Skal ta en tlf til de å høre om pris. Det kan bli en dyrere løsning, frakt kommer jo i tillegg..Disse får du kjøpt hos Mono til en hundrings eller noe sånt. Mono bør også fortelle deg hvilken skive du skal ha.
Hva slags pickup bruker du da?Enig med FZ. Det ser best ut hvis skiven matcher resten, og vi snakker jo tross alt om småpenger. Årsaken til at jeg nevner heving av tallerken, er at i mitt tilfelle lot det seg ikke gjøre å få armen i vater med skiver.
Regas originale skiver leveres i 2, 4 og 10 mm. Disse er helt nøyaktig i høyde og diameter. Fra 4 mm og oppover trenger man også egentlig ny kontramutter (sleeved arm nut) fordi den orginale kontramutteren er vanskelig å få til å entre gjengene på skaftet av armen.Noen som veit om disse kan kjøpes billig i en jernvarehandel? Og evnt. hvor mange mm. høye de skal være til en Ortofon Rondo Blue?
Da får jeg ta meg en tur til en jernvare, har erfart at den halve mm. kan ha en del å si..! Takk for svar!Rondo Blue krever 4 mm eller mer ideelt rundt 3.5 mm.
Som CBA sier trenger du også en ny mutter for å feste armen når denne heves. Den koster 120,- hos Mono.Da får jeg ta meg en tur til en jernvare, har erfart at den halve mm. kan ha en del å si..! Takk for svar!![]()