666
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Diger kladeis med masse justeringer men som ikke låter bedre enn en Cambridge Alva Duo.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.286
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Du har 2 spillere, jeg ville tatt en titt på Schiit Audio Skoll. Den har 2 innganger og mange innstillinger.Prisen er ca 7000.Duet selger de.

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
216
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Fikk henta pro-ject`n på posten. Men etter 10 timer i bil på glarholka for 3 timers jobb, blir det bare å presse i seg en grandis å stupe i seng. Får koble opp i morgen å teste ut litt noen dager. Slettes ikke sikkert, men håper jo jeg blir voldsomt positivt overrasket. Om ikke, har det etterhvert blitt en brukbar liste med tips her i tråden som kan testes ut😀

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Man skal definitivt ikke føle seg noe mindreverdig med Puffin sine produkter. De fungerer utmerket og er et funn for alle som IKKE velger å tømme kredittkortene inn i et phono-trinn.

Har selv hatt en i oppsettet og trivdes utmerket. Den gjorde seg definitivt ikke bort, men klarte heller ikke å overvinne de aller hvasseste. Jeg synes at den hadde åpenbare svakheter oppover i frekvensløpet (her hos meg) og skapte en annerledes og mindre scene enn hva jeg har til daglig.

Allikevel, Puffin = fryktelig mye morro for liten innsats og er et kjempekjøp. Vel og merke om fordomtankene fjernes og om resten av smaksløkene passer sammen! (y)

Sist redigert:

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
216
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Da har jeg fått spilt noen timer med Pro-ject. Kun MC foreløpig. Det låter annerledes enn Jasmine. Men ikke sikkert det er så mye bedre match her. Mere fyldig, men samtidig mere lukket i toppen. Kanskje ikke like tamt som jeg klaget på i åpningsinnlegget. Har noe rar ´raping´ innimellom. Litt sånn som når man tar kvelden, slår av forsterkerne som tømmer ut siste rest. Mistenker det er brukerfeil, jordingsrelatert osv. Ikke noe hakeslipp, og har ikke trua på at det spiller seg til. Men skal teste litt til før kaster håndkleet på denne😊

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.173
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg kjenner ikke Pro-Jecten, men om mulig ville jeg vurdert å låne en step-up og teste med den foran MM-inngangen. Ofte har jeg synes at både billige og dyre ting yter en god del bedre med MM enn MC og da kan en step-up være en svært god idé.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.673
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
TS, din Jasmine er en god sak (til prisen), og var også velansett i sin tid. Den har neppe blitt dårligere etter noen år. Men vi vet også hvor lite folk husker av sånt, og det er vel ikke mange som har førstehåndskjennskap til den heller. Det er stort sett "flavour of the month" det tutes om.

Mye av det som har blitt anbefalt hittil er fine saker hver for seg - igjen, til prisen - men vil stort sett gi deg sideveisforflytninger. Ingen nevnt, ingen glemt. Folk beskytter og forsvarer sine anbefalinger som om det er deres kjærlighetsbarn og favorittelskerinne, så jeg våger ikke å krenke noen.

Med mindre du gjør et varp (brukt), så bør du nok opp et par hakk (i pris og kvalitet) om du skal med grei margin toppe det du allerede har.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.673
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Har hatt 2,0 og LP 4 fra Jasmine men jeg endte opp med Musical Fidelity som du ser i min signatur og har aldri sett meg tilbake :)

mvh
I åpningsinnlegget: Jasmine 2.0, og budsjett på 8k.
Din MF koster vel 18k nå ;)

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
216
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
skal teste noen flere, men kan vel ikke ignorere at budsjettet muligens er noe lavt😊

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.666
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en Mini Basis Exclusive på prøve og syntes ikke den spilte bedre enn en Lindemann Limetree Phono II.

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
18.341
Sted
El-returen
Torget vurderinger
44
Hvis du ramler borti en brukt Gold Note PH-10 kan den også anbefales. Vellydende og fleksibel riaa.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.286
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Om du kommer over en Trichord Delphini så er den verd en lytt. Har den selv. Ligger vel på rundt 6k .

Topp Bunn