Mark Levinsons venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E.P

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Antall liker
    43
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Det virker som denne tråden er død ?
    Det må da være langt fler MLere her inne!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Lena
    Kan hende jeg blir. Bruker No 29 som bassforsterker

CC61231

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    148
    Sted
    Malmö
    er der ingen Mark Levinson venner her på sentralen?

Hei Hei,

er der ingen ML venner her længere?

Eg har netop solgt min 320S og må nu vente på corona infernoet bliver bedre, så jeg kan få min nye forforstærker..

// Chris

CC61231

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    148
    Sted
    Malmö
    ML526 på hylden...

Uanset der ikke er mange der deler min entusiasme for Mark Levinson her på Sentralen, så er jeg klar med en opgradering...

Ny forforstærker - No. 526 er landet på hylden.

Første indtryk går på RIAA (med Dynavector DV20X2L) og Digital er mye positivt. En reel upgradering til den foregående kombination :)

Image-1.jpg

E.P

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Antall liker
    43
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    ML526 på hylden...

Uanset der ikke er mange der deler min entusiasme for Mark Levinson her på Sentralen, så er jeg klar med en opgradering...

Første indtryk går på RIAA (med Dynavector DV20X2L) og Digital er mye positivt. En reel upgradering til den foregående kombination :)

Vis vedlegget 577156
    Ser strøken ut den 👍🏻🎼

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.408
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke helt slutt.

Jeg har hatt min no. 336 i noen år nå, og den gjør jobben sin på en utmerket måte. Såpass bra at jeg ikke har vurdert å bytte den ut. Skal jeg si noe negativt om den, så må det være at vekten gjør den noe uhåndterlig.
    Men det er kanskje på tide å spandere en støvtørk😊
    CD947801-6F37-4919-8441-71F305DB9D08.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    11.232
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    ML526 på hylden...

Vis vedlegget 577156
    Gratulerer med nydelig pre :) har virkelig sansen

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    11.232
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Ikke helt slutt.

Jeg har hatt min no. 336 i noen år nå, og den gjør jobben sin på en utmerket måte. Såpass bra at jeg ikke har vurdert å bytte den ut. Skal jeg si noe negativt om den, så må det være at vekten gjør den noe uhåndterlig.
    Men det er kanskje på tide å spandere en støvtørk😊 Vis vedlegget 637609
    Fantastisk flott amp Largo :)

mvh

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    699
    Sted
    Harstad
    Ikke helt slutt.

Men det er kanskje på tide å spandere en støvtørk😊 Vis vedlegget 637609
    Høy siklefaktor E. Largo.

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    135
    Sted
    Tranby
    Fikk kjøpt en ML 331 for noen år siden, men.det var en 336 jeg ønsket meg.
    Digger design og finish på kabinett og er fornøyd med 331, men 336 er senere generasjon og skal ha bedre lyd. Strøforsyning er mye større og det er dobelt så mange transistorer, noe som forklarer at den har mye høyere effekt. Trøsten får være at det er mindre ting som kan gå istykker. Begge modeller hadde opprinnelig de dårlige kondensatorene. 336 hadde vel en recall, så det kan hende noen ble solgt med bra kondensatorer.
    Min ble kjøpt av en som mente den hadde 331.5 oppgraderingen installert av forrige eier. Ut fra det jeg kan se har jeg de orginale VG kortene.

RuneRaskeReven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.08.2014
    Antall liker
    1.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ML er fantastiske produkter. Jeg har selv hørt det mye igjennom oppveksten og prøvd/lånt noen produkter hjemme i voksen alder. Mine tanker er at ML er vanvittig oppløst og analytisk, men på samme tid "musikalsk". Noen produkter er muligens i overkant analytiske de siste årene, men pokker så imponerende. Knallprodukter. Det er et lite mysterium at de ikke er på topp 3-4 listen over omtalte forsterkere.

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    366
    Torget vurderinger
    4
    ML er fantastiske produkter. Jeg har selv hørt det mye igjennom oppveksten og prøvd/lånt noen produkter hjemme i voksen alder. Mine tanker er at ML er vanvittig oppløst og analytisk, men på samme tid "musikalsk". Noen produkter er muligens i overkant analytiske de siste årene, men pokker så imponerende. Knallprodukter. Det er et lite mysterium at de ikke er på topp 3-4 listen over omtalte forsterkere.
    Hadde en 532H inn til test i fjor. Spinkleste 300W i 8 ohm jeg kan tenke meg. Altfor liten trafo og kondensatorbank i forhold til specs, tam i bassen.Fin klang da. Ikke meningen å disse ML altså, men syntes bare ihvertfall at denne spesifikke forsterkeren hadde altfor lite skyv.

CC61231

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    148
    Sted
    Malmö
    Hadde en 532H inn til test i fjor. Spinkleste 300W i 8 ohm jeg kan tenke meg. Altfor liten trafo og kondensatorbank i forhold til specs, tam i bassen.Fin klang da. Ikke meningen å disse ML altså, men syntes bare ihvertfall at denne spesifikke forsterkeren hadde altfor lite skyv.
    Er desværre enig med dig - 532H er fra en tid hvor Mark Levinson produkterne blev udviklet af bogholdere og økonomiafdelingen.... Den er ikke representativ for 'the Levinson sound'.

:)

rfo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har selv en 585 og er svært fornøyd med den.
    Undrende til at 532H er såpass dårlig som det nevnes etter å ha lest test av denne hvor den får strålende kritikk.

CC61231

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    148
    Sted
    Malmö
    Undrende til at 532H er såpass dårlig som det nevnes etter å ha lest test av denne hvor den får strålende kritikk.

Jeg har hört en 585 mod 320+532h - skulle ville tage en 585 til hver en tid.

Jeg hørte også en 383 mod mit daværende 380S+334 - forhandleren blev forbandet da jeg ikke ville bytte, men det tog mindre end 5 min för det stod klart..

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    366
    Torget vurderinger
    4

Hmmm...kan konvertering fra 120V til 220V ha noe å si for lydgjengivelsen?

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    2.119
    Torget vurderinger
    2
    Er desværre enig med dig - 532H er fra en tid hvor Mark Levinson produkterne blev udviklet af bogholdere og økonomiafdelingen.... Den er ikke representativ for 'the Levinson sound'.

:)
    Som jeg sier i ett innlegg tidligere i tråden,hvem er Madrigal?

Men hvem er Mark Levinson?En elendig forretningsmann som mistet retten til å bruke eget navn i forretnings øyemed.
    De som var de kreative og skapte legende produktene var Tom Colangelo/ Paul Jayson samt John Curl.

Litt morsomt navn på John Curl første? produkt på egen hånd etter tiden med Mark Levinson.
    Han klagde jo på Mark Levinson som betalte småpenger for jobben,og tok all ære,
    så da ble navnet pussig nok VENDETTA RESEARCH..

CC61231

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    148
    Sted
    Malmö
    Som jeg sier i ett innlegg tidligere i tråden,hvem er Madrigal?

Men hvem er Mark Levinson?En elendig forretningsmann som mistet retten til å bruke eget navn i forretnings øyemed.
    De som var de kreative og skapte legende produktene var Tom Colangelo/ Paul Jayson samt John Curl.

Litt morsomt navn på John Curl første? produkt på egen hånd etter tiden med Mark Levinson.
    Han klagde jo på Mark Levinson som betalte småpenger for jobben,og tok all ære,
    så da ble navnet pussig nok VENDETTA RESEARCH..
    Nu har jeg haft fornøjelsen at hilse på Paul Jayson flere gange da vi har fælles venner. Og selv om Paul er en utrolig sympatisk mand, så vet jeg ikke om Paul er mye bettere til at drive forretning end Mark er/var. Han kom vel blot i en situation hvor en chanche for at få sin virksomhed til at vokse drev ham ud på et sidespor og ud af virksomheden...

Levinson i dag er under Harman Luxory i en situation hvor de har tilgang til flere resoursser og kan købe mere know-how ind end de fleste andre high end producenter, så man kan vel sige de 3 gamle gubbers drøm fra start 70'tallet er blevet en success :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn