Det er vel bare i navnet de er lettsaltede. Jeg blir tørr i tunga og på leppene bare ved tanken. Krever rømmebasert dip for å kompensere for saltet etter min mening.Maarud´s orginale lettsaltede.....
mvh
Beklager...for meg er dette tragisk. Smaker så ufattelig mye dårligere enn det gjorde på 70- og 80-tallet. Gå på Ultra og kjøp importert potetgull fra england, såkalt "premium-taste", da skjønner du hvordan det KAN smake.Maarud´s orginale lettsaltede.....
mvh
En iskald Budweiser besørger evnt overflødig salt innhold for min del .......Det er vel bare i navnet de er lettsaltede. Jeg blir tørr i tunga og på leppene bare ved tanken. Krever rømmebasert dip for å kompensere for saltet etter min mening.
Det er mulig du har rett her, har ikke muligheten å sjekk pr dd, her hvor jeg holder til er Estrella, OLW m.fl som dominerer, vanskelig å finne noen klart best blandt disse, men det skal alikevel være lettsaltet.Beklager...for meg er dette tragisk. Smaker så ufattelig mye dårligere enn det gjorde på 70- og 80-tallet. Gå på Ultra og kjøp importert potetgull fra england, såkalt "premium-taste", da skjønner du hvordan det KAN smake.
Maarud ble enda dårligere etter at det ble kjøpt av Kraft Foods.
Se om du får tak i blå variantene, de er festlige å lage potetgull av. Og setter farge på eller kjedelig mat.Æsj! Etter sju års opphald, lurer eg på å dyrke eigne poteter igjen...
virkelig kompo ?Det viktigste er at chipsen er helt lys, når de er mørke smaker de dårlig synes jeg. Før kjøpte jeg oftest Kims, men pleier nå heller å kjøpe Maarud siden jeg synes de har oftere lysere chips. Men nå prøver jeg helst å ikke spise chips da...ikke alltid like lett.. :-/
Pingles.Det fine med Kims er emballasjen (er det ikkje Kims som har desse papprøra du kan bruke til å ha blyantar i?)
Pingles.
Palmeolje er ganske gufne greier. Inneholder store mengder mettet fett og klogger til blodomløpet. Peanøtolje inneholder mye enumettede fettsyrer og er derfor bedre egnet som mat.Er peanøttolje sunnare enn palmeolje?
Bor ikke du i Gokk? Start din egen potetgressfabrikk hvis de ikke modner i tide!Totenflak er bra. De hadde en variant som forsvant (herfra i hvertfall - husker ikkke hva den het). Totenflag er vel Kims.....
Ellers var det noe fra Norsk Internasjonalt Chipsregister på sent 90-tall som var en favoritt. Forsvant sporløst...
Gastrogull er godt men veldig salt!
Du har bare blitt lurt av smaksforsterkere igjen. Tenk MÅÅRUUUD!Ble positivt overrasket over ny og forbedret Kims her forleden. God smak og ikke for salt. Har gått grundig lei av varianten "stekt ett og ett flak over bålet bak fjøset osv" a la Sørlandschips, Toten og alle de andre.