Mary Gauthier....

O

om.s

Gjest
Det nye året startet med ett særdeles godt bekjent skap, nemlig ovennevnte dame, ligger i folk/country land og med tekster fra the dark side of life, og spesiellt skiva "Mercy now" er en riktig mørk og mektig perle.
"filth and fire" er litt lettere men absolutt høre verdig.

Flere som har stiftet bekjent skap med denne damen?, vet det er noen, hva anbefales utenom evnt nevnte skiver?

mvh

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
;D

Jepp, kanskje litt klissete, men jeg liker det kjempegodt.

My church and my country could use a little mercy now
As they sink into a poisoned pit
That's going to take forever to climb out
They carry the weight of the faithful
Who follow them down
I love my church and country, and they could use some mercy now

Politisk sting har hun også-

O

om.s

Gjest
;D

Jepp, kanskje litt klissete, men jeg liker det kjempegodt.

My church and my country could use a little mercy now
As they sink into a poisoned pit
That's going to take forever to climb out
They carry the weight of the faithful
Who follow them down
I love my church and country, and they could use some mercy now

Politisk sting har hun også-
Den cdèn "Mercy now" var for meg fjorårets beste utgivelse, selv om den først kom i hus i beg av januar.
Nå surrer Filth & Fire på cd spilleren, ikke like sterk men absolutt verdt å få med seg, kom gjerne med tips på lignende musikk, har tydeligvis havnet litt i dette hjørnet for tiden....

mvh

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Så Mary Gauthier på Mono for et par år siden.  Vanvittig bra!

Lucinda Williams er i samme gate, men med mer personlige låter.

Kasey Chambers anbefales på det sterkeste - "Barricades & Brickwalls". Anbefales også live. Et kupp å se henne med fullt band på Rock Bottom for 130 kroner.

Steve Earle er min personlige favoritt. Har sett ham syv ganger.

Townes Van Zandt er "pappan" til Steve Earle - Van Zandts låter "Kathleen" og "Waiting Around to Die" er kanskje verdens tristeste og mest fantastisk følelsesladede låter.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Har Mary Gauthier - Mercy Now surrende i bakgrunnen........hun er stor.....Takker for den om.s

8)

O

om.s

Gjest
Har Mary Gauthier - Mercy Now surrende i bakgrunnen........hun er stor.....Takker for den om.s

8)
Bare hyggelig sailor, ser ut som vi på flere områder har sammenfallende musikk smak :)

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.102
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Er det ingen som kjenner Julie Doiron - Good Night Nobody?

Maruy Gauthier er notert, men da må noen love å prøve ovenstående! :)

O

om.s

Gjest

Maruy Gauthier er notert, men da må noen love å prøve ovenstående!  :)
Prøver du Mary så prøver jeg Julie ;D

mvh

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Dere prøver......jeg kjøper..... 8)

Tilbake til Mary Gauthier.....jeg syns hun synger på en fet fandenivolsk måte som bare er rå........ snakk om musikk som vokser..... og aldri hørt om dama før......... slikt er morro. om.s, jeg har også registrert at vi ligger mye i samme bane.

8)

O

om.s

Gjest
Dere prøver......jeg kjøper..... 8)

Tilbake til Mary Gauthier.....jeg syns hun synger på en fet fandenivolsk måte som bare er rå........  snakk om musikk som vokser..... og aldri hørt om dama før......... slikt er morro. om.s, jeg har også registrert at vi ligger mye i samme bane.

8)
Enig! det er det ekte og råe samt intense som appelere, har ett par skiver til av dama hvor "Filth & Fire" er god, dog ikke i samme divisjon som "mercy now"

mvh

O

om.s

Gjest

Maruy Gauthier er notert, men da må noen love å prøve ovenstående!  :)
Da var Julie bestillt sammen med Lucinda Williams´ "Live at Fillmore" har visst fastnet litt for slike damer som her nevnt, så får jeg håpe Julie innfrir
:)

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.102
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Og Mary Gauthier er notert for neste cdon bestilling - liker å samle opp en 3-4 CDer først; dessuten har jeg backlogg. I går ble spillt Beefheart; Mirror Man fra forrige besøk på platekompaiet, første gjennomspilling, King Crimson; Lizard (kom hjem med den i stedet for Mary fra platekompaniet) + første CD fra en Vivaldiopera fra en leveranse av klassiske CDer fra mdt som jeg driver og graver i....nok å jobbe med!

Topp Bunn