Mac-ripping-noen forslag?

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Hei
Har nettopp innstallert og satt opp alle komponenter,mac drive,dac ogt så videre,
Alt er klart,skal bruke Pure Music som avspilling.Integreres meg bra i itunes.

Men jeg mangler ett rippe prog til å legge inn cd er med,så jeg håper der er noen som har ett tips til ett bra ripp prog.

ER fersk med dette mediet men hvaa slags format bør jeg bruke?når jeg ripper dem til hdd.

mvh
Supersam

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Jepp, iTunes fungerer helt bit perfect...

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Hvorfor ikke bruke iTunes?
Ok da prøver jeg itunes,var bare ikke sikker på om der fantes andre rip som var "bedre"da må jeg vel rippe dem som appel flac losless flac,som sagt har jeg aldri gjort dette
før og jeg vill jo gjerne rippe dem til best mulig format(lyd)kvalitet,vet ikke hva mac støtter?har inntrykk av att der er flere rippe formater,men man er kanskje låst til appel losless flac.?
Men som sagt blir det bare synsing i fra min side da jeg arlig mp si att jeg har ikke mest peiling på pc avspilling.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du er ikke låst til noe som helst, og Alac er åpent nå. Men iTunes fungerer sømløst og fint på en Mac. Selv ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet på mine mac'er.

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Du er ikke låst til noe som helst, og Alac er åpent nå. Men iTunes fungerer sømløst og fint på en Mac. Selv ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet på mine mac'er.
Takker så mye Vidar

Da prøver jeg itunes!! :)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.190
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sett iTunes til å lagre i Apple Lossless format (ALAC). Det er tilsvarende kvalitet som FLAC, og gir ingen kvalitetsreduksjon.
Forresten er ALAC nå et åpnet format, altså hvem som helst kan få lov å lage programmer som skriver/leser ALAC-filer. Hvis de bare gidder.

Og i samme slengen, litt OT: Apple har nå gitt plateselskapene muligheten for å lage og levere ALAC-filer til iTunes Store.
http://www.appleinsider.com/articles/06/06/22/apple_lossless_format_coming_to_itms.html
Det kan kanskje bety at de forbereder ALAC i epletonebutikken om ikke lenge.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Rip med iTunes, konverter evt. Flac-filer du har liggende til Apple Lossless med MAX.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
ottone skrev:
Det hadde sannelig vært noe !!!!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
ottone skrev:
Det hadde sannelig vært noe !!!!
Ikke nok med det, men jeg mener da bestemt å huske ryktet om at de også skulle begynne å selge 24/96 også, tror ikke jeg har drømt det, men ikke umulig ;D

Jeg ser ikke bort i fra at plateselskapene her atter en gang aner muligheten for enda en gang å selge gamle skiver på nytt.
Om så vil skje så får vi bare håpe at det er reelle 24/96 med ditto innhold som tilbys.

Mvh.KW

Topp Bunn