Magnepans venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Min bedre halvdel bryr seg ikke om hifi i det hele tatt.
    Men da 1.7 kom i hus, utbrøt hun: oh my god.
    Så ble hun plassert i sweetspot, og etter et par minutter sier hun forsiktig; vi kunne hatt de oppe i stuen.
    DET kunne vi ikke, hadde ikke funket mht plass og plassering, da det ville blitt 90 grader vridning ifht hvordan det ble satt opp i man caven

    Hun har ellersmessig godtatt alt som har blitt dratt i hus, også i stuen,selv om det de siste årene i hovedsak har vært plassert i min man cave

    mvh
    Proffen
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    963
    Torget vurderinger
    2
    HAREPUSE. Pass på du kan risikere å miste ett lyd teppe fra høtalerene :) Kan også være litt utfordringer med plassen inni panelene. Eksempel fra bytte av 10nf i mine 1.7. Hvis noen lure , så er det den sorte som er montert i diskanten orginalt.
    DSC_0504.JPG
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mine 1.7 hadde oppgradert delefilter, men en av eierne plukket de ut og monterte den orginale igjen, han syntes det låt bedre.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mine 1.7 hadde oppgradert delefilter, men en av eierne plukket de ut og monterte den orginale igjen, han syntes det låt bedre.

    Akkurat det jeg frykter ,, jeg tror ,,,,, så lenge du har en amp som drar dem uten å mukke ,,, det er ikke annnet problem
    med original ,,,enn den eventuelle belast bar het for dikant båndet ,,, når det spilles j,, li høyt .Det legger jo disse MGene opp til desverre . )

    MOdda filter har ca 4 ohm rett , mens original er nede under 2 ohm i 20 khZ
    Derfor blir tilmed mine amper varme med pådrag med MG
    Så for de mindre ampene " er det enn lettelse
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Var noe dårligere målinger i bunn/topp med clio ser jeg. Har dette programmet selv. Har sett bedre målinger i dette med en bedre bånddiskant. Er noe skeptisk til å få en god registerbalanse med en sub. Må være rask i bassen til disse Magnepan panelene. Ser for meg Transmission Line. De er heller ikke så lett å beregne m denne spesielle dempingen. Har ikke hørt MP panelene. Hvis de er rask og kontant, så blir det en utfordring og få en god sub. Det har vært vanlig å bruke sub til panelhøyttaler. Kan huske disse Beveridge elektrostatene m spesielle spredelinser og to subber m innebygget aktive rørforsterkere De var kjent for å ha god registerbalanse.
    Skal bli interessant å få høre disse RLS+ en gang etter all den positive omtalen de har fått. Ikke uvanlig å få ''highend'' til en overkommelig pris :)
    LRS til tross på pris endring er den enda en løp å kjøp om du verd setter naturlighet "


    Fra tidligere paneler fant jeg kun en sub , dual compound reflex .Fordeler er 1/2 kasse volum kontra single element kasse ,,,,,Den er super fast og super low distortion
    Trade off er lav drift effekten og ikke amper makter lasten , erfart

    Alternativt

    GR research snakker varmt om dipol servo assisterte basser ,,, må stte meg inn i dem . :
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat det jeg frykter ,, jeg tror ,,,,, så lenge du har en amp som drar dem uten å mukke ,,, det er ikke annnet problem
    med original ,,,enn den eventuelle belast bar het for dikant båndet ,,, når det spilles j,, li høyt .Det legger jo disse MGene opp til desverre . )

    MOdda filter har ca 4 ohm rett , mens original er nede under 2 ohm i 20 khZ
    Derfor blir tilmed mine amper varme med pådrag med MG
    Så for de mindre ampene " er det enn lettelse
    Ok, har ikke merket noe problem med den forsterkeren jeg bruker.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    LRS til tross på pris endring er den enda en løp å kjøp om du verd setter naturlighet "


    Fra tidligere paneler fant jeg kun en sub , dual compound reflex .Fordeler er 1/2 kasse volum kontra single element kasse ,,,,,Den er super fast og super low distortion
    Trade off er lav drift effekten og ikke amper makter lasten , erfart

    Alternativt

    GR research snakker varmt om dipol servo assisterte basser ,,, må stte meg inn i dem . :
    Har sett at GR har flere kit med dipol/servo. Så driver de også mye med måinger og tester. Tror også at dipoler/servo kan være en god løsning. Man trenger ikke noe kino bass som ska gå så dypt. Heller en som er hurtig, stram og kontrolert. Og ikke så veldig dypt.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da ble 2023 året jeg ble gjenforent med Magnepan etter nesten et helt år uten høyttalere fra dem. Jeg regner med at jeg har 1.7 stående minst like lenge som 12qr sto hos meg (femten år)
    Ønsker alle i flathøyttalerfamilien et godt nytt år 🎉
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jim Winey, grunnleggeren av Magnepan har nettopp lagt inn årene.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kjære dere 3.7i eiere ,,, er den en bra oppgradering til mine 1.7i . Tåler de å bli brukt ?
    Jeg er fullrange bruker og liker å bruke dem og har power til det

    Er det noe å tenke på mangler feil ?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Kjære dere 3.7i eiere ,,, er den en bra oppgradering til mine 1.7i . Tåler de å bli brukt ?
    Jeg er fullrange bruker og liker å bruke dem og har power til det

    Er det noe å tenke på mangler feil ?
    Svar ja herr Harepus.
    Go for it! :cool:
    De tåler masse effekt, men man trenger jo ikke å påføre seg selv og andre hørselsskader.
    De åpner best opp på realistisk konsertvolum, og får da et digert lydbilde med god realisme avhengig av programmaterialet som avspilles.
    Det gjør heller ikke vondt å spille lavt om du trenger litt bakgrunnsmusikk.
    Så har du den nødvendige kapitalen er det vel ikke så mye å lure på siden du kjenner Magnepan godt fra før ;)
    Lykke til med og overtale deg selv.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Takk PP , du svarer egentlig på allt og mer av det jeg ønsket å vite : )

    Som du sier , For meg en innvestering i lyd . Sannsynlig vis den siste ,, litt før enn planlagt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn