jeg henger meg på......Kjøp en at95E.....snurr ett par hele platesider før du setter deg og tar en endelig DOM over denne....
Egentlig en pu som gir utrolig mye for pengene(underkant av 400kr) er som lommerusk å regne i denne verden der hvor gode pickuper fort stikker langt over 10.000 kr
Jeg legger til at det går fint å leve ett langt vinylliv med alngt billigere velsipllende saker,.....Audiotecnica har mange fine pu er , når det gjelder rega pu ene har jeg aldri hørt de.
som over , sjekk lager , strikk(sitter under tallerkenen løft av tallerken , men den er neppe på når du får den tilsendt uansett)
dra i armen hit og dit for å spekulere i lagerkvaliteter hadde jeg ikke giddet rett og slett , det fører ikke noe mere med seg enn at det skaper skepsis og sitte å lure på en hel del man i utgangspungtet ikke har peiling på.
Olje på lageret og strikken er viktig , strikker fåes kjøpt her :
www.mono.no
dette er regas norske importør , og de er hjelpsomme og hyggelige , og kan sende deg de reservedeler du trenger ( alternativt guider deg til en forandler som har etterspurte del inne.)
Ellers har du jo nå en egen tråd her , masse ekstertise pålogget store deler av døgnet....dette går nok veldig bra.
Montere pickupen klarer du nok selv....du trenger en vippevekt ortofon type , og en protractor av rega type(plaststrimmel) begge kan bestilles for småpenger hos
www.stereofil.no
De holder til i Oslo/Grensen( i sentrum)
Du kan godt rense rca pluggene med litt enten elektronikkrens eller rødsprit om du har dette for hånden , de er sikkert oksydert etter lang levetid , dette kan gjøre underverker for lyden dersom de er tilsmusset
KOBLE ikke rca kontakten til riia FØR pluggene er helt ! tørre etter operasjonen.
Gratulerer med en av de beste budsjettspillerne på Markedet....håper du får mange timer med vinylglede med din nye innvestering....
----------------------------------------------------------------------------
En ragaarm er nok en del bedre enn den armen som sitter på rpm 1 (som jeg slett ikke har noe belegg for å mene noe galt om) dette tatt litt i forhold til hva dette faktisk koster nytt,.....
så jeg syntes du har gjort ett godt valg.....alternativet rpm - 1 er heller ikke dårlig , litt smak og behag....
hadde jeg fått velge hadde jeg tatt regaen , bare på grunn av armen.
Mvh Espen