Hei, da får jeg vel melde meg på denne tråden.
Har egentlig reservert en AN OTO Phono SE (demo fra Audiocompaniet), men etter at det har gått 5 måneder uten at jeg enda har sett noe til den så vet jeg ikke helt om jeg bare lar den seile sin egen sjø.
Kom over en demo (brukt til test av Stereopluss, annonsert både her og på Finn) Manley Stingray II og ble såpass fristet og i tillegg er det 30 dager fri retur så da får jeg testet om det gir den riktige følesen i min lille hule (lite rom/kontor med skråtak og 3x3 meter, ikke ideelt, men er det jeg har). ble jo som det ofte blir, fort 10 -15 tusen mer enn budsjettert... Må vurdere å finne meg en billigere hobby.
Den skal drive et par Klipsch Heresy IV og en JLAudio Dominiation D110 aktiv sub. Det er stort sett platespiller (Systemdek IIX, Rega P8, Rega Aria riaa, mc for P8 og mm for Systemdek) som blir kilden, men litt streaming innimellom skal vi ikke se bort ifra.
Er jeg heldig så kommer den i løpet av uken.
Kan være dette er grunnen: Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no)Har egentlig reservert en AN OTO Phono SE (demo fra Audiocompaniet), men etter at det har gått 5 måneder uten at jeg enda har sett noe til den så vet jeg ikke helt om jeg bare lar den seile sin egen sjø.
Måtte jo rådføre meg med noen som kan dette, som sjekket med sine kontakter og Løp og kjøp ble vel konklusjonengodt valg.
Nee, han sier han har den hjemme, og venter på trafo fra UK som må byttes først (luktet brent når han testet den), men vet jo ikke om den er sendt, selv om den var produsert i slutten av april. Som han sa sist jeg snakket med han i begynnelsen av mai; det kan ta en uke, 3 uker eller 6 måneder...Kan være dette er grunnen: Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no)
yeah i know.Måtte jo rådføre meg med noen som kan dette, som sjekket med sine kontakter og Løp og kjøp ble vel konklusjonen
Ja det lille jeg har sett så langt virker jo lovende. Flott video på hvordan justere bias, og multimeter følger med i pakken EveAnna virker som ei grepa dameyeah i know.
du skal ikke se bort ifra at jeg var en av fuglene som drev og sang.
med manley får du top notch byggekvalitet og like bra kundeoppfølging fra produsenten.
stingray er en flott amp og el84 er et nydelig utgangsrør.
manley-watt er ikke juksewatt, skal være plenty til heresy’ene dine.
gratulerer.
Grattis med Manley! Det er fine produkter, og det er noe eget når man kan utveksle e-poster med eier av firmaet ser for meg at mine Snapper blir stående lenge!Da har jeg lyttet nok til at jeg har bestemt meg for at Stingray'en blir værende i heimen.
LIker den bare mer og mer, fantasktisk lydbilde, null støy på mine Klipsch Heresy IV. Har litt problem med volumhjulet på forsterkeren som ikke fungerer, men det går på garanti - får bare håpe jeg slipper å sende forsterkeren til USA. Bruker jo egentlig bare fjernkontrollen, så det har ingen praktisk betydning, men jeg vil jo at alt skal være på stell. Har mailet frem og tilbake med EveAnna, men nå må resten gå gjennom Lydglede, jeg begynner ikke å røre for mye inni der det går garantert galt.
Har nå blitt så glad i lyden at jeg også må ha en riaa som står i stil, så da er en Chinook bestilt (står 2 - 3 måneders leveringstid) så får vi bare drømme om at det ikke tar mer enn en eller to så jeg har noe å glede meg til ikke alt for lenge etter ferien.
Nå får jeg nyte en kald og 4 sider med godlyd
Vis vedlegget 728128
Nydelig amp både estetisk og lyd messig.Da har jeg lyttet nok til at jeg har bestemt meg for at Stingray'en blir værende i heimen.
LIker den bare mer og mer, fantasktisk lydbilde, null støy på mine Klipsch Heresy IV. Har litt problem med volumhjulet på forsterkeren som ikke fungerer, men det går på garanti - får bare håpe jeg slipper å sende forsterkeren til USA. Bruker jo egentlig bare fjernkontrollen, så det har ingen praktisk betydning, men jeg vil jo at alt skal være på stell. Har mailet frem og tilbake med EveAnna, men nå må resten gå gjennom Lydglede, jeg begynner ikke å røre for mye inni der det går garantert galt.
Har nå blitt så glad i lyden at jeg også må ha en riaa som står i stil, så da er en Chinook bestilt (står 2 - 3 måneders leveringstid) så får vi bare drømme om at det ikke tar mer enn en eller to så jeg har noe å glede meg til ikke alt for lenge etter ferien.
Nå får jeg nyte en kald og 4 sider med godlyd
Vis vedlegget 728128
Takkgrattis, sanztra.
nydelig forsterker.
tipper det bare er skruen som fester volumknotten til potmeteret som er løs, men det er selvfølgelig best å levere den inn på et verksted så lenge du har garanti.
Det blir jo en "erstatning" for en Audio Note OTO Phone SE som jeg hadde siktet meg inn på i januar, men som aldri ble klar.Chinook er veldig bra og ikke så verst priset heller i forhold til hva du får. Chinook ser jo ut som en skikkelig forsterker, ikke bare en liten boks som enkelte konkurrenter tilbyr.
Nå var det visst ikke bare bare å få bestilt Chinook - men har i mellomtiden fått tak i en Audio Note kits Phono MM Stage fra @Olof Lilja som etter første lytt låter veldig bra, så mye som taler for at denne sammen med Stingray'en (når den kommer tilbake fra en garantijobb) blir det endelige systemet for en god stund fremover. Ser virkelig frem til å koble de sammen, inntil videre kjører jeg via en Marantz PM-17 og det låter meget bra det også!Det blir jo en "erstatning" for en Audio Note OTO Phone SE som jeg hadde siktet meg inn på i januar, men som aldri ble klar.
God oppfølgning og service både fra Lydglede og Manley er jo også pluss i boka.
Vil fortsatt bruke Rega Aria riaa som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men da mot en Systemdek jeg skal bygge ferdig i høst.
Hvem du hvem som utfører denne type reprerasjon for Manley?Da er Stingrayen sendt avgårde til garantirep
Det er www.rj-elektronikk.no som utfører garantirep for Lydglede og har kontakt med Manley for delerHvem du hvem som utfører denne type reprerasjon for Manley?
Jeg hørte på den hjemme hos Steingrim da jeg kjøpte mine Snapper! Låt fint det, og kunne fint levd med NeoClassic Grattis!Melder meg på i Manley-tråden her jeg og. Kjøpte nylig en ca. 4 år gammel Neo-Classic 300B pre, eid av Steingrim her på forumet.
Etter å ha lyttet mye til SPEC effektforsterkeren vist under her (voicet til å lyde som SET forsterkere ifølge de som vet), og en Ifi Pro ICAN med rør, så skjønner jeg at jeg liker den typen lyd svært, svært godt. Har bare hørt på denne Manley'en gjennom et par AKG K701 på hodet et par kvelder nå, men er ganske berørt av opplevelsen. Har aldri hørt lyd som dette i de K701 klokkene. Rom og klang og kropp - jeg er begeistret! Har stilt utnivået på PS Audio DAC'en min til 92 på anbefaling av konstruktøren for å minimere støy, og typisk utslag på volumknotten på Manley'en ble rundt kl. 11 - greit det. Responsiv fjernkontroll, forresten. Med tanke på hvor flott den nevnte kombinasjonen av komponenter skiller mellom instrumenter og gjengir et flott rom i et par hodetelefoner, så er jeg svært spent på hvordan det vil lyde gjennom SPEC til høyttalerne (Vienna Acoustics The KISS). Denne hobbyen (lidenskapen) bare gir og gir og overrasker og forundrer . Rørene er originale, bortsett fra 300B som er av merket Golden Dragon.
Jeg lot min datter på 26 høre på Liberty med Anette Askvik. Da Petter Wettres saksofon kom inn så snudde hun seg mot med med et begeistret utrykk i ansiktet mellom de store K701 klokkene .Jeg hørte på den hjemme hos Steingrim da jeg kjøpte mine Snapper! Låt fint det, og kunne fint levd med NeoClassic Grattis!
Jeg håper jo at 1000 pF i Rega verden er det "samme" som 100 pF i Manley verden, men rart at det er så stor forskjell når en leser tallene.Håper du får Chinook-en snart, for da kan du prøve deg frem selv
Jeg er absolutt ikke noe ekspert her, men 1000 pF høres mye ut. Legger kanskje Rega noe mere i den verdien enn skalaen til Manley? De PU-ene jeg har brukt på Chinook trives best på innstillingen rundt 100pF..
Ser at Manley i Chinook manualen skriver at default om det ikke står noe annet er 150pF, så slenger den der førstOk, jeg visste faktisk ikke at pF gjelder kun MM. Skyldes kanskje at jeg alltid har brukt high output PU bortsett fra nå når jeg bruker Denon MC. Uansett, en kan justere dette på Chinook etter ørene. Da har jeg erfaringsmessig endt opp med 100pF eller 150pF på mitt oppsett.