Martin Logan

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    for at være lidt mere presis:
    Ser ut som om jeg har fået solgt mine pmc twenty 26 og står nu og skal ut på markedet igen.

    så valget mellem at opgradere til Pmc twenty25/26 eller d nye ML electromotien ELS X alternativ Unison Researcts Max 1

    Har tidligere haft electromotion els, og drev benyttede først musical m6 ampen og senere en Gryphon Diablo til at drive dem.

    Ved der er meget teori ute at går vedrøende den lave imperidans i toppen av frekvens området,bla skulle Diabloen heller ikke være ideel på grund av dens store båndbrede ect. med det gik bra det.

    Så har du i praksis prøvet Devialet ut,sammen med ML Els panelerne, eller er det noget du har læst dig til. Ser At Devialet blandt andet har electromotien i Sam configuratoren sin, så Devialeten smelter neppe i det tilfælde.

    Det jeg lurede mest på er hvordan de to produkter, går sammen klang mæssig
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har nogen av dere gjort jeg nogen erfaringer med kombinasjonen Martin logan- Devialet ?
    Har hørt Devialet på Monolith III. Fungerte overraskende bra. Faktisk veldig bra:)

    mvh
    det lyder betrykkende, var i realation til et andet inleg her lige ved at være bekymret for om der skule være fare for en nedsmeltning.

    Har aldrig helt glemt lyden fra ML,erne så det bliver et jævle vanskelig valg, mellen de oplistede høytaler. alle har deres forser og svagheter:confused:
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har nogen av dere gjort jeg nogen erfaringer med kombinasjonen Martin logan- Devialet ?
    Har hørt Devialet på Monolith III. Fungerte overraskende bra. Faktisk veldig bra:)

    mvh
    det lyder betrykkende, var i realation til et andet inleg her lige ved at være bekymret for om der skule være fare for en nedsmeltning.

    Har aldrig helt glemt lyden fra ML,erne så det bliver et jævle vanskelig valg, mellen de oplistede høytaler. alle har deres forser og svagheter:confused:
    Hva med å sende en forespørsel til importør eller produsent av Devialet ? Har vel sikkert også noe med hvor høyt du spiller og belaster forsterkeren.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har nogen av dere gjort jeg nogen erfaringer med kombinasjonen Martin logan- Devialet ?
    Har hørt Devialet på Monolith III. Fungerte overraskende bra. Faktisk veldig bra:)

    mvh
    det lyder betrykkende, var i realation til et andet inleg her lige ved at være bekymret for om der skule være fare for en nedsmeltning.

    Har aldrig helt glemt lyden fra ML,erne så det bliver et jævle vanskelig valg, mellen de oplistede høytaler. alle har deres forser og svagheter:confused:
    Hva med å sende en forespørsel til importør eller produsent av Devialet ? Har vel sikkert også noe med hvor høyt du spiller og belaster forsterkeren.
    Høytalerens opgitte følsomhed tilsiger at man vil trenge 128 watt for at op nå et max lydtryk 108 db målt på 3 meter avstand.

    Devialet 400 yter vel 300 Watt i 8 Ohm vilket vil tilsvare en belastnings grad av forsterkeren på ca 35-40%.

    Tror ikke det er noget problem men for en sikkerheds skyld vil jeg rette en forespørsel til Devialet.
     
    Sist redigert:

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en stund Devialet 200 sammen med Martin Logan Spire. Det fungerer greit, man hører ingen åpenlyse tegn på at forsterkeren sliter.
    Det blir likevel en ganske lys, og i lengden slitsom lyd med denne matchen syntes jeg. Du får heller ikke denne "wrap-around" 3D lyden man får fra en virkelig bra match.

    Andre forsterkere testet med ML Spire:

    Sanders Magtech: Dette er antagelig den forsterkeren som har best grep på panelene, men blir muligens litt klinisk i lengden. Med en rør-pre foran tror jeg dette hadde vært gull.

    CJ Premier 350 SA: Nesten samme kontroll som Magtech, men mangler kanskje litt av denne 3D effekten som er så bra med Magtech. Den har dog en mer fyldig mellomtone og er mer "musikalsk".

    Peachtree Grand Integrated: Syntes dette er en knallmatch. Trodde egentlig ikke dette ville funke, men det gjør det. Full kontroll på panelene, generelt stor lyd som heller litt mot det varme. Denne bruker brokoblede ICePower ASX250 moduler.

    McIntosh MC451: Helt grei lyd, men utmerket seg ikke på noen spesiell måte.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde en stund Devialet 200 sammen med Martin Logan Spire. Det fungerer greit, man hører ingen åpenlyse tegn på at forsterkeren sliter.
    Det blir likevel en ganske lys, og i lengden slitsom lyd med denne matchen syntes jeg. Du får heller ikke denne "wrap-around" 3D lyden man får fra en virkelig bra match.

    Andre forsterkere testet med ML Spire:

    Sanders Magtech: Dette er antagelig den forsterkeren som har best grep på panelene, men blir muligens litt klinisk i lengden. Med en rør-pre foran tror jeg dette hadde vært gull.

    CJ Premier 350 SA: Nesten samme kontroll som Magtech, men mangler kanskje litt av denne 3D effekten som er så bra med Magtech. Den har dog en mer fyldig mellomtone og er mer "musikalsk".

    Peachtree Grand Integrated: Syntes dette er en knallmatch. Trodde egentlig ikke dette ville funke, men det gjør det. Full kontroll på panelene, generelt stor lyd som heller litt mot det varme. Denne bruker brokoblede ICePower ASX250 moduler.

    McIntosh MC451: Helt grei lyd, men utmerket seg ikke på noen spesiell måte.
    Ser ut til at der var rør i forforsterkerker delen på den grand sag. Denne er ikke i produkt sortimentet længere. Så lidt på den nye 300, men denne har ikke rør i forforsterker delen, alternativ 220se.

    vis det var dig som skulle velge, hva ville du da ha gået for ?

    mvh
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at der var rør i forforsterkerker delen på den grand sag. Denne er ikke i produkt sortimentet længere. Så lidt på den nye 300, men denne har ikke rør i forforsterker delen, alternativ 220se.

    vis det var dig som skulle velge, hva ville du da ha gået for ?

    mvh
    De rørene er bare en valgfri rør-buffer og er noe jeg ikke har aktivert da det blir dårligere lyd etter min mening.
    Min erfaring med denne forsterkeren var ikke nødvendigvis bare en anbefaling av Peachtree, selv om dette er en veldig bra integrert forsterker.
    Det er sikkert mange andre klasse D forsterkere som kan fungere vel så bra. NCore har jeg ikke prøvd enda, men de er jo på papiret en del bedre.

    Angående den nye Nova serien til Peachtree så bruker den nyeste generasjon ICEPower som visstnok skal være en del bedre på lave impedanser.
    ASX2 modulene i Grand Integrated er vel snart 10 år gamle.

    Av klasse AB forsterkere har jeg ingen problemer med å anbefale Sanders Magtech eller ESL forsterkere. De er laget spesifikt for å håndtere elektrostater og det hører man. Problemet er at disse aldri er å finne på bruktmarkedet i Norge, angrer på at jeg solgte min.

    Likevel, vet ikke hvor viktig det er i praksis at forsterkeren klarer å levere masse strøm ned i 1 Ohm. Man hører jo uansett ikke så mye opp mot 20 Khz.
    Mistenker at det også er andre faktorer som avgjør om forsterkeren er en bra match med ML.
     

    Vegarron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Er det noen i nærheten av Gjøvik /Hamar omegn som har Martin logan montis som kunne ha gitt meg en liten lytt på disse? Vurderer kjøp.
     

    Vegarron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Se bort fra meldingen over. Har kjøpt høyttalerne:)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Lite aktivitet her inne?
    Jeg har ihvertfall inngått vennskap med et par Martin Logan Electromotion ESL, og jeg liker veldig godt det jeg hører.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, dette synes jeg virkelig er velspillende høyttalere.
    Og med Coda effektforsterker, spiller de virkelig musikk.

    Driver nå litt testing med sub for å fylle opp litt i bunnen.
    Fikk en eldre, liten REL T3 sub i hus i går, men har også kikket en del på Martin Logan sine subber.
    Noen her som har testet og sammenlignet de mot REL subber?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Må vel melde meg inn igjen etter at jeg byttet mine Vista met et sett meget pene Summit X fra Stavanger kanten. Synes det var j.... mye penger men har ikke angret - låter fantastisk. Problemet er at det er så j.... mange dårlig innspillinger rundt om kring. Summit X avslører alt nådeløst.

    Tro jeg kanskje jeg må oppgrader Logitech'n til noe som spiller MQA i håp om at dette er bedre ?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har dessverre ikke stort å sammenligne med, men er knallfornøyd med min Bluesound Node 2, og kan virkelig anbefale den.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Må vel melde meg inn igjen etter at jeg byttet mine Vista met et sett meget pene Summit X fra Stavanger kanten. Synes det var j.... mye penger men har ikke angret - låter fantastisk. Problemet er at det er så j.... mange dårlig innspillinger rundt om kring. Summit X avslører alt nådeløst.

    Tro jeg kanskje jeg må oppgrader Logitech'n til noe som spiller MQA i håp om at dette er bedre ?
    Passlab og Summit X ja. Det er ikke mange her inne som har bedre utstyr - selv om de tror noe annet :D ;) Problemet med elektrostater og skikkelig annet utstyr er at de avslører litt for mye - og det til tross for at PassLab har kvalitetene til rør der man klarer å fjerne de største syndene på veien. Når det gjelder streaming og DAC så er det lett å prøve med seg ting hjem - kan anbefale Auralic. Ser at noen andre har anbefalt annet godt utstyr.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Gratulerer, en meget flott høyttaler. Husker den spilte fantastisk på Luxman.
    Luxman er flotte greier - men blir litt for tynn på ML. ML er såpass avslørende og ærlig at de trenger mer fylde inn fra forsterkeren. Skal man ha Japansk så er separate Acchuphase det som fungerer best. (integrerte tåler ikke impedansen ned til 0,5 / 0,2 ohms).
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Må vel melde meg inn igjen etter at jeg byttet mine Vista met et sett meget pene Summit X fra Stavanger kanten. Synes det var j.... mye penger men har ikke angret - låter fantastisk. Problemet er at det er så j.... mange dårlig innspillinger rundt om kring. Summit X avslører alt nådeløst.

    Tro jeg kanskje jeg må oppgrader Logitech'n til noe som spiller MQA i håp om at dette er bedre ?
    Passlab og Summit X ja. Det er ikke mange her inne som har bedre utstyr - selv om de tror noe annet :D ;) Problemet med elektrostater og skikkelig annet utstyr er at de avslører litt for mye - og det til tross for at PassLab har kvalitetene til rør der man klarer å fjerne de største syndene på veien. Når det gjelder streaming og DAC så er det lett å prøve med seg ting hjem - kan anbefale Auralic. Ser at noen andre har anbefalt annet godt utstyr.
    Takk for den Reven - ikke dårlig skussmål på utstyr det der ;)

    Har avtalt å plukke opp Node 2 på Hifiklubben på mandag så får jeg høre hvordan den låter, spesielt på MQA. Har en meget god DAC fra AudioGD som jeg fant frem til etter å ha teste en hel del i prisklassen 15'. Skilte seg klart ut lydmessig og hadde ikke tenkt å bytte ut den men ikke sikker på om den handterer MAQ fra Tidal via Node 2. Får koble det i parallell å teste på flere måter - så får vi se hvordan deg går.

    Uansett har musikken fått et betydelig løft og jeg koser meg med alt jeg ikke har hørt før i kjente låter :cool:
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^Når du først er i gang så anbefaler jeg å ta med Auralic sin kombo av DAC og streamer fra duet audio i Akersgata. Passer utmerket i kombo med ML og high end transistor-forsterker. Duet er ofte behjelpelig med hjemmelån.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Grattis - en mycket trevlig högtalare som är lätt att tycka om!

    Lite aktivitet her inne?
    Jeg har ihvertfall inngått vennskap med et par Martin Logan Electromotion ESL, og jeg liker veldig godt det jeg hører.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    ^Når du først er i gang så anbefaler jeg å ta med Auralic sin kombo av DAC og streamer fra duet audio i Akersgata. Passer utmerket i kombo med ML og high end transistor-forsterker. Duet er ofte behjelpelig med hjemmelån.
    Ble litt skeptisk til Auralic når jeg leser at de sliter med å implementere MQA pga interne konflikter med bl.a. "Lightning streaming platform." Hva bruker du den til, hvordan kobler du den og spiller du DSD filer f.eks ? Ser ikke helt at det er noe vits å oppsample for eksempel FLAC filer fra Tidal ?
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Mine ML CLS fra 80 tallet er gåen, Med dagens dollarkurs vil 2 nye statorer koste mer enn 25 K. Jeg er i tvil om det er verd det, eller om jeg skal kaste de.
    Jeg kunne tenke meg å kjøpe annen modell av ML, savner electrostater
    Hva synes folket??? Elektronikken er jo gammel også, over 30 år, kaste hele greia??
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Mine ML CLS fra 80 tallet er gåen, Med dagens dollarkurs vil 2 nye statorer koste mer enn 25 K. Jeg er i tvil om det er verd det, eller om jeg skal kaste de.
    Jeg kunne tenke meg å kjøpe annen modell av ML, savner electrostater
    Hva synes folket??? Elektronikken er jo gammel også, over 30 år, kaste hele greia??
    Jeg har hatt 2 sett med CLS og har nå Summit. Liker du lyden i CLS byr de fortsatt på kvaliteter få om noen gjør bedre så personlig ville jeg påkostet disse klassikerne 25k. Men er det CLS I eller CLS II du har? Tror uten å vite det helt sikkert at du nå kun får IIz statorer og de passer visst ikke helt til CLS I elektronikken.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Etter Gunnar Brekkes beskrivelse tidligere i denne tråden, er det nok CLS 1 b, som det ble solgt mest av på 80-tallet, jeg beiset de fra eikefarge til mahogny og de er pene å se på for meg. Jeg likte de veldig godt så nye statorer kan være verdt investeringen. Men jeg vil lytte til Montis når anledningen byr seg, men CLS er fulltone da, men ikke så dyp i bassen men bra nok syntes jeg, har ikke brukt de siste 6 år, må tenke.........
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Etter Gunnar Brekkes beskrivelse tidligere i denne tråden, er det nok CLS 1 b, som det ble solgt mest av på 80-tallet, jeg beiset de fra eikefarge til mahogny og de er pene å se på for meg. Jeg likte de veldig godt så nye statorer kan være verdt investeringen. Men jeg vil lytte til Montis når anledningen byr seg, men CLS er fulltone da, men ikke så dyp i bassen men bra nok syntes jeg, har ikke brukt de siste 6 år, må tenke.........
    Jeg fikk en fantastisk synergi med REL T-Zero subber. Sømløs overgang som fungerte langt bedre enn dyre Velodyne alternativer.
    Faktisk noe av den allerbeste lyden jeg har hatt hjemme.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Etter Gunnar Brekkes beskrivelse tidligere i denne tråden, er det nok CLS 1 b, som det ble solgt mest av på 80-tallet, jeg beiset de fra eikefarge til mahogny og de er pene å se på for meg. Jeg likte de veldig godt så nye statorer kan være verdt investeringen. Men jeg vil lytte til Montis når anledningen byr seg, men CLS er fulltone da, men ikke så dyp i bassen men bra nok syntes jeg, har ikke brukt de siste 6 år, må tenke.........
    Jeg fikk en fantastisk synergi med REL T-Zero subber. Sømløs overgang som fungerte langt bedre enn dyre Velodyne alternativer.
    Faktisk noe av den allerbeste lyden jeg har hatt hjemme.
    Subber fungere utmerket med ML. Har brukt det på flere og senest på mine siste Summit X har jeg nytte av en Velodyne sub på høyttalerutgangene.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det står et sett CLS 1 som ikke har vært brukt siden ca. 1990 til salgs på Boahs Kopervik. Kjenner eier, og jeg vet at de har stått i ro på et rom og kan ikke tenke meg at det er noen skrammer eller skader på dem. Har riktignok ikke sett dem med egne øyne etter at de ble satt ned til Boahs Kopervik for salg, men tviler på at det skulle være noe å sette fingeren på. Sett bort fra alderen i seg selv, og det tyngdekraften kan ha gjort med dem.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Problemet i dag med CLS type I er vel at de statorne som blir nyprodusert er til CLS type II og IIz og passer dermed ikke sammen med elektronkken til type I. Jeg kjøpte de siste statorne av forriige produksjon til type IIz og var veldig fornøyde med de. Fordelen med de nye statorne er at de har samme beskyttelses coating som de nye modellene og skal således vare vesentlig lenger enn de gamle. Vet at en del folk ikke bryr seg og setter inn statorer til type II i type I, noe amerikanerne ikke anbefaler, hva som skjer vet jeg ikke, men garantien på statorne bortfaller visst bla.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når ble 1 og 2 produsert? Mener at de jeg nevner ble kjøpt i 1986, og da er de vel type 1?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så vidt jeg husker så dukket de første CLS opp i årsskifte 84/85 i USA og i europa i 1986, så du har helt klart serie I. Så allerede i 88 så kom en Ib modell med noen elektronikk forandringer. Jeg tror og mener og huske at CLSII modellen dukket opp rundt 95 og IIz kom vel i 2001 sånn ca. Husker også at mange av II og IIz hadde dårlige statorer som tålte minimalt med støv og sol lys. Var kanskje rundt 2008 som det var så stor etter spørsel etter nye statorer at ML måtte lage flere replacement statorer........ det var disse som ble laget med den nye coatingen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mine, men jeg har god erfaring med dem fra åttitallet. Når det kommer til lys har de stått mørkt i ei kjellerstue hos moren til eieren siden de var nye, og da han flyttet til Seattle ble de bare stående der fram til de ble satt ut til salgs før jul. Skulle noen være interessert så er det nok de fineste eksemplarene av type 1 som er til salgs, men jeg kan jo ikke uttale meg om tyngdekraftens effekt på dem over årene. Har ikke hørt dem siden åttitallet selv.
     

    Vegarron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Noen med erfaringer med div høyttalerkabler til Martin logan montis? Evt anbefaling til en som ikke koster altfor mye.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei jeg skal ha martin logan motion 60 og marting logan motion 50 xt center og det hadde vert fint med martin logan motion fx samt atmos , men surround høyttalere og atmos høyttalere finner jeg i ingen norske hifi butikker , kan jo ringe og spørre rundt om noen kan få inn , men så lenge front rekka er av samme merke skal vel det gå fint ? Noen surround høyttaler merker og atmos høyttalere som passer fint martin logan.

    Imagine
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg flyttet i nytt hus for litt over et år siden og lyden har ikke vært helt som i det gamle før nå. Jeg flyttet fra et hus der både strøm, demping i gulv ( rev ut alt og la inn isolasjon etc), vegger osv. var tilpasset musikk. Men hva gjør en ikke når det er hunkjønn involvert..Nå har jeg fått strømmen til her i huset også og her om dagen laget jeg til 30mm tykke plattformer i furu, satte lavtbyggende hjul med gummibane under og la inn en ca 5mm neopreneforing mellom hvert av hjulene og treplaten. Høyttalerne står på myke føtter oppå platene. Har gjort dette på både subbene og CLX-ene. Det er vel antagelig den største endringen til det bedre jeg noensinne har hørt i mitt system uansett hva som har vært skiftet, uten muligens overgangen til A80 Studer avspilling. Ingen vibrasjoner i gulvet i det hele tatt. Ingen kryssvibrasjoner i høyttalere og heller ingen tilbakekobling til høyttalere fra gulv.
    Her i huset trives Martin Logan systemene best når de er mykt avkoblet i alle fall.

    jakt
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei, jeg flyttet i nytt hus for litt over et år siden og lyden har ikke vært helt som i det gamle før nå. Jeg flyttet fra et hus der både strøm, demping i gulv ( rev ut alt og la inn isolasjon etc), vegger osv. var tilpasset musikk. Men hva gjør en ikke når det er hunkjønn involvert..Nå har jeg fått strømmen til her i huset også og her om dagen laget jeg til 30mm tykke plattformer i furu, satte lavtbyggende hjul med gummibane under og la inn en ca 5mm neopreneforing mellom hvert av hjulene og treplaten. Høyttalerne står på myke føtter oppå platene. Har gjort dette på både subbene og CLX-ene. Det er vel antagelig den største endringen til det bedre jeg noensinne har hørt i mitt system uansett hva som har vært skiftet, uten muligens overgangen til A80 Studer avspilling. Ingen vibrasjoner i gulvet i det hele tatt. Ingen kryssvibrasjoner i høyttalere og heller ingen tilbakekobling til høyttalere fra gulv.
    Her i huset trives Martin Logan systemene best når de er mykt avkoblet i alle fall.

    jakt
    Godt høre det er på plass skikkelig igjen!
     

    eirike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    95
    Antall liker
    80
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Sbooster BOTW

    Melder meg inn her med et par ElectroMotion ESL (tidligere eid SL3).
    Dessverre har strømforsyningen til den ene høyttaleren tatt kvelden, lurer derfor på å
    oppgradere(?) med Sbooster BOTW.
    Er det noen som har erfaring med disse?

    Mvh
    Eirik
     

    eirike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    95
    Antall liker
    80
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Lovordene om Sbooster uteble, så det ble med et par adaptere fra Clasern. Anbefalt og hevdet å være mer pålitelige i det norske strømnettet enn Martin Logans originale, av OHC-høvdingen selv... Hva mener du Skink_123, er de originale så skjøre som jeg ble fortalt?

    Mvh
    Eirik
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Lovordene om Sbooster uteble, så det ble med et par adaptere fra Clasern. Anbefalt og hevdet å være mer pålitelige i det norske strømnettet enn Martin Logans originale, av OHC-høvdingen selv... Hva mener du Skink_123, er de originale så skjøre som jeg ble fortalt?

    Mvh
    Eirik
    Ja. Tipper det vil låte bedre med de nye fra Clasern.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn