Martin Logan Clarity

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Noen som kjenner disse? Lite med omtale på nett, det er kanskje ikke noe godt tegn...?
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.744
Antall liker
6.441
Sted
Holmestrand
Jeg har en kamerat som har disse. Han er svært godt fornøyd. Jeg har ikke hørt dem selv.
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Med ref til enjoythemusic-testen; yepp; det er vel omtrent den eneste. Clarity er ingen ny høyttaler. Nå kommer Vista; det må vel bety store prisreduksjoner, eller?
 
B

brand-x

Gjest
Har hørt disse på KAV400 og det var ingen god match grunnet impedance forløpet som går for lavt for krellen. Generellt har de lite dypbass med den bassen som er har bra kvalitet ellers er de veldig luftig nesten usynlig i fremføringen. Trenger en impedance-stabil forsterker og når de får det leverer de. Har hørt de sporadisk på quad og bryston bla.
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
679
Antall liker
322
Torget vurderinger
2
Testet Clarity en hel del. Det er en god høytaler med en meget åpen og detaljert lyd. Minuset er at en må sitte ganske bra i posisjon for at lyden skal gnistre. Faller fort sammen når en kommer ett stykke utenfor.

Disse har meget bra med dybde og bredde, det er vanedannende å høre på.

Det er kommet, eller kommer nye modeller, sjekk ut disse før kjøp!
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.744
Antall liker
6.441
Sted
Holmestrand
Hvad bruker han av forsterkeri ?
Han kjører med en hjemmebygd 20 W klasse-A forsterker.
Min kamerat sier det samme når det gjelder plassering/lytteposisjon. Relativt lite område å bevege seg innenfor.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
4.019
Antall liker
1.352
Sted
Nadadouro, Portugal
Disse Clarity har jo en sort "Ambience" diskant på baksiden, er dette bare "hype" fra ML sin side for å oppnå "større spredning" eller funker det ? Kan ikke tro det....
Synes det å sette en vanlig diskant sammen med elektrostat panel er litt rart.......
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Med ref til enjoythemusic-testen; yepp; det er vel omtrent den eneste. Clarity er ingen ny høyttaler. Nå kommer Vista; det må vel bety store prisreduksjoner, eller?
Hi-fi Centeret i Bergen har et par til 18k...
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
679
Antall liker
322
Torget vurderinger
2
Diskanten på baksiden gir litt bedre beveglsesfrihet ja. Men etter mitt syn gjør den mer galt enn godt når en sitter mitt i smørøyet. Men nok en gang må jeg bare si at det er en meget behagelig høytaler å høre på.
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Hvordan er det med plasseringsvennligheten til disse? Jeg har tidligerere hørt at de trenger god plass spesiellt til sidene..
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ville gått for ca. 60-100 cm. til sidevegg og ca. 90-100 cm. til bakvegg, men husk disse høytalerne er ekstremt viktig å få i sweetspoot. :p.



Hvordan er det med plasseringsvennligheten til disse? Jeg har tidligerere hørt at de trenger god plass spesiellt til sidene..
 
Topp Bunn