Mediaplayer som dekoder DTS - finnes det?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Hei!

Har en Hegel H70 som jeg er godt fornøyd med. Har de inngangene jeg trenger, inklusive optisk. Har en del materiale som har lydsporet kun i DTS, og for å kunne spille de av, er jeg nødt til å kode om fra DTS til AC3. Kunne godt tenke meg å beholde forsterkeren, og ikke gå over til receiver. Kjører i dag en WD media player.

Skulle gjerne hatt en enkel mediaplayer som dekoder DTS. Trenger ikke være innebygd HD. Finnes det der ute? Helst ikke som import, men i butikk/nettbutikk i Norge.

Har leitet litt, men ikke funnet. :-\

Jeg vet at man kan kjøpe/bygge et mediasenter, men kunne godt tenke meg å ha en boks i huset som ikke var en fullverdig pc. Har 3 pc'er og en ipad, så trenger ikke flere dingser som trenger "vedlikehold". :)

Takker på forhånd for svar.

CNK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2006
Antall liker
4
PS3 funker ypperlig som mediaserver og kan gjøre jobben du beskriver.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Mener Boxee boksen skal klare DTS HD

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Hei!

Hadde en ps3 tidligere - Synes de støyer altfor mye, og er trege i oppstart sammenliknet med WDTV. Boxee: Vanskelig å finne svar på om den virkelig dekode dts, mange forskjellige svar på nettet.
Men ja, den ser jo lovende ut. Og de fortsetter utviklingen av software ser det ut til. :)

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
11. Which audio formats can Boxee play?
Boxee supports MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AIF/AIFF, AC3/AAC, OGG, FLAC, DTS, and Dolby Digital/Dolby True HD

Fra Boxee sin hjemmeside, der står det at den støtter DTS.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Ja, ser det står at den støtter dts... også leser jeg akkurat en test av boxee i et britisk home theater blad, som sier at den støtter pass trough av dts. Ikke DET jeg er på jakt etter... men kan jo hende de ikke har skrevet riktig.

Noen som har boxee og kan bekrefte at den dekoder dts?

Vil som sagt ikke ha flere pc'er =)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Jeg har en AC Ryan Playon!HD mini, er godt fornøyd med den. Tar 1080p uten å blunke. Koster under lappen, og spiller av omtrent det som finnes av formater.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Den dekoder ikke dts så vidt jeg har sett?

Har en (to) mediaplayer - WDTV, men det er altså kun dekoding av DTS som er ulempen, ellers er behovet mitt ikke spesielt stort. :)

Min ene wdtv player er koblet mot en rimelig denon receiver i stua, og den dekoder dts som bare det. Mitt dedikerte lyd og filmrom derimot, er forbeholdt stereo... men kanskje jeg må bite i det, og bytte stereoforsterker med en receiver for å få brukervennligheten på plass. :/

C

Cappuccino

Gjest
Tvix støtter det , likeså Mac med Vlc, Movist eller tilsvarende program.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Takker så mye for hjelpen. :) Den Dune spilleren kan jo faktisk være tingen. Håper bare den gir anstendig BD bilde også... men ting går jo fremover, og min Pioneer BDP51 er jo ikke state-of-the-art lenger.

Topp Bunn