MarkAudio Alpair elementer?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har bygget nå med 5.2 drivern. Den er laget uten spider og er (trolig) ekstra kjapp pga det. Mikrodetaljene er der og dette er nok den beste fulltonen jeg har hørt i diskanten. I og med at oppbrytningen er i området 15K så opplever jeg ingen problemer med forvrengning som nesten alle andre fulltoner har særlig 6,5 og 8 tommere.

     
    Sist redigert:

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Alpair 11ms var (og er) ikke ment som noen permanent høyttaler her. Fortsetter å kikke litt rundt, blandt annet er jeg interessert i den nye KEF LS50 meta.
    Likevel må jeg si at jeg lever utrolig godt med Alpair i mitt lille rom. De har noe eget over seg disse høyttalerne. Selv om lydbildet er ganske harmonisk og frekvenslinjært tellende mot det mørke, så gir de en følelse av "direktekobling" og innsyn i innspillingene som er ganske påtakelig. Det er også deilig at den beste plasseringen er tett på bakvegg(bruker ikke baffelstepfilter) fremfor i nærfelt hvor andre høyttalere spiller best her. Klarer jeg å få bedre lyd ut av et par LS50 Meta her? Jammen ikke sikker. Alpair har noen egenskaper som jeg tror ordinære høyttalere skal slite med å slå dem på. Fabelaktige saker.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Min begeistring for disse elementene står seg fremdeles.
    Spiller fremdeles på de høyttalerne som er avbildet ovenfor, men har dempet dem bedre direkte bak membranet og snudd dem opp ned slik at elementet nå står på 1/3 av romhøyden.

    Sjekk videoen ovenfor. Mark virker som en flott, kunnskapsrik og oppriktig fyr. Jeg tror at 11 ms er noe ganske spesielt på markedet i dag.
    Planen var egentlig å kjøpe ls50 meta, men jeg lever egentlig fryktelig godt med disse.
    Vurderer å lage en transmisjonslinje til dem (uten åpning) for å gi dem optimale arbeidsbetingelser i mellomtonen.
    Har fremdeles intet filter på dem(baffelstep), men de er plassert nær vegg.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Min begeistring for disse elementene står seg fremdeles.
    Spiller fremdeles på de høyttalerne som er avbildet ovenfor, men har dempet dem bedre direkte bak membranet og snudd dem opp ned slik at elementet nå står på 1/3 av romhøyden.

    Sjekk videoen ovenfor. Mark virker som en flott, kunnskapsrik og oppriktig fyr. Jeg tror at 11 ms er noe ganske spesielt på markedet i dag.
    Planen var egentlig å kjøpe ls50 meta, men jeg lever egentlig fryktelig godt med disse.
    Vurderer å lage en transmisjonslinje til dem (uten åpning) for å gi dem optimale arbeidsbetingelser i mellomtonen.
    Har fremdeles intet filter på dem(baffelstep), men de er plassert nær vegg.
    Hvor kjøpte du dem?

    Skoeskene laget du selv? Du forer dem fullrange fra hva?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Kjøpte dem fra Soundimports.eu
    Fin forhandler med rask leveranse og rimelige fraktpriser.

    Kassene er brødbokser fra ikea(bambus) kledd innvendig med furu og bitumen.
    Leker med tanken om å bygge et par "transmisjonlinje" gulvkabinetter uten bassåpning til dem slik at bakutstrålingen blir absorbert.
    Slik som det er nå blir det nok litt innvendige reflekser.

    Driver dem med Quad Artera forsterkersett.

    Å lykkes med filterløse fulltoner er en øvelse i plassering og vinkling av høyttaler og lytteposisjon.
    Alpair har jo noe baffelstep innebygget.

    Skal få testet LS50 meta på nyåret, men vil være sikker på returmulighet da jeg absolutt ikke er sikker å at de spiller bedre enn disse MarkAudio.
    De er overaskende frekvenslinjære og åpne i lyden. Hvis Meta ikke tar over vil jeg tro at disse blir stående ganske lenge. Det er noe eget med fulltoner som jeg liker veldig godt. Når jeg ikke spiller på MarkAudio 11ms bruker jeg et par MarkAudio 6p eller diverse eldre JVC fulltoner fra deres Executive-series (papir, Kevlar, tremembraner etc)

    .
    IMG_1582.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn