Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Reloop kan lage spillere ja.. og personlig syns jeg turn3 ser ganske så bra ut.. gjør seg ikke bort på benken.

    Screen-Shot-2016-10-01-at-09.11.16.png
    1516891831_1378194.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Reloop kan lage spillere ja.. og personlig syns jeg turn3 ser ganske så bra ut.. gjør seg ikke bort på benken.

    Vis vedlegget 651947 Vis vedlegget 651949
    Utvilsomt en pen spiller. Eneste punkt for meg er at den ikke er DD. Har hatt to Rega og en Technics med DD, og må si at DD er for meg. Har også testet ut Pro-Ject og, men fant at De låt litt mørkt for meg. Så må nesten ut og teste hvis jeg skal gå for nytt. Kjøpe brukt er greiere sånn sett. Kan gå på eBay igjen hvis jeg ikke liker det jeg hører
    Jeg vet hva jeg får med Technics og Rega, og har funnet hva jeg liker. Men Turn 5 er DD Hanpin, som er interessant 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Clapton glitrer på tittel-låta, liker du den kommer du til å elske denne:
    Vis vedlegget 645684
    Ser du har (og har hatt) Yamaha - jeg leser litt rundt og det skal visst være en 'typisk' Yamaha-lyd? Er dette bare en myte eller kjenner du deg igjen i beskrivelsen?
    God helg fra Sortland (y) ;)
    @Handsoer - se hva som kom i dag
    Men kunne heller tenkt meg å være på hytta i Sigerfjorden, istedenfor å vente på plater her i London 😀
    Ang Yamaha lyd - jeg vet ikke om det er en typisk Yamaha lyd, men vil si at de produktene jeg har og har hørt muligens kan beskrives som ganske klare og kontante. Noen ville kanskje si de låter litt tynt, men jeg liker måten de leverer lyden på...
    1DE69EEC-E9FD-4817-924C-3BF7485F98ED.jpeg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Ja, er litt gambling. Var egentlig heldig med SL- Q202. Den hadde litt transportskade, men selger betalte For deler og alt fungerer prikkfritt. Hadde nok fått 1210 opp og gå, men selger ville ta den tilbake. Så kanskje det var flere feil han visste om og ikke orket en kjøper som fulgte opp alle feil. Er nå i tenkeboksen angående ny snurre... 😀
    Får kose meg med musikk mens jeg tenker...
    Vi prøver eBay handel igjen
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Moro, gratulerer!
    Bilder er påkrevd når doningen er i hus. Når er ETA?
    Tirsdag neste uke - trenger noen dager for å planlegge samtalen som garantert kommer om min avhengighet for "kupp" på eBay.....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med finfin spiller! Ingen skjulte feil og mangler denne gang?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan går det med testinga? Her venter hele Bodø i spenning!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Vi sliter! Stiften skipper selv om alt er stilt inn korrekt. Har snart hatt nok!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Er noe feil med antiskatingen. Sannsynligvis treghet grunnet manglende smurning. Hva skjer hvis du setter den til null? Holder den seg i ro?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nullstilling av antiskatingen på 1200 skal være greit å fikse, ligger instruksjonsvideoer på YouTube. Utrolig kjipt at du er uheldig igjen!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Beveger armen seg som den skal? Kan se ut som om den ikke går lengre inn en der den står i videoen.
    Det virker som anti skate er ikke virker som den skal. Armen svinger tilbake til stand hele tiden. Førbanna nu! 😀
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vanskelig å si hva som er feilen, men kan eventuelt være lagre som er ødelagt også. Armen skal definitivt ikke oppføre seg slik. Kjennes lagrene tighte ut?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Reloop turn 3.. og glem alt annet.. eventuelt turn 5 om du vil ha en Technics Kline med DD..
    Men savner ikke dd på min.

    Eller finn deg en onkyo cp1050.. hadde jo en slik samtidig som turn 3.. den gjør seg ikke bort med bedre pu.. og er dd.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noe nytt? Har du sendt spilleren i retur?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Har snakket med selger - skal ta den inn til Audio Gold slik at de kan ha en titt på den - må booke tid for å levere den, da vi er i lockdown her fremdeles og ting som dette må organiseres...
    Samtidig drukner jeg i arbeid... :(
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har snakket med selger - skal ta den inn til Audio Gold slik at de kan ha en titt på den - må booke tid for å levere den, da vi er i lockdown her fremdeles og ting som dette må organiseres...
    Samtidig drukner jeg i arbeid... :(
    Kjipt at det blir ekstrajobb, men bra at selger ikke gjør seg vanskelig. Hold oss oppdatert!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Skal gjøre det
    Skal ringe dem så snart mitt møte med Ofgem (Office of Gas and Electricity Markets) er ferdig - tar nok noen timer...
    Har et utrolig spennende liv for tiden :LOL:
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    Du har jammen vært uheldig. Så vidt jeg har forstått skal jo disse spillerne nærmest være bygget som tanks og ha en driftsikkerhet som få andre. Det er heller ikke ofte jeg har lest om mye feil på dem.
    Håper uansett det ordner seg og at du til slutt blir en lykkelig eier av SL-1200 MK2, akkurat slik jeg er. Tvi, tvi :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Vi sliter! Stiften skipper selv om alt er stilt inn korrekt. Har snart hatt nok!
    Da var SL 1200 levert inn hos Audio Gold for litt åpen hjernekirurgi. De hadde en liten sjekk, og mente at dette kan bli bra med litt kjærlighet og litt lokalbedøvelse. "Pappa" må dessverre vente ca 2 uker før pasienten blir utskrevet 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Du har jammen vært uheldig. Så vidt jeg har forstått skal jo disse spillerne nærmest være bygget som tanks og ha en driftsikkerhet som få andre. Det er heller ikke ofte jeg har lest om mye feil på dem.
    Håper uansett det ordner seg og at du til slutt blir en lykkelig eier av SL-1200 MK2, akkurat slik jeg er. Tvi, tvi :)
    Ser ut som ting blir bedre snart
    Blir hjemme-hos reportasje når alt er over, og vi kan se fremover 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Fant denne videoen fra Vinyl Factory via Google når jeg lette etter telefonnummeret til Audio Gold - kan hjertelig anbefale en tur innom når Coronaviruset gir seg
    Er virkelig en butikk som har "alt" innen eldre hifi - og prisene er helt greie. Noen synes de er litt dyre, men man må huske at de tester tingene de selger og gir garanti på det meste. Husker at madamen ble forelsket i en rør-amp sist vi var der, da de bruker selve lokalet som lytterom :)

    Audio Gold - Vintage Hifi
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn