Da har man bedrevet litt miljømessig oppgradering, sånn at juvelene skal trives godt her i heimen. Var lei det gamle glassbordet som har huset altfor mange forskjellige komponenter oppigjennom, så nå har godsakene fått mer passende, penere underlag å hvile sine smekre bein på.
Det første som kom inn døra ble Norstone sitt skinnende sorte rack, helt perfekt til de lettere C53 og MCD 500, pluss ymse strømpadder, TV-dekoder og min gode gamle og velbrukte iPod litt sånn passe gjemt og diskrè nederst, med Dual Core`n forrerst. Men så fant jeg også ut at jeg måtte gjøre noe lurt med den noe uheldige plasseringen av 601 (oppå sub`ene). Da startet en møysommelig studie på nett. For det jeg så for meg var to bord som både var solide nok, og med mål som gjorde at de kunne tre`s over sub`ene og passe i både høyde, bredde og dybde, nærmere bestemt 50 cm høye, og 60 cm i bredde og dybde, hmmmm....
IKEA, glem det.... Skeidar, glem det... Møbelringen, glem det.... Glem alle som selger møbler, ble etter x antall dager min konklusjon
Faen, veit de ikke at McIntosh er TUNGT??? Piperensere til bein og bølgepapp i bordplata resulterer liksom bare i en haug containermat når man planter 45 kg amerikansk highend oppå dette... Holdt nesten på å gi opp hele greia da jeg plutselig havnet innpå sida til Trendrom.no. Denne butikken har noe vannvittig mye i sortimentet, og etter litt scrolling sto det bare der, nøyaktig det bordet jeg var på jakt etter, 50 høyt, 60 i bredde og dybde, med ei tjukk solid bordplate i kraftig laminat med liksom-marmor finish. Eneste minuset var at bordplata var lys, men det finnes jo lakk her i verden. Dyrt var det heller ikke, 780 spenn pr. stk...
Så etter en kjapp lakkering med sort blank bengalakk-spray og et par dagers tørking, ser dere nå resultatet, ferdig etter 3 timers omrokkering og plassering i ettermiddag
. Sjøl ble jeg storfornøyd, sub`ene ble nesten usynlige, 601`an står støtt og solid, og symmetrien ble ganske snasen. Så nå har man sittet plantet utover lørdagskvelden og lyttet, mens øynene også har kost seg stort, alt akkompagnert av AASS Vienna Lager