Malplasert Empire Mc1000

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
465
Torget vurderinger
14
Hei

Har ein kompis som har ein rega Planar 3 med ein Empire Mc 1000 og det er ein heilt feil match.
Han kjøpte spilleren som den er.

Han kunne tenkt seg å solgt denne og kjøpt seg ein rimeleg pu som passer denne spilleren og armen samt ein rimeleg riaa til dette.

Han bruker ikkje mykje tid og penger på detta,men kunne tenkt seg noke som fungerer ok til ein ok pris.

Kom med tips.

Ka er denne Empire Mc 1000 verd i kroner og øre?

T A F

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
T A F skrev:
Hei

Har ein kompis som har ein rega Planar 3 med ein Empire Mc 1000 og det er ein heilt feil match.
Han kjøpte spilleren som den er.

Han kunne tenkt seg å solgt denne og kjøpt seg ein rimeleg pu som passer denne spilleren og armen samt ein rimeleg riaa til dette.

Han bruker ikkje mykje tid og penger på detta,men kunne tenkt seg noke som fungerer ok til ein ok pris.

Kom med tips.

Ka er denne Empire Mc 1000 verd i kroner og øre?

T A F

Et kjapt søk førte meg til en nederlandsk side hvor en MC-1000 sto oppført med 100 Euro, det kan kanskje fungere som en slags pekepinn. Den skulle sikkert ikke være vanskelig å få retippet, det er vel snakk om en Van den Hul nål.

Om selgeren ikke vet hvor gammel den er og hvor lenge den har gått, kan det være vanskelig å finne kjøper til den. Har han mulighet til å undersøke dette?
Det skal visstnok finnes flere utgaver av denne, ifølge AAA fantes også en kalt "Type 1", med noe annerledes data. Greit å få sjekket om det dreier seg om denne.

Men så langt jeg kan skjønne, skulle den sitte greit på en RB300 mhp komplianse og vekt (10, og 7,5 g)?

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Jeg har en slik PU på en rega arm og det fungerer utmerket. Men det er ikke en planar, jeg har den på en Thorens 321. Den må nå være ganske gammel denne PUen. Jeg trodde snart jeg var den eneste med en slik i aksjon. Van den hul retipper denne, men da blir det en MC10?

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Jeg forsto det som at det ikke var Benz Empire MC 1000, men Empire MC 1000?

Topp Bunn