AirTight ATM-2?
- Effekt: 2 x 80 Watt
- Rør: 6550 / KT120 × 4, 12AX7A × 2, 12AU7A × 2, 12BH7A × 2
Jeg har ikke veldig lyst til å å gå inn i noen diskusjon her, men som mange vet (og har har hørt) bruker jeg Octave V80 på MAGNEPAN 3.7.
Ikke veldig langt unna Air Tight som du nevner vil jeg tro.
Riktig nok bruker jeg subwoofer for å få lyden slik jeg ønsker, dessuten har jeg en Super Black Box ekstern lyttebank som bidrar til å levere strøm nok og raskt nok når det kreves fra Magnepan. Det siste har relativt stor innvirkning selv om forsterker-effekten er den samme.
Jeg er veldig fornøyd med det jeg har. Bytter nesten aldri noe. Grunnen til dette er at jeg synes det låter bra. I all beskjedenhet.
Det er mange andre som har vært innom og hørt anlegget mitt som også sier at det låter godt. Det er nok noen som er skeptiske til hvorvidt det er nok effekt. Det er lite snakk om det etter at de har hørt anlegget. De fleste oppfatter lydnivået i rommet som tilstrekkelig høyt. Jeg vil si at jeg som oftest spiller ganske høyt, og jeg sitter alltid i sweet spot når jeg bruker anlegget. Det er vel få andre her inne som spiller så mye ulikt av musikk og genre som meg, så det HCS sier om at man må ha mange hundre (16?)
for å høre på annen musikk enn gitar og visesang kjenner jeg ikke igjen.
Air Tight kjenner jeg ikke brukt på Magnepan,
og jeg tør ikke mene noe om kombinasjonen annet enn at det må være verdt et forsøk.
Jeg har hatt store transistorforsterkere både AB og A og Switch Mode klasse D med mye mer effekt enn det jeg har nå ( på IIB,1.6 og 1.7) Etter min smak er det når det kom rør inn at det ble noe spesielt. Det låter livaktig med slike klangfarger jeg sjelden hører i andre anlegg.
Jeg sier ikke at det er best på alt, men kvalitetsrør på Maggies bør man høre før man mener så mye om saken.