Michell Gyrodec med Technoarm

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Er det noen som har prøvd Michell Gyrodec med Technoarm? Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik?? Har ikke hørt den , men det må være den peneste riggen jeg har sett! Trenger råd og erfaringer!

Mvh
Kjetil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Om du tenker på Gyro SE, så var den testet i siste HifiWorld, sammen med flere andre.

Mvh Vidar P

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Er det noen som har prøvd Michell Gyrodec med Technoarm? Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik?? Har ikke hørt den , men det må være den peneste riggen jeg har sett! Trenger råd og erfaringer!

Mvh
Kjetil
Er jo ikke akkurat stygg den spilleren du har heller? :D

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Om du tenker på Gyro SE, så var den testet i siste HifiWorld, sammen med flere andre.

Mvh Vidar P
Hei. Nei tenkte på Gyrodec " Vanlig" ikke se versjon. Men takk for info :)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Er jo ikke akkurat stygg den spilleren du har heller? :D
Nei den er både pen og vanvittig god!!, men er ute etter en som har lit mere "moderene" utsende. slik som gyrodec. Kuzmaen er mer klassisk i utsende. Men takk for det ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gyrodeck er en nydelig spiller med kjempepotensiale, og definitivt rimelig spektakulær å se på, men vurderer du en, så behold for all del armen du allerede har, mann! Gyrodeck /Mørch Dp6 er en fantastisk vellydende kombinasjon. Det er mange som mener akkurat den armen er helt optimal til Gyroen....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gyrodeck er en nydelig spiller med kjempepotensiale, og definitivt rimelig spektakulær å se på, men vurderer du en, så behold for all del armen du allerede har, mann! Gyrodeck /Mørch Dp6 er en fantastisk vellydende kombinasjon. Det er mange som mener akkurat den armen er helt optimal til Gyroen....

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.563
Torget vurderinger
27
Jeg ville vel også beholdt DP-6 armen ja. God match med Michell. Hva er grunnen til at du vil ha Gyrodec og ikke Gyro SE? Støv, barn? SE versjonen er jo av mange regnet for å være vel så god til en lavere pris (men jeg har ikke direktekjennskap så jeg skal egentlig ikke uttale meg).

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg ville vel også beholdt DP-6 armen ja. God match med Michell. Hva er grunnen til at du vil ha Gyrodec og ikke Gyro SE? Støv, barn? SE versjonen er jo av mange regnet for å være vel så god til en lavere pris (men jeg har ikke direktekjennskap så jeg skal egentlig ikke uttale meg).

Det er en kombinasjon av begge deler! Også syntes jeg den var penere med deksel.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det er jeg faktisk helt enig med deg i, Kjetil! Dessuten er det mye mer praktisk i forhold til klåfingrede gjester, barn o.l... Jeg lever med en rigg uten lokk, og det har kostet meg en dyr pick-up allerede. Må si jeg har savnet min gamle Gyrodeck mer enn en gang, ja...

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Får håpe det dukker opp en brukt, hvis ikke kan det fort bli dyrt. Klarer desverre ikke alltid å ha is i årene når jeg først har bestemt meg :) Da skulle jeg helst hatt det dagen før! Hvis det er noe som har en slik til salgs er det bare å gi en lyd! Og så har jo jeg Kuzmane til salgs om noen skulle være interesert i en stein god platespiller!
Mvh
Kjetil

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.563
Torget vurderinger
27
Disse pleier dukke opp på bruktbøren med jevne mellomrom. De har jo tross alt vært på markedet en stund. Vær obs på at det har skjedd en del endringer underveis, men at de stort sett rimelig greit lar seg "oppgradere" til siste versjon.

Har ikke unger og katter i hus, så jeg klarer meg fint med en spider edition:)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
"Dagen-før"-syndromet er noe mange av oss kjenner til...og har fått betale dyrt for !
Som Fosse nevner er det endel versjoner av Gyrodeck ute og går,og selv om de er oppgraderbare, er det jo som regel ikke akkurat gratis ..Let etter en verson med kompositt-tallerken og utvendig motorstyring, så kan du ikke trå feil. Det kan være lurt å sjekke ut hifi4all.dk innimellom, der er det ganske ofte gode eksemplarer til salgs, ofte til hyggelig pris. Ikke er det noe hokus-pokus å få sendt ting fra Danmark heller. Lykke til!

Og til deg, Fosse, selv om det er litt OT, jeg må si du har helt usedvanlig god smak mht hifi-komponenter... :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.563
Torget vurderinger
27
Takker for det impuls, hyggelig å høre. Jeg er faktisk veldig godt fornøyd selv. Mener å ha klart å sette sammen noe som for meg med mine preferanser gir mye god lyd, og stor eieglede.

Ellers er jeg såklart enig i at "oppgraderinger" fort blir dyrt. Kan ellers tipse eiere av Michell-spillere om å vurdere Gert Pedersen sitt armboard. Det gir en klar bedring i bassen for en ikke alt for stor investering. Dette er jo en videreføring av tanken Michell selv var innom da de byttet spacere mellom armboard og plint fra metall til plast. Etter hva jeg har blitt fortalt gjelder forbedringen i enda større grad om man bruker SME-arm.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Takker igjen for super fine råd og tips. Det med oppgradering på disse spillerene viste jeg ikke. Så det var viktig og god info! Driver å leiter på hele nettet for tiden. OBS se opp for svindlere på ebay. Mangen for tiden som prøver å lure folk til å sette penger inn på western union for så og sende spiller. Ikke gå i denne fellen. Bruk aldri western union når du handler brukt på noen auksjons plass. Da er det garantert svindel. Da ser du aldri noe til verken HI-Fi produktet eller pengene.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.103
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
En Gyro SE kan også "kles inn" til å bli en Gyrodec.

På tide noe kjøper min ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Selger du en slik perle, Soundscape? ;-) Hva skal du oppgradere til da?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.103
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Selger du en slik perle, Soundscape? ;-) Hva skal du oppgradere til da?

Tør nesten ikke si det her, men jeg legger vinylen på hylla for godt. Skal jeg ha en RIAA som matcher anlegget i tillegg - så står ikke investeringene i forhold til de få vinylplatene som er et "must"for meg.

Godbiten er underlig nok ikke solgt enda, har fått flere tilbud på arm eller drivverk,men selger helst komplett.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hvilken combo er det du har, Soundscape? Dette burde jeg vel strengt tatt husket, men .......

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Selvfølgelig! Hvilken kombinasjon! Ganske utrolig at det ikke er noen som har kastet seg på den for lenge siden. Hadde jeg ikke hatt platespiller, hadde den vært solgt...

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Hei soundscape som sagt tidligere så kjøper jeg Gyro SE av deg på dagen! Picupet du har blir veldig over the top for meg! Klarer ikke helt å se verdien( For meg!!) av en så dyr picup. Og det til tross for at jeg har langt over 2000 lper. Men om du ombestemmer deg så ligger pengene bare her og venter på deg ;D ( All respekt for de som kjøper et slikt P.U. selvsagt, men blir feil for meg!!)

Tror det blir enklere for deg å selge den spilleren i seperate deler!!

Det er jo lov å prøve seg! ;D ::)

Topp Bunn