massasje/boblebadekar?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Er på utkikk etter et lite massasjekar. (ca 160-165X 70/80cm)
Er det noe spesielt jeg bør se etter på disse ved kjøp?
Noen merker jeg IKKE bør kjøpe?
Anbefalinger og tips er velkommen.
Mvh Jan I

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
160X70 cm? ??? ??? ???

Det blir jo såvidt plass til deg, langt mindre massøsen. ;D

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
57
Jan_I skrev:
Hei
Er på utkikk etter et lite massasjekar. (ca 160-165X 70/80cm)
Er det noe spesielt jeg bør se etter på disse ved kjøp?
Noen merker jeg IKKE bør kjøpe?
Anbefalinger og tips er velkommen.
Mvh Jan I
Se på dette http://fjordbad.no/Fjordbad%20norsk.htm, litt bredere, men lengden passer. Jeg har tidligere hatt en lignende modell og var meget fornøyd med det. Sørg for å ha et sted å sette vinglasset/pilsflaska...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.516
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Fjordbad sine hurrican bad er flotte. De har et litt annet massasjesystem en andre kar - de har to runde plater i bunnen med huller - så når du skal boble pumper en kompressor luft under disse - og det bobler. Ellers er karet akkurat som et vanlig badekar og blir helt tomt når du tapper det ned.

Fordelen med dette karet er at det fungerer akkurat som et badekar - men liten/minimal fare for bakterier og slikt.

En "ordinært" boblekar har en gjeng med dyser og rørsystemet som gjør at når du tapper ned karet - så blir noe vann stående igjen rundt om kring - og fukt/varme på et bad er en bakteriefelle. Derfor må man i disse karene følge en nøysommelig prosedyre med klor/rensetabletter osv osv. det er sikkert blitt bedre de seneste årene. ellers har jo disse andre karene ulike varianter av jetdyser og slikt - og det kan helt sikker være kjekt å ha.

Har selv Hurrican 2190 og det er et flott og kjempedigert kar - men det er jo dyrt da...

mvh
OMF

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Så litt på disse hurricane karene, men desverre så blir selv det minste for bredt
Orker ikke en utvidelse/riving av dør ++++
Skal bare renovere et lite bad og i den forbindelse vurderer jeg et slikt massasjekar.
Mvh Jan I

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg trodde jeg ønsket meg boblebadekar, helt til vi leide et sommerhus i fjor med et flott digert boblebadekar. Ikke ante jeg hvor mye styr det var med dette. Skulle man følge bruksanvisningen så skulle man først dusje, man skulle ha klortabletter i karet, og ikke noe såpe, så vi måtte jo dusje etter at vi hadde badet også… Så skulle man ha enda flere klortabletter i etterpå mens karet skulle rengjøre seg, og innimellom skulle karet renses enda mer ( men det ble gjort av de som leide ut)

Det verste var allikevel alt bråket. Man skulle jo tro man slappet godt av i et massasjekar, men det var så mye bråk at man ble egentlig bare stresset. Så mye massasjeeffekt av dyser med vann og luft synes jeg ikke det ble heller. Nå varierer det vel hvor mye motoren bråker kanskje, men dette var et nytt og fint hus med noe som så ut til å være et nytt og flott kar, og bare dysene bråker jo en del i seg selv.

Så vi reiste hjem og innredet badet med vanlig badekar…(vi holdt på å pusse opp et bad)

Bestilte for øvrig badekar på noe som heter www.bad.no
Fikk det levert på døren, og prisene kan du jo sjekke i forhold til andre steder, tror de kommer OK ut.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.516
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Med Hurricane badet slipper du hele prosessen som Komponenten beskriver.

I tillegg kan du fråtse i aromatisk oljer, badeskum, bade-ender og alt annet drit du ønskerå ha i badevannet....

Mvh
OMF

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OMF skrev:

I tillegg kan du fråtse i aromatisk oljer, badeskum, bade-ender og alt annet drit du ønskerå ha i badevannet....

Mvh
OMF
Hvordan er støynivået?

Nå var vel plassen også et problem.

Men her er jo et som ikke er så digert:

http://www.fjordbad.no/Fjordbad norsk.htm

Gikk visst ikke an å linke direkte til ett kar...

Men tenkte på dette:
160x85

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.516
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Komponenten skrev:
Hvordan er støynivået?
Kompressorene har tre nivåer.
På nivå 1 går det greit å høre musikk, på nivå 2 så hører du lite og på nivå tre så koker hele karet så da hører du ingen ting!

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:

Mvh
OMF
With a rubber duck, one's never alone.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Jeg har prøvd 'vanlige' typen, og det er alt for mye styr med rengjøring og slikt. Det ender med at man ikke gidder å bruke det.

Kjøp et som er basert på samme prinsipp som Hurricane, så slipper du mye styr, og så er det faktisk en mulighet for at det blir brukt mer enn noen få ganger før du ikke orker mer rengjøringsprosedyrer.

I tillegg kan du jo montere kompressoren i kjelleren, f.eks. og få et mye mer stillegående bad.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
57
Rhesus skrev:
Jeg har prøvd 'vanlige' typen, og det er alt for mye styr med rengjøring og slikt. Det ender med at man ikke gidder å bruke det.

Kjøp et som er basert på samme prinsipp som Hurricane, så slipper du mye styr, og så er det faktisk en mulighet for at det blir brukt mer enn noen få ganger før du ikke orker mer rengjøringsprosedyrer.

I tillegg kan du jo montere kompressoren i kjelleren, f.eks. og få et mye mer stillegående bad.
Jeg har bare hatt Hurricane-kar og kjenner derfor ikke til problemene med rengjøring av andre badekar. Med Hurricane var det, som tidligere nevnt, en smal sak.

Støyen kommer ikke fra kompressoren/pumpa, men fra lufta som pumpes i vannet. Dette bobler godt og skaper en del støy. Jeg ga opp musikk på badet, men koste meg godt allikevel med "en lille en" og noe godt lesestoff.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.006
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Mye av støyen kommer nok også fra selve materialet i badekaret.
Jeg har sett og hørt hvordan dette kan forbedres betydelig.
Ett eksempel er bruk av dette:

Sinuslive Resonans dempe spray eller Noise Killer.
Dette er produkter jeg kjenner fra bilstereobygging.

En annen mulighet er slikt:

"Asfaltmatter" i forskjellige versjoner.

Topp Bunn