Mediastreamer

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
626
Torget vurderinger
6
Hei

Er det noen som vet om mediastreamer som har tilsvarende audio-features som Squeecebox (fjernkontroll med display, volumcontroll og digital out) og i tillegg fungerer på videostreaming?

Trenger ikke intern harddisk

(Kjører i dag pc lyd og bilde ut av grafikk-kortet men sliter da med lyden: dersom jeg har HDMI-kabel koblet i dataen slik at det er bilde på tven så er det ikke lyd på pcen i datarommet. Slitsomt å hele veien koble hdmi-kabelen inn og ut alt etter hvilke rom jeg skal benytte pcen i)

Mvh Gisle

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tror ikke det finnes noe slikt. Derfor kjører jeg WDTV Live Hub og Squeezebox Touch selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
Tror ikke det er noen egnet ferdigboks som funker godt nok til både audio og video. Beste jeg har funnet så langt er SB til audio (med ipad som fjernkontroll) og Boxee Box til video.

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
626
Torget vurderinger
6
Ok

Jeg får se hva jeg finner på :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
En Mac Mini eller noe kunne kanskje dekke alle behov? Må ha skjerm/TV på, da.

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
626
Torget vurderinger
6
Samboeren har en Mac notebook-sak. Skal se hva jeg kan få til men er ikke helt familiær med Mac-grensesnittet

Skal forske litt rundt skjermkortet i pc'en - utrolig irriterende at jeg ikke får lyd i de "lokale" høyttalerne når HDMI-kabelen står tilkoblet. Kanskje det er måte å komme rundt den ved å styre lyden til begge destinasjoner? (dvs. både til hdmi-kabelen og til minijacken bak på pc'en).

:)
Gisle

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
En mac mini eller en mini PC med Atom og ION. Alternativt en Apple TV box med XBMC/Plex kan kontrolleres med en iPod/iPad uten behov for skjerm tilkoblet. "Plex Server" delen kan installeres på en egen PC og kjører i bakgrunnen. Den billigste løsningen i så måte vil nok være en ATV flashet med Plex og en iPad som fjernkontroll. Plex er gratis http://www.plexapp.com/

G

Gjestemedlem

Gjest
Disse sistnevnte løsningene går greit til video, men kan ikke måle seg med en Squeezebox eller Sonos når det kommer til audiobiten. Så da er man like langt.

Topp Bunn