Sv: Mika - hva synes dere?
Jeg synes faktisk at Grace Kelly er ganske fengende. Hvis jeg legger til side litt homofibisk motvilje mot falsettsang, og konsentrerer meg om de musikalske kvalitetene, så synes jeg faktisk det er ganske bra.
Det som imidlertid overrasket meg er at CDen har et svært så variert musikalsk uttrykk. Her kan man høre inspirasjon fra Queen, klassisk brassband-musikk, varieté/musikal, Robbie Williams etc. Tekstlig synes jeg til og med jeg kan øyne litt Zappa. For øvrig, så synes jeg karakteristikken "sirkusmusikk" kan passe, for det er litt sirkus og revy over dette, for meg på en positiv måte.
Som alle overspilte pop-låter, så har jeg blitt lei av "Grace Kelly". Men CDen er faktisk mer variert enn det vanlige one-hit-wonders normalt varter opp med. Flere av låtene har fengende rytmer som det er vanskelig å sitte musestille til. Synes heller ikke dynamikken virker fullstendig drept, slik det er blitt så vanlig på pop-utgivelser.
Alt i alt synes jeg CDen er en positiv overraskelse (i forhold til forventningene, som jeg må innrømme var meget lave). Bruker normalt ikke terningkast, men siden det er et popalbum, så tar jeg sjansen:
Sterk 4-er.