Meadowlark Audio gjenoppstått

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.471
Antall liker
2.314
Sted
Endor
Jeg vet det er en del her ute som er entusiastiske Meadowlark eiere, Det er derfor utrolig hyggelig å se at Pat McGinty er skikkelig på 'an igjen med Meadowlark og en masse spennende ting. Komponentkvalitet ser ut til å være "über the top" :love:



7623@2x.jpg


7628@2x.jpg


7924@2x.jpg
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.471
Antall liker
2.314
Sted
Endor
Noen flere links:



Her er link til hvilke elementer som er i de forskjellige høyttalere:
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Har hatt mine Blue Heron II i over 8-9 år nå. Ble innkjøpt son "ventehøyttaler" til jeg fant rett høyttaler for salg, men har ikke gjennom alle disse årene funnet noe som fristet, unntatt SF Amati da...
Fantastiske høyttalere som fortsatt gir meg gåsehud og store opplevelser. Var trist da McGinty måtte legge ned.
For meg er det trist å se hva de tilbyr dagens kunder. Aktive høyttalere med Ncore og det meste innebygget tyder på at det er "lifestyle" markedet de satser på, Ikke audio high-end markedet. Mannen er en magiker til å tune høyttalere, så kan ikke fatte at han vil holde på med dette, men, det er nå bare min mening...
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.471
Antall liker
2.314
Sted
Endor
Har hatt mine Blue Heron II i over 8-9 år nå. Ble innkjøpt son "ventehøyttaler" til jeg fant rett høyttaler for salg, men har ikke gjennom alle disse årene funnet noe som fristet, unntatt SF Amati da...
Fantastiske høyttalere som fortsatt gir meg gåsehud og store opplevelser. Var trist da McGinty måtte legge ned.
For meg er det trist å se hva de tilbyr dagens kunder. Aktive høyttalere med Ncore og det meste innebygget tyder på at det er "lifestyle" markedet de satser på, Ikke audio high-end markedet. Mannen er en magiker til å tune høyttalere, så kan ikke fatte at han vil holde på med dette, men, det er nå bare min mening...
Jeg har aldri fått hørt på Blue Heron II .... såvidt jeg forstår er dette som Pat McGinty gjør en refleksjon av hvordan markedet er blitt. Konkurransen fra billigprodukter fra Kina er slik at det ikke er levelig å lage høyttalere etter den opprinnelige Meadowlark oppskriften. Folk flest vil ha kvantitet over kvalitet. Folk driter i hvordan det låter så lenge det kan spille høyt og med mye bass, jeg forstår at det desverre er vel slik mainstream USA markedet er blitt.:unsure:

McGinty er en ”super smarting” og hvis du ser nøyere på sidene så lager han også custom produkter så det er håp også for de som aldri ha fått oppleve ekte Meadowlark :cool:
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Nå var Blue Heron II ikke så billig da den kostet 12-14.000$ og ble laget på bestilling. Var bestykket med de beste elementene fra Scan-Speak, som fortsatt er i salg i dag. Var mye høyttaler for pengene.
Skulle tro det er lettere å få penger ut av oss "audiofile" enn massene, men slik er det vel blitt. Folk vil ha plug and play...


 
Topp Bunn