McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 639023
    Da er oppgradering fra MA8000 til MC601 og C52 gjennomført, og blokkene støtt og solid plassert oppå Def-Tech`ene. Ingen følbare vibrasjoner i blokkene utover det som oppstår i hele benken, gulvet og resten av omgivelsene når jeg gasser litt på, så dette vil jeg tro må gå bra. Kom gjerne med innspill om evt tiltak som om mulig vil kunne gjøre det enda bedre. Se forøvrig bort fra alle synlige kabler og dill, dette skal skjules etterhvert. Men du verden, det ble forskjell på lydbildet :love:. Var jo kjempefornøyd med MA8000 de 2,5 årene den var i drift, men du verden, dette var et sjumils-steg videre, begreper som kanalseparasjon, holografi, bredde, ja alt ble det jo bare fabelaktig mye mer av. I tillegg gir det vesentlig mer og strammere bunn, så sub`ene er nå med på kun 1/3 av nivået jeg før måtte spe på med. Men de må fortsatt være med, for KEF`ene er fremdeles for slanke i bånn, og det skyldes nok mest sannsynlig at rommet/stua er som den er. Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000. Om dette kun skyldes fravær av effektdelen i kabinettet, eller om det sitter en bedre RIIA her er jeg noe usikker på, men det kan kanskje andre uttale seg om. Nå skal det nytes musikk, hele helga 🍻🎷🎸🥁;)
    KEF 207/2 er skjært av nederst i frekvensresponsen og vil alltid ønske sub. Når det er sagt, fantastisk høyttaler! Ser fett ut det hele!
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Er det andre Mc-eiere her som opplever at lys i teksten over knappene (eks. Mute, Standby/On, Outputs osv...) slutter å virke/blinker/lyser sånn halvveis? Har hittil fått disse irriterende feilene på både MCD500 og C52, og fatter i grunn ikke at sånt skal skje overhodet på så dyrt utstyr, uansett alder. Greit nok at ei pære tilfeldigvis ryker en gang i livsløpet, men på C52 (halvannet år) er det snakk om 2 stk. tekster som er helt mørke og èn som blafrer og lyser halvveis. På CD-spilleren (10-12 år gammel) blinket og blafret det i begge displayene når jeg kjøpte den for halvannet år siden, men av en eller annen grunn stabiliserte det seg plutselig, og har siden oppført seg OK.

    Så tjahh... er det kun på innsida produsenten bruker kvalitetskomponenter, for så å la plastknotter og Clas Ohlsson-elektro regjere i frontplata? Det burde i så fall komme de borti Binghampton for øre, da sånt både ødelegger kvalitetsinntrykket, er flaut når man presenterer anlegget for besøkende, og skaper unødvendig frakting og venting att og fram mellom hjem og verksted. Hvis mange opplever disse feilene, bør jo Neby ta det videre vestover, men det er kanskje allerede gjort...

    Til sammenlikning har jeg en Tandberg Model 84 båndopptaker fra 1959 i strøken stand stående, hvor samtlige pærer er orginale og fortsatt lyser ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er det andre Mc-eiere her som opplever at lys i teksten over knappene (eks. Mute, Standby/On, Outputs osv...) slutter å virke/blinker/lyser sånn halvveis?
    Jepp, er slik på min C52 også. :ROFLMAO: Skal levere den en av dagene. Garantisak.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Her er det dønn stabilt👍😁C-2300 og Mc601.
    Har nok noe med at deres er koblet hendholds vis til Danske pottet og Sotøya høyttalere😂da gremmes det i ekektroniken🤣


    O
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Her er også dønn stabilt. C49 fungerer og ser ut som en million. (y) :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Var vel en dårlig dag på reflow avdelingen da våre kontrollpaneler ble satt sammen... 😄 Eller kanskje Trump skremte vekk fremmedarbeiderne som tidligere hadde ansvaret. Dette må vi finne ut av!:unsure:😄
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Var vel en dårlig dag på reflow avdelingen da våre kontrollpaneler ble satt sammen... 😄 Eller kanskje Trump skremte vekk fremmedarbeiderne som tidligere hadde ansvaret. Dette må vi finne ut av!:unsure:😄
    Hehe ja, sikkert en tidlig mandagsmorran der teknikeren, fyllesjuk og bitter etter at helgas framstøt på damefronten gikk skjeis, bestemte seg for at denne frustrasjonen skulle han jaggu dele med et par andre, og så etterlot seg 3-4 iskald-loddinger i våre paneler 😁 Og/eller hvis Trumpen har hatt en finger med i spillet, får vi ta en telefon, type RØD - Defcon 1!!
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Har du prøvd dem @komfort ?
    Nei, men jeg blir vel nødt en dag :rolleyes:. Har vanskelig for å se hvordan det plutselig skal ta helt av å gå fra 8000/9000/301 til 601 på samme høyttalere...?!
    Skal ikke se bort fra at jeg gjør den oppgraderingen en dag, men det er mest pga tvangstanker (ht kan svelge 500W) og hifi nevroser.... :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nei, men jeg blir vel nødt en dag :rolleyes:. Har vanskelig for å se hvordan det plutselig skal ta helt av å gå fra 8000/9000/301 til 601 på samme høyttalere...?!
    Skal ikke se bort fra at jeg gjør den oppgraderingen en dag, men det er mest pga tvangstanker (ht kan svelge 500W) og hifi nevroser.... :)

    Nei, bedre å la det være, men vedder på at du også går på limpinnen en vakker dag. Saken er at jeg kjenner flere som har reagert som @Caron . Her er hva @abbath sa når han gikk fra 452 til 601. https://www.hifisentralen.no/forume...ens-svar-på-kitch.15332/page-113#post-2369003

    Du må forstå at jeg ikke prøver å rakke ned på 301 eller enda mindre forsterkere, og om du har funnet roen og føler at du har alt du trenger er jo du heldig! Men mistenker at du, som mange av oss andre som lider av denne Mc sykdommen, klør innimellom. Jeg har snakket meg selv ned fra 1200watterne i tre år, når jeg nå omsider tok steget sa jeg til meg selv, 1200watt er mer enn nok. Så var det noen idioter som begynte å snakke om 2kWene.:mad: Vel jeg er tidlig i forløpet og håper det er forbigående, men jeg merker at noe har begynt så vidt å kile... Men 1200W er mer en nok altså....:unsure:

    Om du en gang skulle finne på å være like dum som mange av oss har vært, kjenner jeg ihvertfall én som er sugen på de du har nå, men han kan godt vente en stund for kona hans har foreløpig satt ned foten...;)

    Alt er jo bare lek og moro @komfort ikke ta min entusiasme så altfor alvorlig....:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg tviler ikke på at 1.2 låter bedre på dine høyttalere @MakkinTosken . Jeg selv føler ikke suget etter noen større amper her i huset med samme høyttalere. Om jeg går opp et hakk i Sonus Faber familien så kanskje men da trenger jeg større rom i samme slengen så sjansen er liten egentlig😁
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tviler ikke på at 1.2 låter bedre på dine høyttalere @MakkinTosken . Jeg selv føler ikke suget etter noen større amper her i huset med samme høyttalere. Om jeg går opp et hakk i Sonus Faber familien så kanskje men da trenger jeg større rom i samme slengen så sjansen er liten egentlig😁
    Vet du, spranget fra 601 til 1,2kW er ikke så stort. Tipper at sprangene fra 100-200-300-600 oppleves som større. Kommer nok aldri til å gå for 2kW...
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Nei, bedre å la det være, men vedder på at du også går på limpinnen en vakker dag. Saken er at jeg kjenner flere som har reagert som @Caron . Her er hva @abbath sa når han gikk fra 452 til 601. https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/mcintosh-turkise-vu-metere-hifiens-svar-på-kitch.15332/page-113#post-2369003

    Du må forstå at jeg ikke prøver å rakke ned på 301 eller enda mindre forsterkere, og om du har funnet roen og føler at du har alt du trenger er jo du heldig! Men mistenker at du, som mange av oss andre som lider av denne Mc sykdommen, klør innimellom. Jeg har snakket meg selv ned fra 1200watterne i tre år, når jeg nå omsider tok steget sa jeg til meg selv, 1200watt er mer enn nok. Så var det noen idioter som begynte å snakke om 2kWene.:mad: Vel jeg er tidlig i forløpet og håper det er forbigående, men jeg merker at noe har begynt så vidt å kile... Men 1200W er mer en nok altså....:unsure:

    Om du en gang skulle finne på å være like dum som mange av oss har vært, kjenner jeg ihvertfall én som er sugen på de du har nå, men han kan godt vente en stund for kona hans har foreløpig satt ned foten...;)

    Alt er jo bare lek og moro @komfort ikke ta min entusiasme så altfor alvorlig....:)
    Hmmm det var vel jeg som nevnte MC2kw :oops:. Fordelen med 2kw er at da er du nødt til å finne roen for du har nådd toppen :cool:
    Fra et bang for the buck perspektiv er det MC1,25kw som er den rimeligste modellen med 116kr/W.
    Til sammenligning er 301=200kr/W, 611=158kr/W og 2KW=227kr/W
    Jada, jeg kjenner det klør jeg også :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke du C2500? Jeg mente ved en oppgradering av effekt har du allerede god nok preamp....
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Har ikke du C2500? Jeg mente ved en oppgradering av effekt har du allerede god nok preamp....
    Aha, det du mente. Joda, er veldig fornøyd med den. Men så har du C2600, C2700, C1100....plagsomt!
    Det eneste jeg har klart å slå meg 100% til ro med er høyttalerne 😉
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.620
    Antall liker
    3.733
    Nice! Besøket i Binghampton, sammen med min sønn, den gang 15 år, er en opplevelse for livet. Fantastiske folk. Selveste President Charlie Randall tok oss med på den lokale burgersjappa, der de virkelig kunne sine ting. Og opplevelsen i demo-rommet var kanskje den sjukeste lyden jeg har opplevd. Jeg sa til teknikeren, som kjørte showet for oss " I´ve never heard anything like this!", hvorpå han svarte, tørt: " there ain´t nothing like this!".

    Kraftige saker. Sønnen var stille i hele kjøreturen i tre timer hjem til New York. Men vi stoppet og spiste i Woodstock. Påfyll i den kulturelle skolesekken :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tillater meg å poste et bilde av en japansk:eek: sak her, burde passe bra for oss som liker McIntosh:)
    Den er modifisert av J-Corder i Washington for en kunde i LA som ville ha noe som passet til resten av go'sakene. Er alltid muligheter hvis man vil.
    DSCN0124.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Så det der dukka opp :). Kult! Men så er rommet ditt også helt fantastisk ( på bilder iallefall ;))
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå sendte jeg også inn noen bilder, så får du se om jeg dukker opp?

    Jeg er nemlig ikke på Facebook, så jeg får ikke fulgt med der...:(
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg bestilte forøvrig noen Amp Covers på eBay i kveld. Jeg skulle bare ha til MC75 og C22, men så hadde de liggende ett til MC2000 også (ONLY ONE LEFT :eek:) så da måtte jeg ha det også. Når jeg fikk tenkt meg enda litt mer om så plusset jeg like godt på et par cover til MC1201 også. Jeg skulle i grunnen begrense sånne innkjøp en liten stund nå, men det er jammen ikke enkelt...;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Only one left - og den tok du, din sleipe struts! :) ;)
    De lager hva du vil på bestilling, så det skal ikke være så vanskelig å få tak i ett til :giggle:

    Hvis de ser fine ut så vil jeg høre om de kan lage noe som passer til toppmodulen til Klipschorn 60th Anniversary. De har (dessverre) svart pianolakk på toppen og er dermed veldig utsatt for riper. Jeg kan komme med bilder og tilbakemeldinger her når jeg har fått dem.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Hei alle sammen!
    Er det noen her som har sammenlignet phono-delen på de nyere integrerte forsterkerne (MA7200, MA8900) og ett dedikert phono-trinn som MP100?
    Tenker helst sammen med platespiller med MM-pickup av litt kvalitet.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Heisann gjengen og det begynner å bli en liten stund siden jeg var noe aktiv her.

    Jeg savner veldig Mcintosh oppsettet jeg hadde og merker suget i kroppen nå at jeg ønsker meg ett kostbart oppsett igjen, men usikker på om jeg skal kjøpe det igjen mtp at jeg bor i leilighet nå.
    Mulig kjøpe hus om 2-3 år.

    Jeg kontaktet faktisk Mala audio om en pakkepris på begge MC275, C2600 og B&w 805 Diamond men dette var solgt.
    Hadde jeg fått en ok pris på dette så hadde jeg slått til.
    Egentlig litt irriterende at dem ligger ute til salgs på finn. No enda.

    Drømmen min er ett par MC 1.25 blokker og C2700 eller C53 forforsterker.

    Men hvis det skulle dukke opp noe 1.2 blokker til fin pris så er det ikke umulig at jeg slår til for å prøve, så eventuelt selge igjen uten mye tap.

    Er det noen som har MC 1.25kw osv her nå?
     
    Sist redigert:

    Cliffmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.08.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    55
    Sted
    Trøndelag
    Hei alle sammen.
    På sikt vurderer jeg å anskaffe meg ny streamer til hovedsystemet, i den anledning lurer jeg på om dere har et produkt dere er veldig fornøyd med?
    Ser smått på Auralic Aries, McIntosh MS500, Aurender og roon er vel også et alternativ. Har ikke noen særlig samling av cd'er, så vet ikke om roon er det beste valget, ser isf mange bruker det og er fornøyd. Takker for tips😊
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vil ikke anbefale auralic. Bra hardware, elendig software og oppfølging av hva kunder ber om. Så enkelt som at skjermen gikk i dvale (eller viste klokka) når streameren ikke hadde vært i bruk på en stund var helt umulig for dem for å få til. Ville vist påvirke lyden?!?!?! Samt mye heng og møkk.. hadde aries g1. Har nå raspberry pi med roon, fungerer kjempebra for min del. Bruker da USB til dac.
     

    Cliffmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.08.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    55
    Sted
    Trøndelag
    Det var overaskende, skulle tro det var i produsentens interesse og tilpasse produktet mot brukerne. Skal se på raspberry pi, takk for tips
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn