MAE set1 Black Plate

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Brylar har laget enda en ny innpakning for MAE SET 1. Trepanel i kirsebær med profiler som ikke er helt enkelt håndarbeid ;)
Og sort acryl på toppen.

Noen flere detaljer følger:

Det nye chassis er endret litt fra det originale. Med noen flere hull for lufting og M A E i front på toppen. Den siste detaljen blir maskert med annen topp plate.

L

Ludo

Gjest
Oh du hildrande du!!! :eek:

Rett og slett råflott, sexy, vakkert og en masse andre superlativer!!! Sånn skal jeg ha!!! ;D

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
887
Torget vurderinger
35
Ja den er bare rålekker, så den "live" tidligere idag. ;D

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Lars mente jeg skulle bruke sorte forsenkede skruer. Det ble ikke forsenket denne gangen. Vanskelig nok å finne sorte skruer på 1. pinsedag :)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
WOW, den far jo bare helt rå.
Grattis
Mvh

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Mange flinke her!
Jeg bare skrur ;)
Og pusset litt på acrylen før fotograffering :)
Med dårlig værmelding og forkjølelse blir det sikkert litt lodding snart.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Den var jammen flott ;D Skikkelig fint trearbeid, og det ble lekkert med akrylplata på toppen.
Hvis jeg skulle pirke på noe må det være skriften. Jeg synes det blir litt mange bokstaver foran der. Hva med å la det stå MAE i midten og set 1 på baksiden f.eks. Sånn til neste gang altså ;)

Asbjørn

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det er nettopp dette som er så fint med DIY. En kan gjøre det helt slik en ønsker.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noe som vil bli gjort til "option" til MAE kit'et??

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Jeg synes igrunnen det er utrolig at ikke det er et (større) marked for custombygd hifi. Vi har det jo med biler, sykler, motorsykler og en mengde andre ting. Tenk å kunne få bygget en flott rørforsterker etter egne specs utviklet i et samarbeid mellom kunde og konstruktør. Det må da bare være et tidsspørsmål før det tar av?

Asbjørn

Sound man

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
0
Helt utrolig rått!!! ;D En sånn skal jeg bare ha meg... ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Og pusset litt på acrylen før fotograffering :)
Du får ta et bilde inne fra kjellerstua di, uten blitz, så vi får se hvor svart den egentlig er!! Ute blir det alltid gjennskinn fra himmelen. ;D

Ellers så ser det jo fint ut da!!
Men det hadde gjort seg med forsenkede skruer, eller hur? ;) ;D

Mvh
Lars

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Jo da. Skrue hoder helt flush med acrylen hadde nok sett enda bedre ut. Det vil si at de da ikke ville vært så synlige. Men på en 1.pinsedag så........... ;)
Jeg ha gjort litt på undersiden. Alle løse tråder fra trafoenen er på plass. De som ikke er i bruk har blitt plassert også. Et par detaljer viser likeretter dioder og høyttalerterminaler.
Alle ledninger har beholdt sin originale lengde. Det gjør det litt enklere ved eventuelle modifikasjoner. De kan enkelt kortes inn når alt er ferdig og noen endringer ikke er aktuelle.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
er det blitt satt en pris for dette "ekstra option" ?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
zemtex skrev:
er det blitt satt en pris for dette "ekstra option" ?
Jeg skrur og lodder, men har ingen "kommersielle" interesser her. Sender deg en PM slik at du kommer videre.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
Nightpuma skrev:
Audiomix skrev:
Jeg synes igrunnen det er utrolig at ikke det er et (større) marked for custombygd hifi. Vi har det jo med biler, sykler, motorsykler og en mengde andre ting. Tenk å kunne få bygget en flott rørforsterker etter egne specs utviklet i et samarbeid mellom kunde og konstruktør. Det må da bare være et tidsspørsmål før det tar av?

Asbjørn
Jeg tror nordmenn generelt er noe tilbakholdne når det gjelder denne typen "custom utstyr". Problemet ligger i at andrehåndsverdien ofte blir ekstremt lav i forhold til innkjøpsprisen som den første kjøperen har måttet betale.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
whistler skrev:
Nightpuma skrev:
Audiomix skrev:

Asbjørn
Jeg tror nordmenn generelt er noe tilbakholdne når det gjelder denne typen "custom utstyr". Problemet ligger i at andrehåndsverdien ofte blir ekstremt lav i forhold til innkjøpsprisen som den første kjøperen har måttet betale.
Det går en masse "custom" programmer fra USA (ikke audio,men...). Kan aldri huske å ha hørt hva kunden betaler. Dersom det er snakk om et noen uker jobb og deler, er det ikke så vanskelig å regne ut prisen. En godt betalt kineser får ca 2000 (NOK) i måneden. Da er det mulig å få til noe custom uten å bli liggende lavt med hodet. Jeg skrur og lodder litt når jeg har tid og lyst. I kveld har det blitt en del jordforbindelser og gløding.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Bare et rykte ;D
Det kommer snart en variant med chassis i FERRARI rødt.
Venter spent :)
Er nå ferdig med det meste av intern kabling. Det vil si alle forbindelser til jord, gløding og høyspenning. Filterkondensatorer til høyspenningen er på plass. Nå gjenstår "bare" resten av komponentene.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
God været kom og det har ikke blitt gjort stort med forsterkeren. All kabling ifm jord, høyspenning og gløding er ferdig. Jeg forsøker å holde alle slike kabler tett mot chassis og tvinner forbindelsene til glødingen. Glødespenningen er balansert i forhold til jord. Et forsøk på å holde brum vekk. Filter kondensatorer til høyspenningen er på plass: Rifa pluss to store Elna.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Godværet holder seg, men jeg kan jo ikke bare nyte sola ;)
I løpet av et par varme kvelder med loddebolten har alle komponentene kommet på plass. Nå er den ferdig, den er testet og nå spiller den vakker musikk :)
Mer så snart jeg har ryddet benken og redigert noen bilder.

Animal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1
Utrolig fin forsterker! :)

Er fronten den kjørt på roveren eller for hånd?

Mvh
Andreas

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det er vel snakk om å få en ide til utformingen og benytte alle lovlige "tricks".
Den er nok ikke frest for hånd nei.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Fint!
Hadde det bare vært slik med elektronikken også. At et knep eller to som gjør underverker med lyden hadde vært lovlig ;D
Jeg vet at det er en som holder på med en slik forsterker som lager sitt eget chassis (CNC) og lakkerer i Ferrari rødt. Like før vi får se bilder håper jeg :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Jeg fikk anledning til å ta noen bilder utendørs før forsterkeren forsvant. Nå er den på tur til Danmark og skal kanskje videre til Nederland og Tyskland.
Noen bilder uten andre "knep" enn litt beskjering:

Litt fra det indre. Alle "hemmelige knep" er lett synlige ;D

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
En liten variant som gir enda blankere og renere overflate:
Skruene senkes i aluminimchassis i stedet for å synes på toppen av acrylplata. Det er en enkel jobb og ingen risiko for å ødelegge noe. Jobbing med acryl kan lett ende med katastrofe.
Her er det ingen andre skruer synlige enn de som holder trafoen og til rørsoklene. De siste går ikke gjennom acrylen. Det kan være lurt med en dråpe lim i hvert hjørne for å hindre at acrylen løfter seg i hjørnene. Sort acryl er så blank at skyene speiler seg :)
Hva tror du om denne endringen Lars?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Dette var "berre lekkert"
Burde antageligvis inngå i alle husholdninger? ;D

THUMBS UP!!

Mvh
Lars

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Flott forsterker og flotte fotografier Hans.
Jeg visste du hadde mange talenter men ikke at fotokunst inngikk i rekken.

Noen tips om hvor man kan kjøpe sorte acryl-plater? (og helst få de skjært etter mål)

Topp Bunn