Marantz TT  15S1 vs Roksan Radius 5

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Har i lengre tid planlagt oppgradering av min Rega P2 platespiller. Etter en del sondering så falt valget på en Roksan Radius 5. Den hadde fått gode kritikker, og ikke minst så den ganske kuul ut. Det viste seg å gå lang tid før jeg fikk spilleren i hus, og da jeg fikk den, ble jeg enig med min ”forhandler” om å teste ut en Marantz TT 15S1http://www.musicdirect.com/products/detail.asp?sku=AMARATT15S1 samtidig. Begge spillerne hadde påmontert Benz Micro Glider MM.


Testing
De siste dagene har gått til testing. Fant fort ut at Marantz spilleren lå et hakk foran. Det ”låt” litt bedre og spilleren virket mer ”solid”. Det var litt bedre bass (strammere) og en aning mer detaljert lyd, men ikke mye. Når det gjelder soliditet så var Marantz-spilleren mye mer stabil. Spilleren var tyngere, stå mer stødig og armen var ”tung og fin”. Roksan spilleren hadde en arm som var ”pinglete” og i mitt oppsett (se bildet) så var den ømfintlig for bevegelse på gulvet. Siden det ikke er aktuelt for meg å forandre på plassering av spilleren var valget greit.

Så nå er jeg en fornøyd eieren av Marantz TT 15S1.
PS. Spilleren brukes uten filtmatte!!

Jeg skulle gjerne høre fra andre som eier eller har erfaring med Marantz spilleren, slik at vi kunne utveksle noen erfaringer.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Re: Marantz TT  15S1 vs Roksan Radius 5

Er ikke Marantzen samme spiller som Cleaaudio Emotion?
Eller er den kanskje påkostet litt i forhold?

Du sier at lyden var litt mer detaljert og en aning strammere, hva med støy? Låt det mer organisk?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en Opus 3 på prøve, men har også tenkt på Clearaudioen?
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Så nå er jeg en fornøyd eieren av Marantz TT 15S1.
PS. Spilleren brukes uten filtmatte!!

Jeg skulle gjerne høre fra andre som eier eller har erfaring med Marantz spilleren, slik at vi kunne uveksle noen erfaringer.

Jeg har en Marantz TT15 stående som jeg skal teste ut, dessverre er remmen og festeskruen til armen blitt borte. Når dette er på plass, skal den sammenlignes med en Rega P25
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Re: Marantz TT  15S1 vs Roksan Radius 5

Er ikke Marantzen samme spiller som Cleaaudio Emotion?
Eller er den kanskje påkostet litt i forhold?

Marantzen er laget av Clearaudio, men armen har et annet armrør enn på Emotion og "kabinettet" er vesentlig kraftigere og tyngre med andre føtter.
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
“The [Marantz] TT-15S1 is basically an upgraded Clearaudio Emotion…Clearaudio has upped its level of fit’n’finish. The TT-15S1 has an attractive, jewel-like appearance that’s pleasing to the touch. It also proved to be a more than competent performer, quiet and surprisingly well damped. The real star of the show is the supplied Clearaudio Virtuoso Wood Ebony cartridge ($800, output 3.3mV), which gives the TT-15 a startlingly full, coherent, dynamic sound. The cartridges overall tonal picture was remarkably coherent from top to bottom.”
- Michael Fremer, Stereophile, June 2006
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Som sagt bruker jeg Benz Micro Glider. Det bør vel være en oppgradering...
 
Topp Bunn