Fantastisk kapasitet på de høytalerne!Jo jeg har nok vært helt i bånn også og da blinket det rødt
Dette var med en gang jeg hadde fått disse blokkene (ca. 2013) og jeg var utrolig godt fornøyd med hvordan de spilte på P-39. Jeg visste ikke hvor høyt jeg kunne spille og det ble høyere og høyere for å teste ut hvor langt jeg kunne dra det...
Mener å huske at du hadde veldig lyst på KEF Blade? Har den lysten falt?God påske til alle Vis vedlegget 710041
Ble advart av en nabo med Blade, lot det ligge. Hadde Burmester B80, veldig fin lyd! Men tålte ikke nivåene mine helt. Har lyst på Aida. Men trenger mest å gjøre tiltak i rommet!!Mener å huske at du hadde veldig lyst på KEF Blade? Har den lysten falt?
Husker du hadde Burmester.
Pent opsett, godt med et krypinn i disse tiderFinnes det en bedre hobby enn hifi i disse tider ? Nope, vi er heldige som kan kose oss inne med gosakene våres. Vis vedlegget 710612
Også må folk prate og prate som i den midterste videoen.Selv om man har er det lov å drømme
Faen, Sluket! Lærer du aldri? Det vanker buksevann og franske mansjetter ved neste møte!Glemte å montere temperaturstyrt motor som kjører forsterkeren ut ved behov...
Det hadde vært kult!!!For Gud & Sluket ..... ja.
Den er vel oppgitt med en vekt på "bare" 61 kg, men jeg vet ikke om det er inkludert rørene?powerforsterkeren på nette 70 kg står pent plassert i racket når jeg ikke spiller
Hvis du liker å dra på skikkelig høyt tror jeg du vil mangle litt power på Sigma. Men det vil spille flott.Jeg vurderer å bytte forsterker fra min gamle Marantz 510m, kanskje til Mcintosh.
Men et spørsmål angående mcintosh forsterkere: Jeg ser at de fleste av dem har veldig lav damping factor, til tross for massive krefter. Jeg lurer da på, hvordan vil en slik forsterker som f.eks leverer 2x500w, men har kun 40 i damping factor, kunne ha tilstrekkelig kontroll på mine krevende Infinity Sigma? Er vel damping factor som spiller inn på hvor presist en forsterker kan bevege høyttalerelementene..?
Har jo hørt fra alle kanter at de er gode forsterkere, men hvordan gjør dem det??
Ser det er veldig diskutert hvor mye demping factor som trengs for att det er nok. Noen meiner fleire tusen. Mens andre meiner 100 er meir enn nok. F.eks paul mqgowan eller hva han heiter i PSAudio.Jeg vurderer å bytte forsterker fra min gamle Marantz 510m, kanskje til Mcintosh.
Men et spørsmål angående mcintosh forsterkere: Jeg ser at de fleste av dem har veldig lav damping factor, til tross for massive krefter. Jeg lurer da på, hvordan vil en slik forsterker som f.eks leverer 2x500w, men har kun 40 i damping factor, kunne ha tilstrekkelig kontroll på mine krevende Infinity Sigma? Er vel damping factor som spiller inn på hvor presist en forsterker kan bevege høyttalerelementene..?
Har jo hørt fra alle kanter at de er gode forsterkere, men hvordan gjør dem det??
jeg har hatt et stort antall forsterkere innom de siste årene, både i eie og test. De med høy dempefaktor har blitt stående lenge, de med lav har blitt byttet ut raskt. Hadde et øyeblikk Marten Bird med ASR Emitter, det ble for «sylskarpt» og lystklingende for mine ører, og et bytte til Luxman ble bra. Et annet par som ikke fungerte for meg var Tannoy på Luxman, det ble altfor varmt og slapt, byttet Luxman med Devialet, så satt det.Er vel damping factor som spiller inn på hvor presist en forsterker kan bevege høyttalerelementene..?
Det står at Damping factor er >40.Jeg vurderer å bytte forsterker fra min gamle Marantz 510m, kanskje til Mcintosh.
Ja, selvfølgelig koblet til 2ohm utg. Jeg tenkte egentlig at 2ohm utgang går direkte til effektforsterkeren og ikke gjennom autoformer, men jeg ser nå at også 2ohm utg også er koblet gjennom autoformer. Dvs at selve effektforsterkeren har enda høyere DF da autoformer begrenser DF for alle utganger.Nei, DF er nok >40 ved 2,4 og 8, husk at utgangstrafo gjør at den har høyere utgangsimpedanse ved 8 vs 2 . Om du derimot henger en 8ohms last på 2ohms utgangen....
Basert på gamle kretsskjemaer jeg har er selve kretsløpet temmelig standard forsterker basert på railspenningen som er tilnærmet 1/1 8 ohm utgang. Om du ser på div målinger vil du se at om man kobler en 4 ohms last på 8 ohms tappen, dobler nesten avgitt effekt seg ved standard 1%THD merket, ved 2 ohm last kollapser den da powerguarden slår inn. Mao største transformasjon skjer på 2 ohms tappen hvor spenning blir halvert i forhold til rail.Jeg lurer på hvilken impedans de tilpasser til på forsterkersiden av autoformer??
Interessant! Amp ser 8ohm uansett og ikkeno stress. Den doblingen er nok forterkerens headroom som er ganske raus på de fleste Mcintosh. Selv min lille MC-301 gir 300W +2db headroom =480WBasert på gamle kretsskjemaer jeg har er selve kretsløpet temmelig standard forsterker basert på railspenningen som er tilnærmet 1/1 8 ohm utgang. Om du ser på div målinger vil du se at om man kobler en 4 ohms last på 8 ohms tappen, dobler nesten avgitt effekt seg ved standard 1%THD merket, ved 2 ohm last kollapser den da powerguarden slår inn. Mao største transformasjon skjer på 2 ohms tappen hvor spenning blir halvert i forhold til rail.
Mange som mener mye om McIntosh.Hadde lav damping factor vært et problem hadde nok ikke Mcintosh valgt denne løsningen
Kan noen forklare en stakkar hvor det er penger å hente på å bruke billige knotter på ellers kostbart high-end-utstyr som produseres i forholdsvis små volumer? Kan de ikke heller bare legge på prisen og ivareta kvalitetsfølelsen? Regner med at et lite påslag ikke er noen dealbreaker for den aktuelle kundegruppen? Tvert om burde de vel heller kalkulere med «kostnaden» ved negativ omtale i tester og på fora. Kundegruppen er jo særdeles pirkete, og sånne smådetaljer blir umiddelbart lagt merke til. Et mysterium for meg.men synes dog det skal fram i lyset at også "Toshene" i Binghampton nok begynner å bære litt preg av den øvrige verdens trend i å kutte ned på materialkvaliteten for å tjene mer, mer, stadig mer......