Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kommer gjerne, uten at behovet for å lære er det primære.. Det er noe å ta med seg i ethvert oppsett om en tør å eksponere seg for det, istedetfor å tråkke i det samme hele tiden. Noe endel faktisk gjør her inne..Skal være snill og ikke nevne navn. Tosken er så def ikke en av disse,han finner sin egen vei. Og det har jeg respekt for
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Jeg har jo lurt og snust litt på disse en stund .... fra Philip Vafiadis, som jobbet sammen med John Dunlavy på Duntecdh i South Australia. Philip var også med i design teamet til John og har åpenbart lært utrolig mye her. Alle hans konstruksjoner er vel basert på Dunlavy sine fundamentale prinsipper, modernisert.

    Alle produkter har perfekt impuls respons, faselineære så det holder.... De kan sende til Norge også, men jeg vet ikke om noen i Europa som har Signature I-93

    Prismessig ikke direkte avskrekkende heller


    i93_Palesander_Contoured_1024x1024.jpg
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Nei, ikke hørt dem ... jeg bodde jo i Adelaide, men fikk aldri tatt turen innom gutta ...

    Alt er Seas, og ja det er velkjente Excel i midten :cool:

    Frequency Range 17Hz ~ 22kHz
    Frequency Response 21Hz ~ 19kHz (±1.2dB)
    Phase Response ±5° (100Hz ~ 20kHz)

    Impedance 4 ohms (nominal)
    Sensitivity 89dB (2.83V / 1m)
    Amplifier Power up to 500W (recommended)
    Dimensions 270mm (W) × 1510mm (H) × 500mm (D)
    Weight 100kg (Gross)
    Finishes: American Cherry. Australian Jarrah. Black Oak. Piano Black. Piano Palisander. Tasmanian Blackwood.

    EDIT: Men Evidence Platinum er nok bedre :) :love:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Bare en måte å finne det ut på. :giggle:

    Om du skulle ta sjansen å hente de hit blir de vel i Jarrah?
    Nei isåfall blir det custom .. så nært opp til Steinway Rød som mulig. Både kabinett og front i custom farge
    Jeg kjører "ingenting" i standard

    Jeg har snakket med salgssjefen til Steinway her i Norge, det finnes ingen Steinway i Norden i denne fargen, så må eventuelt til Hamburg eller München for å sjekke ut

    c4c5c575e124f51248f12f231270d8e4.jpg


    stienway-lyngdorf-model-d-red-lifestyle-1.jpg
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Stiller meg alltid bak dristige fargevalg. Norske stuer er for hvite og beige. Ikke dermed sagt jeg drømmer om brannbilrøde høyttalere... 😆
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Nei isåfall blir det custom .. så nært opp til Steinway Rød som mulig. Både kabinett og front i custom farge
    Jeg kjører "ingenting" i standard

    Jeg har snakket med salgssjefen til Steinway her i Norge, det finnes ingen Steinway i Norden i denne fargen, så må eventuelt til Hamburg eller München for å sjekke ut

    Vis vedlegget 647303

    Vis vedlegget 647305
    RAL-kode?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Det er her problemene starter ... for den er hemmelig og umulig å få tak i ... eller til og med sett på produkter i den fargen i Norden
    Må finne en løsning .....
    Lys og en hel haug andre ting avgjør hvilken farge du “ser”. Uten kode blir det bare gjetning. Jeg er for øvrig fargeblind så innspillene mine er sånn sett helt teoretiske...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er her problemene starter ... for den er hemmelig og umulig å få tak i ... eller til og med sett på produkter i den fargen i Norden
    Må finne en løsning .....
    Det er jo ganske sannsynlig at dette ikke er en standard RAL farge, men en egen farge produsenten har laget selv. Veldig mange firmaer gjør det på den måten, og det man må gjøre da er å få analysert den originale fargen med en spektrumanalyse (tror jeg det heter), som igjen da kan lages av en tekniker hos produsenten av den lakken du ønsker å bruke. Da får man en fargeresept som er unik for et spesielt produkt eller produktplattform.

    Var borti dette hele tiden i en jobb jeg hadde tidligere i malingsverdenen, hvor kunder kom inn og ville ha slike spesialfarger som ikke finnes på noe RAL eller NCS kart, men altså er produsentens egne firmafarger. Hvis du er heldig så finner du kanskje en produsent som har laget denne fargen tidligere fordi noen andre har spurt om det, så de kanskje har resepten klar allerede.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Det er jo ganske sannsynlig at dette ikke er en standard RAL farge, men en egen farge produsenten har laget selv. Veldig mange firmaer gjør det på den måten, og det man må gjøre da er å få analysert den originale fargen med en spektrumanalyse (tror jeg det heter), som igjen da kan lages av en tekniker hos produsenten av den lakken du ønsker å bruke. Da får man en fargeresept som er unik for et spesielt produkt eller produktplattform.

    Var borti dette hele tiden i en jobb jeg hadde tidligere i malingsverdenen, hvor kunder kom inn og ville ha slike spesialfarger som ikke finnes på noe RAL eller NCS kart, men altså er produsentens egne firmafarger. Hvis du er heldig så finner du kanskje en produsent som har laget denne fargen tidligere fordi noen andre har spurt om det, så de kanskje har resepten klar allerede.
    Jeg tror det beste som er mulig å få til er å komme et sted og se den i live og ha med seg en "analyzer app" som kan scanne der og da, det finnes også en del slike til mobil. Det blir kanskje ikke 100%, men tror det kan bli veldig nært.

     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Du vet hva de sier, planlegging er halve jobben. Etter mine beregninger er visst planlegging i mitt tilfelle ca 99,99795% av jobben
    Hvordan har du kalkulert deg frem til det tallet .... imponerende å komme over 99,9978%

    Det du driver med er en skikkelig inspirasjon synes jeg. Det er en veldig god blanding av kommersielle produkter og skikkelig bra gjennomført DIY. Dette er knallbra altså ..... Med ditt profilnavn kan du heller aldri bytte forsterker-merke :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tror det beste som er mulig å få til er å komme et sted og se den i live og ha med seg en "analyzer app" som kan scanne der og da, det finnes også en del slike til mobil. Det blir kanskje ikke 100%, men tror det kan bli veldig nært.

    Ja, hvis du har en app som ikke begrenser seg til RAL-systemet så høres det ut som en ok løsning. Problemet med den klassiske RAL vifta er at den bare inneholder 210 farger, og av de er kanskje 20-25 igjen rødfarger. Temmelig snevert utvalg for å si det sånn, og man skal ha mer enn bare litt griseflaks for å finne en som matcher med mindre det faktisk er en av RAL fargene som har blitt brukt i utgangspunktet. :)

    Hvis jeg var deg ville jeg kanskje startet i en litt annen ende, enten spurt leverandøren av høyttalerne du skal ha om de kan levere høyttalerne i Steinway sin rødfarge, så blir det deres problem å løse istedenfor ditt. Eller ringe til forskjellige instrumentreparatører/restauratører som driver med piaoner og flygler og/eller lakkprodusenter og høre om de kan hjelpe deg med denne fargen.

    Men for all del, hvis du har en app som scanner fargen uavhengig av og ikke låst til bare ett spesielt fargesystem, så er kanskje det beste løsning.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det er en veldig god blanding av kommersielle produkter og skikkelig bra gjennomført DIY.
    Ingen grunn å finne opp kruttet på nytt og på nytt og på nytt. Holder meg helst til større, anerkjente produsenter og skyr nisjeprodusenter som en _____ skyr ærbe.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sitter ikke bare nede i hølet mitt og høster ros for husmorsegenskapene mine.

    I dag fyrte jeg M5en og spolet ut på E6 retning Ski. Der traff jeg en enslig gamling, Tobias I Tårnet, også kjent som @jorwed_ . Etter å ha tråkket de 863 trappetrinnen opp og hilst på den skabbete rotta hans med høyrefoten, satt vi oss ned med en kopp kaffe og chill musikk. Fuglesangen drev villig de kule Spendorene foret av noe jåleri fra dCS. Virkelig fortreffelig låt det - i de 5 minuttene jeg følte meg velkommen.

    Rakk så vidt å svelge unna den pisslunka kaffen før verten sparket meg på dør. Arbeid, sa han! Pøh, sa jeg!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Høh? Hva er det for en behandling av gjester?? Her i gården ville jeg plassert noen ølbokser i fanget på deg, gitt deg volumkontrollen og husnøklene, vist deg hvor sengen var i tilfelle husmor kom hjem og ønsket deg en fortreffelig dag mens jeg dro på jobb!

    Alt for en bra anleggsomtale på sentralen! :D

    Jeg har sterk mistro til folk som ikke går den ekstra milen for litt skryt..
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sitter ikke bare nede i hølet mitt og høster ros for husmorsegenskapene mine.

    I dag fyrte jeg M5en og spolet ut på E6 retning Ski. Der traff jeg en enslig gamling, Tobias I Tårnet, også kjent som @jorwed_ . Etter å ha tråkket de 863 trappetrinnen opp og hilst på den skabbete rotta hans med høyrefoten, satt vi oss ned med en kopp kaffe og chill musikk. Fuglesangen drev villig de kule Spendorene foret av noe jåleri fra dCS. Virkelig fortreffelig låt det - i de 5 minuttene jeg følte meg velkommen.

    Rakk så vidt å svelge unna den pisslunka kaffen før verten sparket meg på dør. Arbeid, sa han! Pøh, sa jeg!
    Takk det samme og velkommen igjen :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes jeg ikke vi skal være for harde mot karen. Han bor i fjerde etasje, verandadøren sto åpen når jeg var der, asfalt under. Tenk på vaktmesteren...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    I-lands problemene er store i solstikkets tid... :ROFLMAO:.
    Vet ikke hva du gliser av? Du forventer jo full oppvartning de gangene du ikke dukker opp. Takke meg til pisslunka kaffe og kald skulder fremfor slik rompissaften du var med på forleden. :cool:
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    IMG_3459.jpeg

    Mio takker for besøket og sier du ikke må la din dårlige samvittighet gå ut over vennene dine.
    Hun har fullstendig tilgitt deg for at du trampet på henne når du kom.

    Alt annet er en direkte konsekvens at nevnte handling.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, føkk det der med de lysene og greier! Vi holder det ekte, Mann!!

    (Typisk eksempel på en setning som høres skikkelig bra ut med breial dialekt og ´streetswag`!)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Endelig svinger det litt her! Slutt på lefling med turkise lys og voksne mannfolk som onanerer hverandre oppetter ryggen :cool::ROFLMAO:
    Dere striler er noe eget! Ene horer ut kona, den andre deler drømmene sine om nedgrisede hårete mannerygger badet i blått lys, den tredje sender ei sommerkåt rotte på deg så fort man viser trynet...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dere striler er noe eget! Ene horer ut kona, den andre deler drømmene sine om nedgrisede hårete mannerygger badet i blått lys, den tredje sender ei sommerkåt rotte på deg så fort man viser trynet...
    Ja, de er helt gale der ute ute på øyene. Vi Bergensere er like sjokkert som deg :giggle:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn