MakkinToskens Mancave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lassencad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2014
    Antall liker
    382
    En Mancave har altid været et ønske. Men må nøjes med min lille stue. Jeg synes du er heldig :) at have sådan et fint rum kun til dit anlæg.

Det er næsten for fint (Kan du fornemme misundelsen) :) Gad godt og sidde i den sofa og lytte til en masse medbragt musik.

Tillykke med din Mancave

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.639
    Sted
    BygdaMellomByene
    Det som er litt ergerlig er at alle disse tonearmen har forskjellige høl. Trodde som sagt jeg hadde kloa i en SME V12 i fjor, så jeg bestilte et slikt armbord. Men er pokker ikke interessert i å betale rundt 105k for en arm uansett.

https://sme.co.uk/2019/12/03/sme-product-announcement/

Nå sitter jeg med to jelco armbord 9/10" og 12". Disse kan jeg skifte mansjett på og få plass til feks Rega, så har vi det ubrukelige SME bordet. Om jeg feks vil ha Kuzma, nytt armbord, ventetid og utgifter. Nei, drit i det, sitter heller å venter forgjeves på 1200 watterne til Mc.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.639
    Sted
    BygdaMellomByene
    En Mancave har altid været et ønske. Men må nøjes med min lille stue. Jeg synes du er heldig :) at have sådan et fint rum kun til dit anlæg.

Det er næsten for fint (Kan du fornemme misundelsen) :) Gad godt og sidde i den sofa og lytte til en masse medbragt musik.

Tillykke med din Mancave
    Hadde tenkt til å gjøre et unntak, trosse min danofobi, invitere deg til grotta og sprette en boks hakkebøf. Men for 8/10 stjerner, til tross for at jeg eier 2 par hiend høyttalere, 5 subber fra Danmark, et sett Densen monoblokk/preamp og er Ortofon fanboy, håper jeg grensene holdes stengt på ubestemt tid! :mad: ;)

Lassencad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2014
    Antall liker
    382

Tillykke med din Mancave
    Hadde tenkt til å gjøre et unntak, trosse min danofobi, invitere deg til grotta og sprette en boks hakkebøf. Men for 8/10 stjerner, til tross for at jeg eier 2 par hiend høyttalere, 5 subber fra Danmark, et sett Densen monoblokk/preamp og er Ortofon fanboy, håper jeg grensene holdes stengt på ubestemt tid! :mad: ;)
    Okay.

Lazarus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Antall liker
    244
    Gratuler med utrolig flott rom, ser ut som et godt sted å være. Likte spesielt godt stresslessene med de ulike fargene!
    PS! Ref SME armbord; jeg tror armbordne fra NAS er i plast/kompositt materiale. Godt mulig at det er ganske enkelt å drille opp nye hull på SME armbrettet. Det er jo nesten frisbee størrelse på disse bordene for 12-tommere. God plass mao.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.639
    Sted
    BygdaMellomByene
    Gratuler med utrolig flott rom, ser ut som et godt sted å være. Likte spesielt godt stresslessene med de ulike fargene!
    PS! Ref SME armbord; jeg tror armbordne fra NAS er i plast/kompositt materiale. Godt mulig at det er ganske enkelt å drille opp nye hull på SME armbrettet. Det er jo nesten frisbee størrelse på disse bordene for 12-tommere. God plass mao.
    Takk skal du ha!

Ja, det kan være en mulighet. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    6.759
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De er ganske enkle å få fabrikkert selv også. Ikke veldig avanserte greier. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    6.759
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ser bedre og bedre ut der i kjellerstua. Gratulerer. :) På høyde med det beste fra utlandet. :) Ser ut som en komfortabel sofa også.

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Nedre Eiker
    Ser kjent ut det rommet der. Har blitt pusset opp litt. :)

Fiffig med platespiller på sideveggen, har vurdert det samme selv.
    Bruker samme prinsippet jeg også.
    Funker fint det.
    Har hele anlegget på sideveggen, jeg.
    Vært inne på tanken om det også, men siden jeg har flatskjerm i midten og liker å ha korte høyttalerkabler, er det mest praktisk å ha "kjernen" med forsterker og signalkilder for bilde i midten. Har balanserte utganger på RIAA, så tenker at det skal gå fint å flytte det til sideveggen iallfall.

Hvis jeg overvinner OCD'en min kanskje jeg klarer tanken på lange kabler til "alt", hadde vært deilig å ikke ha noe mellom høyttalerne bortsatt fra bilde.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    6.759
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser kjent ut det rommet der. Har blitt pusset opp litt. :)

Fiffig med platespiller på sideveggen, har vurdert det samme selv.
    Bruker samme prinsippet jeg også.
    Funker fint det.
    Vært inne på tanken om det også, men siden jeg har flatskjerm i midten og liker å ha korte høyttalerkabler, er det mest praktisk å ha "kjernen" med forsterker og signalkilder for bilde i midten. Har balanserte utganger på RIAA, så tenker at det skal gå fint å flytte det til sideveggen iallfall.

Hvis jeg overvinner OCD'en min kanskje jeg klarer tanken på lange kabler til "alt", hadde vært deilig å ikke ha noe mellom høyttalerne bortsatt fra bilde.
    Jeg har bare lange, balanserte kabler til effektforsterkerne, som står rett ved høyttalerne. (Så da her jeg vel ikke hele anlegget på sideveggen likevel.)

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Nedre Eiker

Jeg har bare lange, balanserte kabler til effektforsterkerne, som står rett ved høyttalerne. (Så da her jeg vel ikke hele anlegget på sideveggen likevel.)
    Det er også en løsning jeg kunne levd med visuelt, hvis jeg hadde monoblokker med balanserte innganger. En gang i framtiden vil jeg nok også møblere litt mer ut fra estetiske hensyn og bare bruke så lange kabler som er nødvendig for å få det til uten tanke på hifi-dogmer om kortest mulig signalvei.

Beklager OT, MakkinTosken. :)

TAS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    365
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    8
    Grattis MTosken, med både flott bule og nydelig system...gøy å se når ting står i stil .:cool:

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.639
    Sted
    BygdaMellomByene

Det er også en løsning jeg kunne levd med visuelt, hvis jeg hadde monoblokker med balanserte innganger. En gang i framtiden vil jeg nok også møblere litt mer ut fra estetiske hensyn og bare bruke så lange kabler som er nødvendig for å få det til uten tanke på hifi-dogmer om kortest mulig signalvei.

Beklager OT, MakkinTosken. :)
    Kjører balansert fra RIAA til preamp. Kan kjøre digitalt også på 192/24. McIntosh gir deg endeløse muligheter.

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Nedre Eiker
    Jeg har allerede mulighet til å kjøre balansert fra RIAA til integrert forsterker (EC og GATO). Er mest vilje og tiltakslyst det står på her i gården.

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Nedre Eiker
    Hadde de ikke "æ" i displayet, sånn at du kunne skrive spellær? :)

Gratulerer, forresten. Sikkert bra lyd i den der.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.639
    Sted
    BygdaMellomByene

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    642
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    564
    Jeg mener det er de som hevder at Reissues fra Fame låter bra, men jeg grøsser hver gang jeg ser det innercoveret...

• Laster inn…
Topp Bunn