Mange nye varer i vår bruktavdeling!

brukt-juni.jpg


Brukt hi-fi er et godt alternativ.
Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling.
Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr.

1718712912549.png
 
  • Liker
Reaksjoner: abl

Kommentarer

abl

Medlem
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
35
Antall liker
24
Sted
Oslo
Vis vedlegget 1033070

Brukt hi-fi er et godt alternativ.
Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling.
Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr.

Vis vedlegget 1033071
Ja, jeg er enig med malaaudio.no at å kjøpe brukt hifi er et godt alternativ, hvis man vil spare penger.
Men selv brukte hifikomponenter kan ha en alt for høy pris på flere hundre tusen kroner, og er ikke så attraktivt som nytt hifi utstyr !

Prisen på nytt hifi utstyr er nå alt for høyt, og spesielt high end hifi komponenter er uoppnåelig for folk med vanlig inntekt, selv om både nye rimelige hifi komponenter, og dyre high end komponenter er fascinerende, gode, attraktive og gir stor eierglede.
Og prisene på rimelig og dyrt stereo utstyr stiger dessverre alt for mye hvert år.
Når en forsterker, høyttalere eller platespiller koster 100.000 - 200.000 - 500.000 - 1.000.000 - 2.000.000 - 4.000.000 så er dette prisnivået alt for høyt, sett i forhold til den hifi komponenten dette gjelder, og uoppnåelig for folk med vanlig inntekt, da må man vel ihvertfall utvide boliglånet, eller kjøpe rimeligere hifi komponenter som er tilpasset den enkelte kundes betalingsevne og økonomi.

Prisnivået på nye hifi komponenter i alle prisklasser bør ligge 30 - 70 % lavere enn idag, dette gjelder spesiellt hifikomponenter som i dag koster mer enn 50.000 - 100.000 - 200.000,-, da med størst prisreduksjon for dyre hifikomponenter.

Malaaudio vil nå selge Musical Fidelity og andre merkevarer gjennom nettbutikken Lydkonsept.no, med en prisreduksjon, blant annet for å få bedre plass i butikken. Da vil man ikke kunne se og høre disse produktene i butikken før man kjøper.
Jeg vil vel foretrekke å kjøpe hifikomponenter i butikk hvor jeg kan se og høre produktet - merkevaren, gjerne på hjemlån, før jeg kjøper, slik at jeg vet at jeg blir fornøyd.
Jeg forstår at Malaaudio ikke kan ha alle komponenter fra en produsent i butikk til enhver tid, men de bør ha et begrenset utvalg av alle sine varemerker.

Jeg synes hifibutikken perfect - sense.se i Stockholm har et godt konsept med et utvalg av rimelige og dyre hifikomponenter fra mange interessante produsenter, til tross for at de har bare et stort lytterom - showroom, de har utvalgte produkter fra alle sine varemerker i sitt showroom. Og hifibutikkene audioconsept.se i Stockholm, hificonsult.se, akkelisaudio.se, ultimate.se, ljudupplevelser.se og hembioconsult.se har et stort utvalg av rimelige og dyre komponenter fra mange hifiprodusenter. I Portugal har vi hifibutikken imacustica.pt.
I Norge har vi den nye hifibutikken hifihub.no med både rimelige og meget dyre komponenter fra mange hifiprodusenter.
hifihub.no selger blant annet høyttalerne Genesis Prime+ til kr. 9.150.000,- og Gryphon Kodo til kr. 4.836.000,-.

Hifibutikken hifistallet.se i Gøteborg selger blant annet høyttalerne Wilson WAMM Master Chronosonic til ca. kr. 11.900.000,- og Wilson Chronosonic XVX til ca. kr. 4.700.000,-
I tillegg kan man kjøpe 2 Wilson Subsonic subwoofere til ca. kr. 1.150.000,-

Platespilleren TechDas Airforce Zero koster med HRS rack ca. kr. 5.500.000,- arm og- pickup kommer i tillegg.

Jeg kan også anbefale den svenske nettsiden euphonia - audioforum.se, som omtaler mye high end utstyr hos sine lesere,
og hifibladene theabsolutesound.com, stereophile.com, hifinews.com, hifiplus.com, hifi - musik.se, lydogbilde.no og stereopluss.no

Jeg ønsker Malaaudio lykke til med videre satsing på salg av både rimelige og dyre hifiprodukter, og analoglab.no er et godt tilbud hos Malaaudio ! (y)

Mvh

,
 
Sist redigert:

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.673
Link til alle artikler
1100
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Se våre messetilbud - Vi sees i Horten!

Se våre messetilbud - Vi sees i Horten!

  • 0
Vi gleder oss til Hi Fi Messen i Horten førstkommende helg, hvor vi har forberedt flere eksklusive messetilbud! Hvis du ikke finner det du leter etter, kontakt oss for en ekstra hyggelig pris på...
Fortsett
Bransjenyheter
Ø Audio Frigg 02 - Hi Fi Messen!

Ø Audio Frigg 02 - Hi Fi Messen!

  • 1
Opplev norsk lyd på sitt beste med Frigg 02 – Nyheten fra Ø Audio som setter en ny standard! Utstyrt med spesialutviklede drivere fra SEAS, leverer denne 3-veis høyttaleren en lytteopplevelse som...
Fortsett
Bransjenyheter
Aavik U-188 og U-588 - Opplev den nye referansen i klassen!

Aavik U-188 og U-588 - Opplev den nye referansen i klassen!

  • 1
Aavik U-188 og U-588 fra Audio Group Denmark – nå tilgjengelig for demonstrasjon i vår butikk i Asker! Disse integrerte forsterkerne setter en ny standard for lydkvalitet med kraft og presisjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Aavik U-588 og U-188 – En ny referanse i klassen!

Aavik U-588 og U-188 – En ny referanse i klassen!

  • 0
Aavik U-188, U-288 og U-588 er tre helt nye forsterkere fra Audio Group Denmark, med streamer og DAC innebygd. Dette er en totalpakke med en lydkvalitet vi ikke har hørt før fra en integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 0
I vår bruktavdeling finner du et stort og variert utvalg! Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til en helg fylt med Electrocompaniet!

Velkommen til en helg fylt med Electrocompaniet!

  • 0
Vi inviterer deg til å høre Electrocompaniets referansesystem, med Marten Mingus Orchestra! En kombinasjon som tar musikkopplevelsen til nye høyder og dybder! Denne helgen presenterer vi...
Fortsett
Topp Bunn