Medieval Cue Splitter

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har en CD med musikk av Elgar med David Zinman, hvor alle Enigma Variations er samlet på ett spor. Dette sporet er oppdelt i 15 indexer. Jeg har musikken min på ekstern harddisk, og skulle gjerne ha splittet dette sporet. Men jeg klarer ikke å åpne CD'en i Cue Splitter, for så å konvertere til Apple Lossless. Jeg har rippet den til harddisken på PC'en, og hadde håpet jeg skulle få til et eller annet ved hjelp av f.eks. IMG Burn, men nei.
Jeg har ikke dette problemet med musikk nedlastet fra nettet, men med denne fysiske CD'en får jeg det altså ikke til.
Hva må jeg gjøre for å få laget en .cue-fil av platen?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
Har du sammenlignet cue-filen med en som du vet fungerer?

Du kan ta den tunge veien via Audacity og klippe opp filen selv

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Geir Kristiansen skrev:
Har du sammenlignet cue-filen med en som du vet fungerer?Jeg forstår ikke helt hva du mener. Jeg vet ikke hvordan jeg lager en cue-fil av denne CD'en.

Du kan ta den tunge veien via Audacity og klippe opp filen selv. Hehe. Det skal jeg prøve. Holder på å laste ned Audacity nå. Jeg bruker Windows Vista så det blir beta-versjon.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Prøv Cue Tools. Jeg hadde litt det samme problemet som Medieval ikke kunne fikse, men som Cue Tools klarte å fikse. Litt rotete og ikke helt intuitivt grensesnitt, men veldig greit når du først skjønner det. Og det funker som bare det.

Cue Tools finner du her.

Edit: la til linken.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mbare skrev:
Prøv Cue Tools. Jeg hadde litt det samme problemet som Medieval ikke kunne fikse, men som Cue Tools klarte å fikse. Litt rotete og ikke helt intuitivt grensesnitt, men veldig greit når du først skjønner det. Og det funker som bare det.

Cue Tools finner du her.

Edit: la til linken.
Takk. Prøver den. Men inkje i dag. Et kjapt blikk på Audacity vakte fælslege minner om Photodex for slideshow. Skulle nok klart det, men det ville tatt tid. ;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
354
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Trodde det var mulig å krysse av for cue sheet i EAC?

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
213
Torget vurderinger
19
Medieval Cue Splitter er et møkka program hvis du skal splitte image filer. Det ødelegger som regel korrekte rippede CD-plater slik at de ikke lenger er korrekte mot AccurateRip databasen. Styr unna!
CUETools/CUERipper er et fantastisk bra program som fungerer som en drøm. Anbefales på det varmeste! :)

Topp Bunn