Markere annonse som solgt

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har opplevd et lite problem med torget, og det er at jeg får ikke merket annonsen som solgt, uten å oppgi navn på kjøper. Kjøperen til den aktuelle tingen kom via Finn, og jeg synes ihvertfall ikke det er så ok å skulle legge igjen navn/tlfnr på kjøper overalt uten å ha et visst samtykke, selv om handelen iofs gikk strålende.

For meg ble løsningen å slette annonsen, men det er jo ikke helt supert i forhold til statistikken, heller?

Johan-Kr
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har bare solgt til medlem så jeg kjenner ikke den situasjonen du beskriver. Men er det slik at man tvinges til å identifisere kjøper, så er jeg helt enig med deg - det må da være i konflikt med flere forhold i samfunnet...?

Samtidig kan man kanskje ikke se bort fra at noen vil kunne "lure til seg" en solid historikk uten en form for kontrollerbarhet...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.469
Antall liker
3.611
Torget vurderinger
96
Du kan bare bruke et fornavn, etternavn eller noe annet som ikke identifiserer personen helt. Eller bare skriv finn.no. Dette er da ikke noe problem. Annonser solgt til ikke-medlem synes ikke for andre enn deg selv, så det spiller jo ikke så mye rolle.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Samtidig kan man kanskje ikke se bort fra at noen vil kunne "lure til seg" en solid historikk uten en form for kontrollerbarhet...
Tja - hvordan skal noen få en solid historikk av dette? Produktet er merket som solgt, uten en kjøper som har gitt tilbakemelding på om kjøpet var ok eller ikke. Ikke er det noen kjøper som får tilbakemelding heller.

Polka skrev:
Annonser solgt til ikke-medlem synes ikke for andre enn deg selv, så det spiller jo ikke så mye rolle.
Så vidt jeg har forstått, så har betalende medlemmer tilgang til kjøpshistorikk, og dat kan jo være interesse for å kunne se hva produkter har gått for historisk?

Det er forsåvidt et lite problem for meg, all den tid jeg har fått pengene mine og kjøperen var fornøyd med handelen...

Johan-Kr
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.741
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Det er forsåvidt et lite problem for meg, all den tid jeg har fått pengene mine og kjøperen var fornøyd med handelen...
Mao storm i et vannglass?
 
Topp Bunn