Alt til hus og bolig Male laminatgulv og vinylbelegg

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.126
Hei!

Er det noen her inne som har erfaring med maling av gammelt laminatgulv og/eller vinylbelegg. Vil malingen sitte? Blir resultatet ok? Hvor slitesterkt vil man kunne forvente at dette blir? Gjelder i første omgang soverom.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.916
Jeg pusset opp badet for noen år siden og av spesielle grunner måtte det gjøres på en langhelg. Da kunne jeg ikke styre med støping av gulv og lange herdetider. Gulvet har vinylbelegg som er sveiset i hjørnene. Ved en forespørsel i malingbutikken om det var noe lurt å male kikket innehaveren på meg og spurte om jeg noen gang hadde sølt maling på gulvet og forsøkt å få det vekk. Jeg måtte medgi at det hadde jeg gjort og malingflekken satt godt. Badegulvet ble malt med en dedikert gulvmaling og har holdt bra. Malte det opp igjen for et par måneder siden, det var gjort på en halvtime.
Svaret er, det går helt greit å male gulvet. Dessuten er vel ikke soveromsgulvet det gulvet som får hardest medfart.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.126
Jeg pusset opp badet for noen år siden og av spesielle grunner måtte det gjøres på en langhelg. Da kunne jeg ikke styre med støping av gulv og lange herdetider. Gulvet har vinylbelegg som er sveiset i hjørnene. Ved en forespørsel i malingbutikken om det var noe lurt å male kikket innehaveren på meg og spurte om jeg noen gang hadde sølt maling på gulvet og forsøkt å få det vekk. Jeg måtte medgi at det hadde jeg gjort og malingflekken satt godt. Badegulvet ble malt med en dedikert gulvmaling og har holdt bra. Malte det opp igjen for et par måneder siden, det var gjort på en halvtime.
Svaret er, det går helt greit å male gulvet. Dessuten er vel ikke soveromsgulvet det gulvet som får hardest medfart.
Ok takk for raskt svar angående vinylbelegg.
Andre med erfaringer angående maling av laminat klikkbelegg?

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
788
Må eller bør starte med å vaske med fettløsende (salmiakk) og et par strøk med heftgrunn. Tror jeg. :)

Topp Bunn