Mediasenter

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Er intr i erfaringer fra dere, da jeg har behov for en ny mediasenter løsning.
Har idag boxee box, som i og for seg fungerer utmerket, da den takler alt av format, lett å bruke og har "radio" fjernkontroll (ikke ir, så slipper å peke, bare trykke :))
Men boxee box er avsluttet fra produsenten, og bug's som fortsatt eksisterer vil aldri bli fixet. Det er bl.a at den har "audio-dropouts".. spesielt mye ved avspilling av HD lyd. Og siden jeg sakte med sikkert skal få alle mine kjøpte DVD og bluerays over til HDD (rippes->m2ts->mkv, og strippes for menyer og ekstramatriell, og evt unødige lydspor (spansk, tysk, kommentarspor)). Beholder videoen, HD lyd, vanlig lyd, evt norsk tale på animasjonsfilmer og tekst. Mye jobb men men.. blir bra til slutt :)

Jeg er derfor ute etter følgende;
Tar alt av formater (inkl fullBDiso og liknende...stor datamengde)
Helst rask i bruk.
Et flott GUI, enkel betjening
(kablet nettverk er naturlig pga punkt 1)
STABIL! (hater boxer/software som tryner i daglig bruk).
Lar HD lyd passere ut gjennom HDMI (ikke alt som gjør det faktisk)

Vet om to kandidater, mulig det finnes flere...

DUNE HD BASE 3D
POPCORN HOUR A-400

Takker for all relevant hjelp jeg kan få :)

mvh Kai
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Bokser med mulighet for XBMC som OUYA eller en Raspberry Pi.
Raspberry får du for rundt 350,- OUYA bikker 1000,-

Ville personlig ikke vurdert noe som ikke har mulighet for å kjøre XBMC.
Skulle jeg lagt litt mer penger i det så ville jeg valgt en Intel NUC med Openelec eller xbmcubuntu.
Med HDMI CEC adapter så har du en usynlig boks som takkler alt av formater, og mulighet for streaming
Sjekk xbmchub.com
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg ha en Zotac Zbox med en eller annen AMD Fusion GPU. Virker perfekt med XBMC.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Jeg har Dune 3D spilleren og er storfornøyd. Den har bitstreaming og meget godt bilde igjennom en Sony HW-50. Litt lenge siden siste FW men håper vi ser en ny en før året er over. Kjør Dune 3D spilleren ilag med Yadis så legger det en fin touch over det hele med cover og info hentet automatisk over nett...


yadis-dune-13.png


Edit, jeg har streamet 100mbit Jellyfish MKV fil over mitt Gigabit nett fra en ReadyNas server over SMB og det fungerte sømløst. Du har vel en enda raskere NAS om jeg husker rett ?

Jellyfish Bitrate Test Files
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg har Dune 3D spilleren og er storfornøyd.
....
Det er vel denne.. Dune HD Base 3D - Mediesenter - Finn lavest pris, test og informasjon

Denne styres via vanlig fjernis?
iPad støtte/styring?
Er den krevende for å få den til å "detektere" hvilken film det er... Nok med et beskrivende filnavn? (Boxee nøyer seg med filmnavn+(årstall))

Joda, har en Synology sak som lett pusher 100mb+ pr sek over Gb nett. Har nå rippet alle BD filmene mine til mkv (fjernet meny og ekstramariell, og beholdt HD-lyd, vanlig lyd, evt norsk tale på animasjonsfilmer, og tekst). Det funker faktsik greit nok over BOXEE'n disse filene, men da med non-HD-lyd valgt.

mvh Kai
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Du kan styre spilleren med iPad/iPhone app og denne fungerer faktisk overraskende godt. Jeg har forøvrig en remote med innlærte kommandoer til alle mine ting, PJ, Amp, Dune, TV osv.

Yadis er superenkelt og bruke når du først skjønner oppsettet - den baserer seg kun på at du navngir riktig filmnavn og deretter for du masse valg du kan gjøre om du ønsker å bytte cover, fanart, 3D cover o.l ….Den finner 99.98% av alle filmene jeg har. Det skal sies at det er lite kinesiske og koreanske filmer i min samling men slik er det vel for de fleste...:)

3D fungerer også over all forventning. Det er ett format i 3D som ikke lar seg spille av (husker ikke i farta hva det het) men jeg bruker ikke denne typen. Skal visst komme en firmware oppdatering som retter dette. Spilleren har en rask og oversiktelig meny og ikke minst for den ++ for at den er stabil. De andre media-avspillere jeg har prøvd har det vært mye bugg med.

yaDIS 2 - Discussion thread - MPC Club Community Board
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Beklager dumt spm;
yaDIS.. det er en hack? addon? GUI? Enkelt å installere?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Beklager dumt spm;
yaDIS.. det er en hack? addon? GUI? Enkelt å installere?
Ingen spørsmål er dumme, vi er da her for å dele erfaringer.

Uansett Yadis er ett program du kjører på din Windows installasjon, du legger pekere mot film-mappen(ene) dine og når programmet har gjort sitt så eksporterer du Yadis mappen til en plass på din NAS disk. Deretter browser du deg fram til denne via din Dune spiller og legger den til som din favoritt slik at du enkelt når denne ifra menylinjen i Dune OS`et.
Yadis er ett gratisprogram så det er bare å laste ned fra linken over og prøve, husk å ta siste versjon! Jeg anbefaler deg å lese litt i framgangsmåten for 1-gangs oppsett.

Guide: Setting up yaDIS 2.0 For the Dune — MediaSmartServer.net

Litt vanskelig å se download linken i på sidene så her er den..

yaDIS 2.3
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Tar opp igjen denne gamle tråden...

Jeg har en Dune Prime 3.0 som jeg er strålende fornøyd med, men nå som kinoen snart er ferdig trenger jeg en spiller nummer 2, som gjerne også kan spille 3D. Vil kun streame fra NAS og trenger HDMI ut.

Er det anbefalt å kjøpe 3D base eller den noe billigere TV-303D. Kommer ikke til å sette inn hdd eller noe i den. Trenger heller ingen leser for fysiske disker.

Ønsker å fortsette med dune slik at jeg kan bruke samme jukebox/yaDis på begge.
 
Topp Bunn