McIntosh mc275

orion

Medlem
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
44
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Er det noen som vet om noen form for overgang på høyttaler terminalene til mc275?
Har idag bananer på kablene.
Og mc275 har noen håpløse skruer, som helst skal ha bar kabel, eller smale spader.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.244
Antall liker
292
Er det noen som vet om noen form for overgang på høyttaler terminalene til mc275?
Har idag bananer på kablene.
Og mc275 har noen håpløse skruer, som helst skal ha bar kabel, eller smale spader.
Hånd i hanske mht installasjonskabel... ;)prøvdetdavel....
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
De nye MC275 takler jo også banaplugger......
 

orion

Medlem
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
44
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
De nye MC275 takler jo også banaplugger......
Ok.
Skjønte det sånn at denne har de som må skrues som en vanlig skrue.
:(
Skal være ca.7mnd gammel.
Når tid begynte de å levere dem med mere brukervennlige terminaler?
 

stale

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
27
Antall liker
0
MC275 med vanlige terminaler (uten skruer) så jeg på hifi-center-kjeden for et par måneder siden. Hvis jeg husker riktig har den nye versjonen ikke trimpot. Det er dermed ikke mulig å kjøre kildesignal rett i forsterkeren som i nest siste versjon. Du må ha volumregulering fra annet sted.

For min del fungerer skruene helt greit. Terminaler er praktisk, men det beste for lyden må vel være å skru rå kabel rett på forsterkeren?
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
installasjonskabel er ikke akkurat den optimale kablen da. men la oss ikke lage en debatt om det her. er enig med deg om det, at pluggene vil degradere lyden med ukjent virkning men det er bedre med en god kabel og en god plugg enn installasjons kabel i mine ører.

Man kan vel bruke spader på disse forsterkerne?

McLaren
 

stale

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
27
Antall liker
0
Spader på disse skruegreiene tror jeg ikke går. Spadene må i tilfelle være veldig små. På de nye terminalene burde det gå bra, men hør med Hificenterkjeden.

Det finnes mye bra uterminerte kabler. Eltek f.eks selger Mundorf 99% sølv- og 1% gullkabler pr løpemeter.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.292
Antall liker
6.635
Klipp av spadene og avisoler. Ser ikke problemet med dette, med mindre du er redd for å skade dine dyre kabler. Da er det i tilfelle bare å sette på nye spader med strømpe om du skulle ville selge disse.
 
Topp Bunn