Melluh - nytt hus med dertil nytt anlegg

melluh

Medlem
Ble medlem
09.08.2007
Antall liker
0
Trivelig med litt feedback på eget oppsett, så lager en liten tråd.

har lite dokumentasjon fra tidligere, men interessen begynte med bilstereo og gikk videre til hifi.
har vært innom diverse dyre DIY høyttalere rundt 2005-2006 parret med Jungson oppsett

så ble det noen år med skolegang hvor muligheten både plassmessig og økonomisk var fraværende, men nå er interessen plukket opp igjen.

har en periode hatt dette oppsettet bestående av DIY høyttalere med seas magnesium osv - dyrt og utrolig bra - EMBLA 2.1 blokker og pre og pc som lydkilde (uten dac). utstyret led litt under manglende god lydkilde, men hadde absolutt kvaliteter!

Men - jeg og min samboer bygger hus som er ferdig neste år, og her er det åpenbare begrensninger i størrelse på særlig høyttalere. derfor er det blitt byttet ut litt utstyr i det siste.
høyttalere solgt og ble byttet ut med sorte audio system aura 60. kabinettene skal overhales og bli hvit blank etterhvert.

forsterkere er fortsatt EMBLA-oppsettet, men dette selges til fordel for min bestilte HEGEL h100 USB. årsaken er at PC er primære/eneste avspillingskilde og integrert forsterker med usb-dac er prefekt for å få færrest mulige komponenter.

dagens status

skal få lagt inn plantegnign av hus, og litt fremtidige planer etterhvert.

Annonse slettet. Direkte linking til annonser er ikke tillatt. Rette plass for annonsering er bruktbørsen. Link til regelverket er her:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.msg1119478.html#new

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.042
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Utrolige selvbygg! Mener å huske det var et nick (Per-Morten?) som hadde noen sånne veldig like?

Dynaudio lookalike 8)

Topp Bunn