Mere Linn spørsmål.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.843
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Hva / hvor mye er det i forskjell lyd/kvalitetsmessig mellom Akito 1  og Silver Ittok LVII.

Er det noe poeng i og kjøpe en ny Akito II ? som en evt erstattning for en av de førstnevnte ? Tror dere at en eskeny Akito II vil være bedre enn den aldrende Ittok LVII ?

Hvis spilleren er helt standard med Vallhalla strømforsyning og altså ikke har Cirkus eller noen annen oppgradering............ er det Cirkus kittet som bør være no 1 av oppgraderinger ? Er Trampolin det neste ?

Mulig jeg blander noe her nå................ Cirkus er sub chassi til ca 2000.- ??
................. og Trampolin er lager/fjærer etc til ca 6000.- ??

Uff  ::)........... jeg er fullstendig på lærlingestadiet når det gjelder Linn............ visdom mottas med takk.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Mener å ha lest et sted, eller fått opplyst av Kontrapunkt, at Akito II er ytelsesmessig på linje med Ittok LVII.

Cirkus kittet er subshassis med fjærer, lager og innertallerken. Betalte kr.4.900,- for dette for ca. 1år siden.

Trampolinen er bunnplata på fjærende føtter. Kostet ca. kr.1.900,-.

Ville sikret meg Cirkus-kittet først om jeg ikke hadde mulighet til å kjøpe Trampolinen samtidig.

Vet ikke hvor mye trampolinen har for seg. Avhenger sikker av vilket underlag spilleren skal stå på.

mvh.
Ketil

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Litt synd at Vidar P ikke er her og hjelper deg og oss andre da.. :(

Har forresten montert en Lyra Argo på min Ittok LVII i dag! Høres bra ut så langt!

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Ville først oppgradert med Cirkus. Har ikke Trampolin selv, men Solid bunnplate. Hvis du plasserer Linn'en optimalt, dvs. på et lett, men stivt bord, skal du ikke bruke Trampolin. Setter du spilleren på f.eks. et tungt rack, anbefales Trampolin. Linn anbefaler også Trampolin på vegghylle. Jeg har min på en Target vegghylle, men altså med Solid.
Skal du spille 45 plater kan du glemme Naim Armageddon og da er det Lingo som er tingen. Jeg bruker Armageddon og hadde også Lingo I tidligere, men den ble solgt. Har ikke hørt Lingo 2. (Vidar P lovte å komme med en sammenligning av 1 og 2, men har tatt seg en pause, så det må vi nok vente med).
Hvis du har en Ittok med gode lagre ville jeg ikke byttet til noen annen Linn-arm enn Ekos. Har hatt Ittok før, Ekos nå. Den er klart bedre.
Husk også å spille med støvlokket oppe, eller helt av.

Topp Bunn