Mark Levinsons venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Hvem er denne Leo- Yeh?
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Kineser som driver denne high-end portal.

    Tror ikke han gør meget andet end rejse rundt til hi-fi messer eller besøge folk med store systemer og skrive berettelser derfra...
    ikke noget dårligt job tror jeg..

    :)

    Hvem er denne Leo- Yeh?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Ja, noen må jo gjøre det... :rolleyes:
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    268
    Sted
    Tranby
    Hvordan er ML No 436 i forhold til 532 eller 53X H serien?
    De ble lansert i 2003, hvor lenge ble de produsert?
     
    Sist redigert:

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg mener No 436 ble produsert til et drøyt år før 5-serien kom. Jeg har hatt et par 436, men jeg har ikke hørt noen av de nye under forhold som gjør at jeg tør si noe om forskjellene.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Trist at ML er så underrepresentert i Norge. Tenk å kunne få se/lytte på et komplett 500 system med med 515 på topp. Gjerne sammen med Revel som på linje med ML ikke får fortjent oppmerksomhet.
    IMG_1313.jpg
    IMG_1313.jpg
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det ligger en ML 326s ute på brukbørsen.

    Løp og kjøp!!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    En ekte Mark Levinson

    Det beste riaa High Fidelity DK hadde hørt den gang,for lenge siden.

    Ett ekte? eller "ekte"? Mark Levinson produkt?
    Det siste som kom fra Mark Levinson ,"the man" og grunnlegger av ML.
    Ekte eller uekte ML,Tom Colangelo står kreditert denne.
    Eid siden ca. 86.På utlån siden ca.05.Kom hjem Mai 17.

    Feil i riaa funnet,så er det bare resten da.En over/under lodding..en dag jeg får "ånden".


    DSC_1626.jpg


    Med camac

    DSC_1625.jpg


    DSC_1617.jpg
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Han forlanger alt for mye for den uten riaa
    Min erfaring er at RIAA-modulene har svært liten verdi for mange av vinylentusiastene. Upraktisk å måtte skru av topplokket for å endre på innstillingene hver gang man svitsjer mellom forskjellige pick-up'er eller bare får lyst til å prøve en annen innstilling. Jeg fikk ett par 326s RIAA-moduler til overs da jeg solgte all vinylen min - og fikk 3.000 kroner for dem. Da jeg et par år senere tilfeldigvis kjøpte forforsterkeren - med de samme RIAA-trinnene - av ham som kjøpte RIAA-trinnene mine, ble RIAA-trinnene verdsatt til ca. halvparten. Prøvde å selge dem en gang til til en svært hyggelig pris eller fornuftig bud, men en gang ei. Nå sitter 326s-RIAA'trinnene fortsatt i forsterkeren som broren min har, og han vurderer dem som så verdiløse at han ikke gidder å ta dem ut for å prøve å selge dem.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kan godt kjøpe de jeg
    Beklager, men det toget er nok gått. Broren min nekter plent å la forsterkeren sin endevendes for disse RIAA-modulenes skyld. Det er jo som OlaR sier: Kjekt å ha. Og selv om lillebror har solgt både platespiller og alle vinylplatene sine, kan man jo aldri vite helt sikkert.....
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Nypris var 88000kr da blir 1/3 ca 29.333,- så alt over 40.000 blir for mye
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nypris var 88000kr da blir 1/3 ca 29.333,- så alt over 40.000 blir for mye
    Vel - det blir jo til syvende og sist et spørsmål om tilbud og etterspørsel.

    Jeg har hatt ML 326s i kikkerten siden rundt 2010-11. Absolutte krav fra min side har vært ny i Norge, og henteavstand. Med et slikt utgangspunkt har det gjerne gått 1-2 år mellom hver gang en slik godbit har dukket opp på bruktbørsen - og jeg har, som sagt, kjøpt to av dem. Den som ligger ute nå, er den lavest prisede av dem alle.

    Siden 2010-11 har jo dollarkursen gått opp med over 50%. Det slår jo kraftig ut både på nypriser og bruktpriser på alle Mark Levinson produkter. På samme måte som et kraftig dollarkursfall ville ha slått ut i reduserte nypriser, og også trukket bruktprisene nedover - uavhengig av historisk nypris - som sånn sett bare blir veiledende. Markedet bestemmer når det kommer til stykket.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Etterspørsel er tydeligvis ikke stor da denne preampen har vært annonsert en stund på forumet pluss at den ligger ute på finn.
    Jeg la inn et seriøst bud på 40.000,- med tilbud om å hente hos selger,men nei det selger hsn den ikke for !!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Etterspørsel er tydeligvis ikke stor da denne preampen har vært annonsert en stund på forumet pluss at den ligger ute på finn.
    Jeg la inn et seriøst bud på 40.000,- med tilbud om å hente hos selger,men nei det selger hsn den ikke for !!
    Hehe - men du skjønner at det er ikke nok at et bud er seriøst - det må også være høyt nok.

    Men jeg tror at de fleste av ML-vennene her i vennetråden er mer interessert i hva slike nye-i-Norge ML 326s faktisk er blitt solgt for, enn hva du kan tenke deg å betale. Derfor, til informasjon: Den første jeg kjøpte, for 2 1/2 år siden, betalte jeg 46.000 kroner for. Den overtok broren min, og for å ta knekken på abstinensene og få ro i sjelen, strakte jeg meg til 53.000 kroner for den jeg kjøpte i fjor sommer. Begge i behagelig henteavstand, strøkne, og med alt originalt tilbehør, kvittering etc. etc.

    Ingen av de salgsannonsene for ML 326s jeg har sett for her på Hifisentralen de seneste 6-7 årene, har hatt så lav salgspris som den som ligger ute nå. Slutt å syte - løp og kjøp!
     
    Sist redigert:

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Etterspørsel er tydeligvis ikke stor da denne preampen har vært annonsert en stund på forumet pluss at den ligger ute på finn.
    Jeg la inn et seriøst bud på 40.000,- med tilbud om å hente hos selger,men nei det selger hsn den ikke for !!
    Jeg vil nok tro at dersom du er seriøst interessert i denne så er 44-45k en meget god pris, spesielt siden denne er norsk-solgt og drøyt 6 år gammel. Har ikke noe behov for å starte en diskusjon om hva fornuftig pris for denne er men du har selv lagt opp til dette.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Etterspørsel er tydeligvis ikke stor da denne preampen har vært annonsert en stund på forumet pluss at den ligger ute på finn.
    Jeg la inn et seriøst bud på 40.000,- med tilbud om å hente hos selger,men nei det selger hsn den ikke for !!
    Hehe - men du skjønner at det er ikke nok at et bud er seriøst - det må også være høyt nok.

    Men jeg tror at de fleste av ML-vennene her i vennetråden er mer interessert i hva slike nye-i-Norge ML 326s faktisk er blitt solgt for, enn hva du kan tenke deg å betale. Derfor, til informasjon: Den første jeg kjøpte, for 2 1/2 år siden, betalte jeg 46.000 kroner for. Den overtok broren min, og for å ta knekken på abstinensene og få ro i sjelen, strakte jeg meg til 53.000 kroner for den jeg kjøpte i fjor sommer. Begge i behagelig henteavstand, strøkne, og med alt originalt tilbehør, kvittering etc. etc.

    Ingen av de salgsannonsene for ML 326s jeg har sett for her på Hifisentralen de seneste 6-7 årene, har hatt så lav salgspris som den som ligger ute nå. Slutt å syte - løp og kjøp!
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
    Det var veldig hyggelig å høre!

    Så da er det bare å oppfordre enda en ML-venn til å løpe og kjøpe: Det ligger en oppgradert ML 38 til salgs på bruktbørsen.

    Til slutt vil jeg si at det i ettertid kan se ut som om det gikk litt hett for seg for noen innlegg tilbake - men fra min side var det godt ment. Kunne ikke sitte rolig og se på at du eventuelt skulle la denne sjansen gå fra deg.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
    Det var veldig hyggelig å høre!

    Så da er det bare å oppfordre enda en ML-venn til å løpe og kjøpe: Det ligger en oppgradert ML 38 til salgs på bruktbørsen.
    Jeg vil ikke anbefale det. Solgte min 100% strøkne 38s for 13k, og det er den mest rævva forforsterkeren, bortsett fra Doxa, jeg har hatt i eie.

    Men volumrattet, det fikk de til.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
    Det var veldig hyggelig å høre!

    Så da er det bare å oppfordre enda en ML-venn til å løpe og kjøpe: Det ligger en oppgradert ML 38 til salgs på bruktbørsen.
    Jeg vil ikke anbefale det. Solgte min 100% strøkne 38s for 13k, og det er den mest rævva forforsterkeren, bortsett fra Doxa, jeg har hatt i eie.

    Men volumrattet, det fikk de til.
    Fungerer ypperlig med DP6000H
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Pluss litt til!

    Har hørt litt på dem. Har stort sett samme lydsignatur som andre store ML forsterkere fra Madrigal perioden, men har selvfølgelig guts som ingen andre. Hold på kjøpe dem, men fant ut at jeg hadde alt for mange forsterkere fra før.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
    Det var veldig hyggelig å høre!

    Så da er det bare å oppfordre enda en ML-venn til å løpe og kjøpe: Det ligger en oppgradert ML 38 til salgs på bruktbørsen.
    Jeg vil ikke anbefale det. Solgte min 100% strøkne 38s for 13k, og det er den mest rævva forforsterkeren, bortsett fra Doxa, jeg har hatt i eie.

    Men volumrattet, det fikk de til.
    Ingen strøkne forforsterker kan forbedre ett dårlig sluttrinn ! Så hvis din 38S var bare ræva så må det være noe annet i ditt anlegg som ikke var i orden.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    268
    Sted
    Tranby
    Hei
    Starter forsiktig som Mark Levinson eier med en brukt ML no 331.5.
    Til å være innstigs modellen er den ganske stor både på størrelse og prestasjon. Fenomenal bass gjengivelse er det første man legger merke til.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Ny importør til Norge.?
    Ser Neby har fjernet Mark Levinson fra sine produkter. Er det noen som har hørt noe mer om dette?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Jeg har løpt og kjøpt Ulf ,så nå er den i hus og spiller
    Det var veldig hyggelig å høre!

    Så da er det bare å oppfordre enda en ML-venn til å løpe og kjøpe: Det ligger en oppgradert ML 38 til salgs på bruktbørsen.
    Jeg vil ikke anbefale det. Solgte min 100% strøkne 38s for 13k, og det er den mest rævva forforsterkeren, bortsett fra Doxa, jeg har hatt i eie.

    Men volumrattet, det fikk de til.
    Hadde samme opplevelsen som deg den gangen jeg trodde at 38 ville låte bedre med oppgradering til 38s. Låt fremdeles like dårlig og ullent. Prøvde flere forsterkere inkludert ML sin på 100W, men fungerte like dårlig. Mange år siden nå. Endte også med å selge den billig som eneste eier ikke lenge etter at den kom ut på markedet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn