Michell platespiller

bluesman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
28
Torget vurderinger
1
Hei,Legger ut denne her.Sikkert noen som kan hjelpe til litt.Har en gyrodec som er 'modda' opp til en tilnærmet Orbe.Hatt denne noen år nå.I den siste tiden har det begynt å komme noe som ligner på oljesøl fra sylinderen hvor startknappen er lokalisert.Har mailet Michell og ringt Oslo Hi-Fi-senter uten å ha fått noe svar.Tips med forslag til løsning mottas derfor med stor takk.mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.669
Torget vurderinger
27
Sv: Michell platespiller

Nå regner jeg ikke med at du har oppgradert motoren til Orbe standard? Har du en Gyro med Orbe tallerken/lager?

Men, ville vel kanskje fått noen som har peiling på elektronikk/mekanikk til å åpne denne motoren og tatt en titt på den. Jeg hadde ved en anledning problemer med at sikringen i powersupplyet gikk til stadighet, fikk det levert inn til Dalens elektronikk og de oppdaget at et hårstrå hadde viklet seg rundt motorakslingen => powersupplyet forsøkte å øke strømmen for å øke hastigheten => sikringen i powersupplyet gikk.

Nåvel, poenget var at Dalens har god greie på på tingene, er kjappe og ikke alt for dyre. Jeg leverte og hentet på OHC.

Og, hold blondinnene unna vinylriggen.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

Fosse skrev:
Og, hold blondinnene unna vinylriggen.
Haia - hva har skjedd, har du skaffet deg en ny erfaring i det siste??

Åh nei - leste ikke skikkelig - ser at det var en gammel erfaring ;D

Dårlig av Michell å ikke svare, prøv igjen.
Ellers støtter jeg Fosse i at Dalens elektro er gode på det meste når det gjelder gromt hifi. Ring dem og spør etter Morten, han har fikset alle mine problemer.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11

Jeg leverte en gang inn en aldrende prosjektor på Dalens som ikke fungerte som den skulle.
Jeg ville ha en pris på hva det kostet og reparere denne.

De ringte meg mens jeg satt i ett møte og siden de ikke fikk tak i meg der og da, så tok de like godt og reparerte den. da jeg ringte neste dag og spurte hva det ville koste og få orden på den sa de at det kostet rundt 4000 kr og jeg kunne bare komme når som helst og hente den. det var ikke aktuelt og bruke så mye på den gamle LCD dunken så jeg gav dem beskjed om at de kunne bare beholde hele greia da jeg ikke hadde gitt klarsignal til noe som helst.

Pass på dette så går det sikkert bra.

McLaren

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.164
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3

Kan ikke forklare hvorfor det kommer væske ut den veien, men vil anbefale deg å ta en telefon direkte til Michell. Jeg har ennå til gode å få svar på noen mail, men de er suverent hyggelige og uovertruffent hjelpsomme om du tar deg bryet med å ringe dem.
Prat med Sue og få videre hjelp og råd.

Lykke til

Lagga

Topp Bunn