Min religion

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Jeg måtte bare gjøre det. Har nettop lyttet til "Comfortably Numb" på Roger Waters DVD "In the Flesh" Det var denne DVD'en som fikk meg til å kjøpe DVD-spiller i første omgang. Med de musikerne Waters har med her - Doyle Bramhall II, Graham Broad, Jon Carin, Snowy White m.flere- blir de viktigste Pink Floyd låtene og mange av Waters solo låter spilt i en versjon som sannelig - enten du tror det eller ei - er hinsides Pink Floyd og - ja- David Gilmour, en av mine favoritt gitarister, blir rundspilt av spesielt Doyle Bramhall II. Alle sporene her, f.eks Mother, men ikke minst min store favoritt (og sikkert mange andres) "Comfortably Numb" er vel min ultimate ståpels og utløsning. Spesielt på ad liben her hvor Doyle Bramhall II og Snowy White veksler mellom Doyles skarpe og presise Stratocaster og Snowys Les Paul med den store varme tonen, er enhver Pink elskers store orgasme. Slik musikk må selvfølgelig spilles før midnatt og på full guffe. (Purken på døra er ikke noe særlig). Er ikke alle unisont enige om dette :)

Måtte bare få dette av brystet :)

Mvh

PS. I vekslingen her mellom Doyle og Snowy her er det et perfekt eksempel på forskjellen mellom Fender Stratocaster og Gibson Les Paul. (Begge Ikoner innen rock).

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.568
Torget vurderinger
27
Enig med deg i at dette er en veldig god DVD. Om det er bedre enn David Gilmore skal jeg ikke mene så mye om.

Men at jeg gleder meg til å se Roger i Frognerparken neste onsdag, ja det gjør jeg.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
At jeg måtte planlegge ferien før jeg sjekket ut Roger Waters spilleplan. Et av mitt livs største tabber :-(

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Denne dvd'en ruler big time .imo bedre enn PF .
Da jeg kjøpte den visste jeg ikke hva jeg hadde i vente hadde ikke lest noe om den ,wow , jeg satt og gliste bredere og bredere for hver sang ;D
Syns Snowy White var litt statisk ,men han andre "Jimmy" lookalike'n var bare helt rå 8)
Anbefales på det sterkeste .

Topp Bunn