Marantz SR5015 + Hegel H160 til Klipsch RP-280F surroundpakke bra setup?

Holminatorr

Medlem
Ble medlem
27.11.2020
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Rogaland
RP-280F, 2stk RP-160M, RP-440C og R-115SW
Jeg vurderer og kjøpe en brukt Hegel H160 til og ta seg av front høyttalerene for og få litt mer fytt og lydkvalitet. Mens Marantz SR5015 tar seg av resten.
Har lest at med H160 så kan du kjøre den i HT-Bypass.

Kort forklaring på HT-Bypass:
Hvis du vil ha både stereo og surround i maksimal kvalitet, så kan du sette en av inngangene på H160 til ’Fixed’ lydnivå og koble den til Pre-Out på hjemmekinoreceiveren din. Da kan du bruke H160 som en high-end effektforsterker til fronthøyttalerne dine i et surroundoppsett. Skifter du tilbake til f.eks. CD eller musikkstreamer, så er du i trygg havn med luksus-stereo.
På denne måten kan du ha et surroundanlegg permanent tilkoblet hvis du vil ha flerkanalslyd til filmsamlingen, men prioriterer musikk i to kanaler høyest. En enkel og elegant løsning. Med Fixed-innstillingen kan du også koble til en musikkstreamer fra f.eks. Bluesound eller Sonos og styre både musikkvalg og volum 100% fra streaming-appen.
(Sitat Fra HifiKlubben)

Hva tenker dere om dette setupet?

Link: https://www.lydogbilde.no/test/hi-fi/hegel-h160/
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Tenker bra om det oppsettet jeg. Men, Hegel H160 blir veldig varm i ht-bypass, og går i protection, dersom dersom det spilles høyt over litt tid. Skjedde meg flere ganger når jeg hadde H160.
 

Holminatorr

Medlem
Ble medlem
27.11.2020
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Rogaland
Hva skjer i protection mode? og hvordan er det til vanlig bruk av serier osv på normalt volum over lengere tid? Anlegget kommer for det meste til og bli brukt til serie og film.
 
Topp Bunn