Mer datahjelp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har en Cybercom MD95625 ( Coop PC..) og en Linksys WRT54GL trådløs router. Har vært borte en stund og nå finner ikke PC'en nettverket. Har prøvd å konfigurere på nytt, med og uten kryptering, uten hell. Har deaktivert, aktivert og reparert den trådløse tilkoblingen på PC, uten resultat. WLAN lampe lyser på routeren. Får kun kontakt med internett når jeg har kabel mellom PC og routeren.

Hva kan være galt?

Vedlegg

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Har du husket å fjerne krypteringen både på router OG kortet?

Fjern først på router, deretter på kortet.

llossius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2005
    Antall liker
    0
    Det er noen PC som har en avknapp for trådløskortet. Spesiellt på innebyggede kort på bærbare, kan det være noe slikt som, har sjkedd?
    mvh
    lollo

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er noen PC som har en avknapp for trådløskortet. Spesiellt på innebyggede kort på bærbare, kan det være noe slikt som, har sjkedd?
    mvh
    lollo
    Kan virke sånn, men jeg får ikke noen av hurtigknappene til å fungere....

Vedlegg

N

nb

Gjest
    Har du kontakt med routeren i det hele? Åpne et kommandovindu (velg kjør og skriv cmd, og trykk enter). Skriv deretter ipconfig og se hva som står der. Prøv også med ipconfig /renew

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er det trådløse kortet som er frakoblet står det. Det samme gjelder iofs bluetoothenheten. Det sto et sted på kontrollpanelet at jeg skulle høyreklikke på bluetoothikonet i "Windowssystemskuff". Hvor finner jeg den? Har ikke hørt det begrepet før.

Av en eller annen grunn er da både det trådløse kortet og bluetoothenheten stoppet. Hvor aktiverer jeg de igjen, når knappene ikke fungerer? Under enhetsbehandling står det at de fungerer som de skal...

llossius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2005
    Antall liker
    0
    Det er oft en fysisk knapp ett eller annet sted på maskinen eller en hurtigknapp. Har også sett at du kan slå av og på senderen i programvare som er spesiell for maskinen/eller meket. Dette gjelder f.eksempel noen IBM maskiner.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Finner hurtigknappen, men ingenting skjer. Har også prøvd å avinstallere og reinstallere kortet, uten hell...

llossius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2005
    Antall liker
    0
    Når du bruker hurtigknappen burde du få opp en melding på skjermen om at kortet er koblet ut elle inn. Hvis ikke er den ikke aktiv eller virker ikke. Har også sett maskiner med tastatur som har hurtigknapp uten at den virker fordi produsenten benytter samme tastatur på flere maskintyper.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det som er rart er at to av hurtigknappene virker, mens de for Wlan og bluetooth ikke virker. Ikke snakk om at jeg får kortet til å virke... Irriterende...

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Min Datamaskin -> Enhetsbehandling
    Så ser der om enhetene det gjelder er deaktivert, om de er deaktivert der så vil ikke hurtigtastene fungere.

llossius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2005
    Antall liker
    0
    Ugga bugga. Hokuspokus. Slik er det ofte med disse datamskinene...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn