Mellomleggskiver til Rega P3 / RB-300

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Noen som veit om disse kan kjøpes billig i en jernvarehandel? Og evnt. hvor mange mm. høye de skal være til en Ortofon Rondo Blue?

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
1.700
Hvis du får tak i skiver med korrekt innerdiameter og helst noenlunde eksakt ytterdiameter og rustfrie er det likegyldig hvor du kjøper dem.
Et lite hint: Får du ikke skive(r) med eksakt høyde (oversiden av armen skal være i vater når den er i rillene) så ha en eksta på. Dernest hever du heller tallerkenen med tre eller flere filtputer mellom remhjul og glass. Funker som en god avkobling hos meg.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Kjempeforslag! Takk for det! Hvorfor er det sa viktig med den ytre diameteren?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Disse får du kjøpt hos Mono til en hundrings eller noe sånt. Mono bør også fortelle deg hvilken skive du skal ha.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Disse får du kjøpt hos Mono til en hundrings eller noe sånt. Mono bør også fortelle deg hvilken skive du skal ha.
Skal ta en tlf til de å høre om pris. Det kan bli en dyrere løsning, frakt kommer jo i tillegg..

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
1.700
Enig med FZ. Det ser best ut hvis skiven matcher resten, og vi snakker jo tross alt om småpenger. Årsaken til at jeg nevner heving av tallerken, er at i mitt tilfelle lot det seg ikke gjøre å få armen i vater med skiver.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Enig med FZ. Det ser best ut hvis skiven matcher resten, og vi snakker jo tross alt om småpenger. Årsaken til at jeg nevner heving av tallerken, er at i mitt tilfelle lot det seg ikke gjøre å få armen i vater med skiver.
Hva slags pickup bruker du da?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Noen som veit om disse kan kjøpes billig i en jernvarehandel? Og evnt. hvor mange mm. høye de skal være til en Ortofon Rondo Blue?
Regas originale skiver leveres i 2, 4 og 10 mm. Disse er helt nøyaktig i høyde og diameter. Fra 4 mm og oppover trenger man også egentlig ny kontramutter (sleeved arm nut) fordi den orginale kontramutteren er vanskelig å få til å entre gjengene på skaftet av armen.

Rondo Blue krever 4 mm eller mer ideelt rundt 3.5 mm.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Rondo Blue krever 4 mm eller mer ideelt rundt 3.5 mm.
Da får jeg ta meg en tur til en jernvare, har erfart at den halve mm. kan ha en del å si..! Takk for svar! :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
... eller gjøre som steen har gjort; kjøpe en 4 mm, og bygge opp en halv mm. under tallerkenen...

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Da får jeg ta meg en tur til en jernvare, har erfart at den halve mm. kan ha en del å si..! Takk for svar! :)
Som CBA sier trenger du også en ny mutter for å feste armen når denne heves. Den koster 120,- hos Mono.
En 4mm skive koster 80,-. Dyr skive, greit nok, men den passer ihvertfall 100%.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Takk for hjelpa folkens! Da har jeg bestilt spesialmutter og skiver.. Hehe, prøver å spare litt kroner på litt småting, men det er jo tross alt bare en gang jeg kjøper disse dyre skivene.. ;-)

Topp Bunn