McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Med Power Control så mener dere Remote? Det jeg faktisk opplever er at den ikke skrur seg av om jeg spiller musikk/film på et greit volum. Men den skrur seg av hvis jeg har veldig lavt volum over tid. Jeg får sjekke med support. Kan en oppdatere firmware på en effektforsterker?
    Nei, Power Controll er noe Mcintosh har satt på forsterkeren slik at den slår seg av automatisk (til standby) etter 30 min uten signal. Dette er påkrevd av EU for å spare strøm, og for å selge produktene sine i EU har Mcintosh satt inn Power Control i alle sine produkter (i stor fortvilelse fra amerikanske forbrukere).

    Jeg er usikker på om din forsterker har firmware eller ikke - men jeg tror det. Gå bare på Mcintosh sine hjemmesider, og velg support på ditt produkt. Du sender da inn et skjema med din kontaktinfo - så får du svar etter noen timer på e-post. Beskriv problemstillingen så godt du kan. De er relativt kundevennlige og svarer relativt raskt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hoi. Jeg støta på et problem her.. på C48, og sikkert de andre preampene kan man sette source på OFF... men hvordan får vi dem ON igjen. :p.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hoi. Jeg støta på et problem her.. på C48, og sikkert de andre preampene kan man sette source på OFF... men hvordan får vi dem ON igjen. :p.
    Jeg vil tro det er det samme på som min: Velg source med venstre hjul. Trykk ned og hold venstre hjul for å få tilgang på editere sourcen. Bruk så høyre hjul på å slå den på og/eller velgere andre alternativer. Det er veldig dårlig beskrevet i manualen.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Aha... teste når jeg kommer hjem :). Tusen takk ;).

    EDIT: Kan man trykke ned det hjulet?! Altså, jeg får ikke opp de kildene jeg har satt som off når jeg vrir på hjulet, selv fjernkontrollen kan ikke velge den kilden da :p. Men om det kan trykkes inn for å få opp alle, så er det noe jeg ikke har testet ;).

    teste i kveld :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Aha... teste når jeg kommer hjem :). Tusen takk ;).

    EDIT: Kan man trykke ned det hjulet?! Altså, jeg får ikke opp de kildene jeg har satt som off når jeg vrir på hjulet, selv fjernkontrollen kan ikke velge den kilden da :p. Men om det kan trykkes inn for å få opp alle, så er det noe jeg ikke har testet ;).

    teste i kveld :).
    Ja - trykk og hold venstre knapp på SOURCE så kan du velge. Etter å ha holdt inn venstre hjul velg så hvilken source du ønsker å editere (fortsatt med venstre hjul) og bruk så høyre hjul på selve valgene som sagt. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg skulle koble CD Source til en av Digital inn inngangene, ettersom CD kan velges på fjernkontrollen som jeg ønsket å allokere til digital inn fra Apple-TV.

    Manualen er skikkelig dårlig - brukte noe tid på å finne dette på nettet, men det er logisk etter at du har gjort det første gangen.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Aha... teste når jeg kommer hjem :). Tusen takk ;).

    EDIT: Kan man trykke ned det hjulet?! Altså, jeg får ikke opp de kildene jeg har satt som off når jeg vrir på hjulet, selv fjernkontrollen kan ikke velge den kilden da :p. Men om det kan trykkes inn for å få opp alle, så er det noe jeg ikke har testet ;).

    teste i kveld :).
    Ja - trykk og hold venstre knapp på SOURCE så kan du velge. Etter å ha holdt inn venstre hjul velg så hvilken source du ønsker å editere (fortsatt med venstre hjul) og bruk så høyre hjul på selve valgene som sagt. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg skulle koble CD Source til en av Digital inn inngangene, ettersom CD kan velges på fjernkontrollen som jeg ønsket å allokere til digital inn fra Apple-TV.

    Manualen er skikkelig dårlig - brukte noe tid på å finne dette på nettet, men det er logisk etter at du har gjort det første gangen.
    Haha. likte siste setningen din der ;).
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hallais.

    Jeg har jo som kjent høyttaler utganger bak for ulik impedans på min MA6900.
    Hva skjer hvis jeg kobler høyttalere med 4 ohm impedans på 8 ohm utgang på forsterker?
    Har hørt noen si at MA6900 låter best via 8 ohm utgang uansett hva høyttalernes impedanse sier.

    Spør grunnet jeg har Sonus Faber Cremona Auditor. Mener de er 4 ohm. Men koblet dem på 8 Ohm ut
    fra MA6900. Får også i løpet av uken et par Dynaudio Focus 160 som er 4ohm.

    Takker for evt svar :)

    Mvh Øyvind
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hallais.

    Jeg har jo som kjent høyttaler utganger bak for ulik impedans på min MA6900.
    Hva skjer hvis jeg kobler høyttalere med 4 ohm impedans på 8 ohm utgang på forsterker?
    Har hørt noen si at MA6900 låter best via 8 ohm utgang uansett hva høyttalernes impedanse sier.

    Spør grunnet jeg har Sonus Faber Cremona Auditor. Mener de er 4 ohm. Men koblet dem på 8 Ohm ut
    fra MA6900. Får også i løpet av uken et par Dynaudio Focus 160 som er 4ohm.

    Takker for evt svar :)

    Mvh Øyvind
    Jeg har hørt det samme - men det ikke nødvendigvis riktig:

    Her er det mye meninger ute og går på hva som er best. Det aller beste er at du prøver alle utgangene og hører hva du synes er best. Du trenger ikke å tenke på hva som er best for forsterkeren da den takler alle variasjoner for såpass lettdrevne høyttalere.

    Prøv gjerne med 4 ohm først en liten stund - som tross alt er beste teoretisk match mellom forsterker og høyttaler - så sjekk senere om 8 ohm er bedre etter noen dager. Jeg bruker selv 4 ohm output på Ma7900 - men på en annen type høyttaler.

    Jeg har snakket med en forhandler som faktisk mener at alle høyttalere med stabil impdeandslast (stabil på 8,4 eller 2 osv.) - som jeg vil mene også gjelder for dine Sonus Faber (men som typisk IKKE gjelder for elektrostater som svinger mye og er krevende for de fleste forsterkere) er aller best på 2 ohm output. (som gir mest mulig strøm).

    En annen "skole" mener at det å sette på 2 ohm gir bedre detaljer og oppløsning i lydbildet - men mindre kontrollert bass, og motsatt med 8 ohm - med mer "tight" bass - men med noe mindre luft og avstand mellom instrumentene. Ettersom Mcintoshene er litt bløt i bassen og trenger litt basskontroll - vil jeg likevel mene at enten 4 eller 8 ohms er de beste valgene - men kun dine ører har fasiten.

    Med andre ord - bare prøv deg fram :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for innspill.

    Må teste det ut ja.... Jeg koblet de slik grunnet jeg har da fått info om å gjøre det slik mtp lyd.
    Men det viktigste er jo at man ikke gjør noen skade på hverken ht eller amp.
    Vil tro det er "verre" å koble 2 ohm ut på 8 ohm høyttalere enn omvendt?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Takker for innspill.

    Må teste det ut ja.... Jeg koblet de slik grunnet jeg har da fått info om å gjøre det slik mtp lyd.
    Men det viktigste er jo at man ikke gjør noen skade på hverken ht eller amp.
    Vil tro det er "verre" å koble 2 ohm ut på 8 ohm høyttalere enn omvendt?
    Som sagt, ingen av disse kombinasjonene er farlige for ditt utstyr - det er lyden det står på.

    Det er mange veier til rom her. Hvis du liker f.eks. 2 ohm best . men synes at bassen er for bløt (som jeg vil mistenke) - kan dette fikes med f.eks. korte og riktige høyttalerkabler som passer til forsterkeren (for å øke kontroll av bass). HAr man lyst til å nerde kan man dra dette langt :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt å høre at ingen skade skjer :) Da er det bare å teste ut ;)
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Noen som har tips til cd-spiller til MA7000 og Piega høyttalere? Spiller mest vinyl så jeg har ikke tenkt til å bruke over 20 000.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.634
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har tips til cd-spiller til MA7000 og Piega høyttalere? Spiller mest vinyl så jeg har ikke tenkt til å bruke over 20 000.
    Vel, jeg har en McIntosh MCD301 som står nedpakket og ubrukt på en god stund. Jeg bruker til daglig en MCD1100, så jeg hadde tenkt å ha MCD301 på hytta, men det ble det ikke noe av... Send pm hvis du er interessert!
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Grunnet mindre produksjon av CD-spillere er disse både dyre og gammeldagse på samme tid. Jeg tror ikke du kommer veldig langt med 20,000 NOK hvis du skal ha "på øverste hylle".

    Forslag: Hva med å flytte musikken over på PC og kjøp en god DAC til 15,000 - 20,000 + en god USB kabel (for de som tror på en bit ikke er en bit osv.) + noen gode kabler mellom DAC og Ma7000.

    Jeg har hørt en Luxman på Stereofil til omtrent 18k (de har muligens en rimeligere på demo salg). De selger også en god T+A DAC på OHC i samme prisnivå. Jeg vurder(te) selv en god DAC - men bruker inntil videre den som er innebygget i Ma7900 - den fungerer bra selv om den er det svakeste leddet i anlegget.

    Etter min mening er det svært få forskjeller på en DAC på 5000 og 20,000 NOK - selv om du hører noe forskjell hvis du lytter etter på elektrostater eller andre svært detaljerte dynamiske høyttalere. Kanskje du kan låne noen hjem og prøve ut.

    Eller.. du kan kjøpe Kalle Klovns CD spiller for en god pris... :) Så den nå...
     
    Sist redigert av en moderator:

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Grunnet mindre produksjon av CD-spillere er disse både dyre og gammeldagse på samme tid. Jeg tror ikke du kommer veldig langt med 20,000 NOK hvis du skal ha "på øverste hylle".

    Forslag: Hva med å flytte musikken over på PC og kjøp en god DAC til 15,000 - 20,000 + en god USB kabel (for de som tror på en bit ikke er en bit osv.) + noen gode kabler mellom DAC og Ma7000.

    Jeg har hørt en Luxman på Stereofil til omtrent 18k (de har muligens en rimeligere på demo salg). De selger også en god T+A DAC på OHC i samme prisnivå. Jeg vurder(te) selv en god DAC - men bruker inntil videre den som er innebygget i Ma7900 - den fungerer bra selv om den er det svakeste leddet i anlegget.

    Etter min mening er det svært få forskjeller på en DAC på 5000 og 20,000 NOK - selv om du hører noe forskjell hvis du lytter etter på elektrostater eller andre svært detaljerte dynamiske høyttalere. Kanskje du kan låne noen hjem og prøve ut.

    Eller.. du kan kjøpe Kalle Klovns CD spiller for en god pris... :) Så den nå...
    ja, de fleste jeg snakker med anbefaler meg DAC. Er det viktig å velge riktig DAC-match med McIntosh eller er det mindre viktig enn kvaliteten på DAC'n i seg selv?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Grunnet mindre produksjon av CD-spillere er disse både dyre og gammeldagse på samme tid. Jeg tror ikke du kommer veldig langt med 20,000 NOK hvis du skal ha "på øverste hylle".

    Forslag: Hva med å flytte musikken over på PC og kjøp en god DAC til 15,000 - 20,000 + en god USB kabel (for de som tror på en bit ikke er en bit osv.) + noen gode kabler mellom DAC og Ma7000.

    Jeg har hørt en Luxman på Stereofil til omtrent 18k (de har muligens en rimeligere på demo salg). De selger også en god T+A DAC på OHC i samme prisnivå. Jeg vurder(te) selv en god DAC - men bruker inntil videre den som er innebygget i Ma7900 - den fungerer bra selv om den er det svakeste leddet i anlegget.

    Etter min mening er det svært få forskjeller på en DAC på 5000 og 20,000 NOK - selv om du hører noe forskjell hvis du lytter etter på elektrostater eller andre svært detaljerte dynamiske høyttalere. Kanskje du kan låne noen hjem og prøve ut.

    Eller.. du kan kjøpe Kalle Klovns CD spiller for en god pris... :) Så den nå...
    ja, de fleste jeg snakker med anbefaler meg DAC. Er det viktig å velge riktig DAC-match med McIntosh eller er det mindre viktig enn kvaliteten på DAC'n i seg selv?
    Det er sikkert mange meninger om dette som alt annet i denne religionen. Men - Jeg synes at man kan velge DAC litt uavhengig av resten.

    1. Opp til et visst nivå - som opp til 20k NOK går det ut på å få med seg mest mulig informasjon og spille klarest/best mulig. Ikke minst har de beste DACene muligheten til å buffre informasjon, slik at overføring fra USB-kabelen ikke er en flaskehals osv. (Noe som egentlig ikke skjer med USB 2.0 som er mer enn raskt nok til musikk- men kjekt å ha! USB kabel er en egen religion i religionen - bare kjøp en som er OK til 200 til 300 NOK og ikke for lang (1 m) . Jeg har inntrykk av at de fleste mener at dyrere USB kabler er helt vanvidd)

    2. Fra 20k til uendelig/galskap handler det litt mer om lydavtrykk. F.eks Luxman sin topp-DAC til 60k gir en lyd som minner om vinyl. Kanskje her bør man tenke mer over de andre komponentene i anlegget i forhold til hvordan denne "fargingen" fungerer.

    I de nye integrerte mcintoshene får faktisk den innebygde DACen litt kritikk for å være litt skarp i lyden i forhold til DACer på 10,000 til 20,000 NOK - og går for å være det svakeste leddet i forsterkeren. Jeg lever inntil videre riktignok ganske så lykkelig med den - så det spørs litt hva du er ute etter.

    Eks: Jeg sammenliknet luxman sin 18000 NOK dac mot en V-DAC, kr 5000 NOK. Det var en liten forskjell: Cohen sin stemme var litt vel ute av kontroll og forskjølet med V-DAC, mens den satt som en kule på Luxman. Forskjellen var hørbar og vel så det for alle i rommet. Derfor tror jeg at det er greit å bruke noen kroner på DACen - tross alt. Sjekk gjerne om noen av de demobrukt - de hadde en på Setereofil før sommeren - men sjekk gjerne Tor import og OHC også.
     

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hoi. Jeg støta på et problem her.. på C48, og sikkert de andre preampene kan man sette source på OFF... men hvordan får vi dem ON igjen. :p.[/QUOTE

    Hoit, fikk du løst dette?
    Jeg har C-48 hvor dette fungerer fint: Gå til setup, Output 2, velg source med venstre hjul ("INPUT"), velg å reassigne eller velg off med høyre hjul ("VOLUME"), og fortsett med andre inputs som du ønsker å forandre på.

    Fra "off" til noe annet på en source; Samme prosedyre. Jeg kan ikke trykke ned hjulene som det nevnes i tråden av andre.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hoi. Jeg støta på et problem her.. på C48, og sikkert de andre preampene kan man sette source på OFF... men hvordan får vi dem ON igjen. :p.[/QUOTE

    Hoit, fikk du løst dette?
    Jeg har C-48 hvor dette fungerer fint: Gå til setup, Output 2, velg source med venstre hjul ("INPUT"), velg å reassigne eller velg off med høyre hjul ("VOLUME"), og fortsett med andre inputs som du ønsker å forandre på.

    Fra "off" til noe annet på en source; Samme prosedyre. Jeg kan ikke trykke ned hjulene som det nevnes i tråden av andre.
    Det stemte.. fikk det til til slutt ;).
     

    Electrocompis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Innlegg
    63
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Av en eller annen grunn så stod forsterkeren på ubalansert inngang når jeg kjører balansert. Altså bryteren stod på ubalansert. Så derfor har den nok sett at det ikke kom signal fra denne inngangen og dermed slått seg av etter 30 min. Dvs i mitt tilfelle gikk det vel 60 min. Var rett før jeg sendte den inn til service :) Men nå virker den 100% igjen når jeg satte bryteren over på balansert inngang.
     

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Good catch:) Hadde kanskje vært litt flaut å sende den inn for feil bryterposisjon:rolleyes:
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd D100 som pre? hvordan står den seg i 20-30K markedet? er ute etter en god dac/pre, men viker som at det er mye enten eller, god pre eller god dac :)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.104
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Har en D100 som jeg bruker som forforsterker, men kjenner ikke andre i samme prisområde. Hadde dog en Burmester 099 tidligere (forforsterker med DAC og analoge og digitale innganger til veiledende 75k). Denne solgte jeg etter kort tid da den hadde et relé som klikket inn og ut hele tiden når den fikk eller mistet det digitale signalet. Inngangene var ellers også reléstyrte, så den tikket som bare det i bruk. Nå gikk det litt tid fra jeg solgt 099 til jeg fikk tak i D100, så jeg har ikke sammenlignet direkte, men liker D100 godt.

    Test i Lyd & Bilde: McIntosh D100 | Lyd & Bilde
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har en D100 som jeg bruker som forforsterker, men kjenner ikke andre i samme prisområde. Hadde dog en Burmester 099 tidligere (forforsterker med DAC og analoge og digitale innganger til veiledende 75k). Denne solgte jeg etter kort tid da den hadde et relé som klikket inn og ut hele tiden når den fikk eller mistet det digitale signalet. Inngangene var ellers også reléstyrte, så den tikket som bare det i bruk. Nå gikk det litt tid fra jeg solgt 099 til jeg fikk tak i D100, så jeg har ikke sammenlignet direkte, men liker D100 godt.

    Test i Lyd & Bilde: McIntosh D100 | Lyd & Bilde
    Hvordan tenkte du da du valgte D100? Sammenliknet du den med andre DACer i samme prissjiktet? F.eks. har vel Luxman en god DAC i dette prisområdet, det samme gjelder for T+A. Prøvde du en av disse eller andre? Jeg har ikke hørt D100 selv og er nysjerrig :) (Nå er vel D100 mye mer enn en DAC - men likevel..)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.104
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Hva jeg tenkte ja, hehe, det lurer jeg på noen ganger selv. :)

    Vel da jeg hadde Burmestern, så tenkte jeg at denne har platespilleringang og en drøss vanlige analoge innganger jeg ikke hadde bruk for, da jeg koblet alt digitalt. Tanken var da at mye av prisen for den er brukt på ting jeg ikke har bruk for, kanskje det ville være bedre med en forforsterker med bare digitale innganger og en god volumkontroll. Dette sammen med tikkingen nevnt over var årsaken til at 099 ble solgt. Sjekket ikke så mye av hva som var tilgjengelig på markedet av rene digitale forforsterkere, så da D100 ble testet i Lyd& Bilde var det egentlig bare å bestille. Heller ikke så lett å teste flere opp mot hverandre når man bor laaangt unna Oslo.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg kjøpt meg en MA8000. I forbindelse med min artikkel om forsterkeren på Audiofidelity.no var jeg jo nokså tydelig på hva jeg synes om den. Det heter "put my money where my mouth is". Nå har jeg et eget tivoli i stua.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Gratulerer :) Flott lyd! Jeg har riktignok lillebrorer MA7900 - men den fyller stua med lyd og vel så det. Har også hørt MA8000. På riktige høyttalere lyder den flott! Det blir aldri "høyt" - bare mer dynamisk og fyller rommet mer med musikk. Veldig merkelig effekt som er litt unikt for Mcintosh (naboene er helt sikkert ikke enige vedrørende lyden - selv om de aldri har klaget på lyden siden Mcintosh kom inn i hus - den spiller veldig rent!).
     
    Sist redigert av en moderator:

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Håkon, heftig sak som har det meste:)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Takker mine herrer. MA8000 har det meste, og selv om jeg har solgt unna en del som definitivt var kvalitativt helt på høyden og mere til, så vil jeg gjerne underholdes. Jeg tåler overdrivelser og litt vovet oppførsel uten å blunke, så får jeg heller leve med at den endelige sannheten lider litt under slike vilkår. Men folkeeventyrene var heller aldri sanne! Allikevel har barn (og voksne) i alle tider ønsket å høre om tusser og troll. Jeg sover bedre om natta, dersom McIntosh forteller meg noen kreative skrøner før jeg går og legger meg. Jo, denne bamsen kommer nok til å bli en god kompis i de sene nattetimer.... :)

    Mvh
    Håkon Rognllien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kjempeforsterker det du har fått deg der Håkon. Hva slags høyttalere er det du har nå ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Kjempeforsterker det du har fått deg der Håkon. Hva slags høyttalere er det du har nå ?
    Jeg har Tannoy DC10t. Disse skal mest sannsynlig skiftes ut av den enkle grunn at modellen nå er ute av produksjon. Det gjenstår nå kun 2 modeller på min short-list: Tannoy DC10Ti (altså den nye modellen) og Aurum Montan. For øyeblikket spiller MA8000 på et par Aurum Vulkan, og jeg kan love at det står til liv i Casa Rognlien! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Kjempeforsterker det du har fått deg der Håkon. Hva slags høyttalere er det du har nå ?
    Jeg har Tannoy DC10t. Disse skal mest sannsynlig skiftes ut av den enkle grunn at modellen nå er ute av produksjon. Det gjenstår nå kun 2 modeller på min short-list: Tannoy DC10Ti (altså den nye modellen) og Aurum Montan. For øyeblikket spiller MA8000 på et par Aurum Vulkan, og jeg kan love at det står til liv i Casa Rognlien! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg har ikke hørt akkurat disse - men jeg kan tenke meg at Ma8000 og Proac kan spille taket av det aller meste, både hos deg og naboen. Jeg synes at Proac har en lydsignatur som kan beskrives som tenåringens (kanskje ikke dagens tenåringer som liker Avicie) store lyddrøm. Det er den beste rocka dynamiske høyttalerlyden jeg har hørt med god margin (selv om den er helt superb på Jazz og mye annet musikk!) Jeg liker selv den oppløste ESL-lyden til daglig bruk - men det var like før jeg gikk for en ProAc for å finne tilbake til gamle dager... :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Ja, vi har alle våre preferanser, som du vel vet har jeg i årevis vært en svoren Klipsch-mann, men siste variant RF'r har jeg aldri fått helt til, dessverre. Så jeg vendte meg bort, og har funnet et nytt hjem hos Tannoy....
    Proac har aldri vært helt meg, må jeg tilstå, mens ESL er som du sier oppløst så det holder, men jeg må av og til føle meg litt redd foran anlegget, og det gjør jeg aldri med paneler, må jeg si... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Wishmaster: Rart det du sier om D100. En Burmester til 75K burde vel egentlig gruse D100, ihvertfall teoretisk :) Vet ikke om det sier at D100 er en god pre eller Burmestern var ikke så bra.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Wishmaster: Rart det du sier om D100. En Burmester til 75K burde vel egentlig gruse D100, ihvertfall teoretisk :) Vet ikke om det sier at D100 er en god pre eller Burmestern var ikke så bra.
    Jeg vil iallefall tro at en Burmester vil knuse en D100 på et Burmester-anlegg. Det er ikke åpenbart at en Burmester er bedre enn D100 på diverse oppsett av høyttalere og effektforsterkere av diverse merker. Jeg tenker i min enkle verden at en Burmester virkelig er som en 911. Har du hjulopphenget fra Porsche trenger du også alle andre deler fra samme produsent (som helt sikker ikke er hele sannheten).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn