Martin Tingvall

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Snublet tilfeldigvis over navnet Tingvall, og har de siste dagene, etter å ha spilt en del musikk med han og hans trio, funnet ut at det er fantastisk bra.
Pianobasert, jazzaktig, litt i Tord Gustavsen-land, men med litt mer "driv" og herlig melodiøst.
Anbefalt!

mvh
Proffen
 
P

parafinoksen

Gjest
Takk for tips. Skal sjekkes. Liker Tord Gustavsen, men savner – akkurat som du nevner – litt driv.
 
P

parafinoksen

Gjest
Ah, Tingvall Trio. Jeg fant først Martin Tingvall (samme Tingvall), og spilte kjapt gjennom platene hans, som er solopiano. De var ganske ensformige og rett og slett kjedelige. Tingvall Trio er andre boller :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.485
Antall liker
35.323
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har lyttet på Tingvall Trio i mange år, meget bra. Kjøpte "Skagerak" på cd når den kom ut tror det var 2006/7.
Martin Tingvall har jeg ikke hørt på ennå👍
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ah, Tingvall Trio. Jeg fant først Martin Tingvall (samme Tingvall), og spilte kjapt gjennom platene hans, som er solopiano. De var ganske ensformige og rett og slett kjedelige. Tingvall Trio er andre boller :)
Ja, var Tingvall Trio jeg hadde i tankene da jeg skrev "han og hans trio".......;)

mvh
Proffen
 
P

parafinoksen

Gjest
Ja, var Tingvall Trio jeg hadde i tankene da jeg skrev "han og hans trio".......;)

mvh
Proffen
Trodde det var Martin Tingvoll Trio, så søkte bare på Martin Tingvall. Tidal ga ikke forslag heller på trioen. Anyway. Fikk spilt litt mer i dag, men på anlegget. Låter fint. Minner litt Lars Danielson og hans musikk.
 
Topp Bunn