Mini Basis ASR vs/ Tube box eller Dino?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Er det noen som har sammenlignet (direkte)
Mini Basis ASR mot Trichord Dino eller Project tube box?
Hva er forskellene/likhetene i så fall?
Spør fordi jeg lurer på mini basisen eller om jeg skal ha en extra strømforsyning til min Dino.
Noen som vet om det er mulig med hjemlån av en slik?
Mvh Jan I

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har ikke prøvet disse mot hverandre, men har likevel en oppfordring å komme med..Ikke kjøp deg ny riaa uten å sørge for å få hørt Graham Slee ERA Mk.V..

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Graham Slees bokser importeres av Stereolab...som tilogmed annonserer på ditt utmerkede forum,Arve... :)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
FEM SVAR og INGEN som omhandlet spørsmålet mitt  :-X :-X :-X    
Er det rart en går lei  :-/ :'( ?
Mvh en frustrert Jan I

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg kjenner bare til Tube boxen. Den mistet den umiddelbare fortryllelsen etter en tid, men det er meg. De to andre har jeg ikke hørt.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Var vel litt krass i går kveld ( beklager det)
Er det noen som har/vet av bilder av innmaten til Mini basis og noen gode av innmaten til Era MK V ?
Har både tube boxen og Dinoen,så begge disse vet jeg hvordan lyder.Lurte bare på Mini Basisen ::)
Mvh Jan I

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Dog bruker Mini Basis ASR. Han kan fortelle deg om den.

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
94
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg bruker Mini Basis. Et fantastisk riaatrinn som jeg mener er klart bedre en feks DP 2.2 som jeg også har hatt. Mini Basisen spiller utrolig åpent og med en sjelden bra diskantgjengivelse. Mellomtonen er heller ikke like "tør" som på en del andre transistortrinn. Riaatrinnet er også utrolig støysvakt.

Jeg har hatt ganske mange riaatrinn og det er kun Cary 301-mk2 til kr 35.000 som jeg kan si har en del kvaliteter som overgår MIni Basis. Caryen må likevel se seg slått i diskanten.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Var vel litt krass i går kveld ( beklager det)
Er det noen som har/vet av bilder av innmaten til Mini basis og noen gode av innmaten til Era MK V ?
Har både tube boxen og Dinoen,så begge disse vet jeg hvordan lyder.Lurte bare på Mini Basisen  ::)
Mvh Jan I

Hei Jan I!
Som takk for hjelp fra deg i flere omganger, så skal du få litt "lønn" i form av innmatbilder ;D
Jeg har lånt nevnte produkt og her må en jo inn (i apparatet) for å stille den inn i forhold til pickup.
Da passer det bra å ta noen bilder i samme slengen.
Her selve apparatet.

Og inni.

Her er selve dipbryterne, som jeg leita skikkelig lenge etter, dette fordi jeg tenkte på noen større blanke vippebrytere ;D
Det er de små røde og nummererte "boksene" med nr. fra 1 til 6
Nr.1 og 2 er for inputresistance og de andre for gain 6 er +10db, 5+16db, 4+30db, 3 +35db (3+4+5+6+ er +40db)

Jeg har akkurat nå tatt bildene etter og ha vært inni og stilt gain opp 10db bryter 6 på.

Det lyder bra dette her ;)

Mvh.KW

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Takker KW :) :)
Flotte bilder
Litt "klumsete" å måtte ta opp minien hver gang en skal stille på dipswitchene, men lyder det bra så kan en vel stå det ut.
Det er litt lettere med dinoen . her ligger disse på undersiden:
( her et gammelt bilde av denne: )

Mvh Jan I

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg følte meg noe idiot, og lurte et øyeblikk på om det haddee gått over styr for meg, da jeg ikke "fant" noen brytere  ::)
Det er lett og ikke se noe skog for bare trær ;)
Det er sjelden jeg har vært inne i duppedittene vi omgir oss med.
Med eget utstyr er det greit, men med lånt vil jeg ikke gjøre det med mindre jeg eventuelt spør først og får tillatelse :)
Mvh.KW

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fine bilder og sikkert meget gode riiia-trinn.

Jeg har selv testet storebroren til Dino, Diablo.
Meget bra.
Håper en dag å få prøvd ASR Mini Basic i mitt oppsett.

Men vi er inne på innstillinger av riia:
Slik gjøres det på min:

I tilllegg er det en "gainbro" for mer gain inne i trinnet.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hei
Er det noen som har sammenlignet (direkte)
Mini Basis ASR mot Trichord Dino eller Project tube box?
Hva er forskellene/likhetene i så fall?
Spør fordi jeg lurer på mini basisen  eller om jeg skal ha en extra strømforsyning til min Dino.
Noen som vet om det er mulig med hjemlån av en slik?
Mvh Jan I
Har ikke sammenlignet direkte, men har hatt både ASR Mini og Project TubeBox hjemme på forskjellige tidspunkter mot VPI Scout med Dynavector XX-2 og Clearaudio Campion med Benz L2/H2. ASR var helt stille (der man kunne høre svak støy fra PTB) og hadde en langt bedre dynamikk enn den rørbaserte konkurrenten. Ikke en gang i mellomtonen (rørenes "hjemmebane") kunne Project matche den tyske riaa'n.

Selv har jeg ikke funnet bedre riaa til det doble av ASR Basis prisen (har selvsagt ikke hørt og langt mindre prøvd alt i prisklassen!), og har kun hørt Trichord Dino og Diablo på messer uten at de der klarte å få meg til vurdere overgang til noen av disse kontra ASR. Kjører nå selv på EAR 324 som koster 20k+ mer enn ASR Basis, men det er "desverre" ikke slik at jeg tør påstå at det er utklassing fra den engelske phonodelen mot den langt billigere tyske. Som du nok kan leste på og mellom linjene ville jeg i ditt tilfelle ha valgt ASR blant de kandidatene du har skissert!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Sorry litt avsporing her, men ble litt nysgjerrig på EAR'en til Terryboy. Er det noen som forhandler de i Norge?( Er vel heller ikke et produkt som oversvømmer bruktmarkedet vil jeg tro.)
Er på jakt etter et RIAA-trinn, som rent bortsett fra gode lydkvaliteter, også innehar gode betjeningsmuligheter i forhold til hyppig skifte av pick-up/arm. Å skru opp boksen for å stille dipswitchene blir for mye pes.......

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Sorry litt avsporing her, men ble litt nysgjerrig på EAR'en til Terryboy. Er det noen som forhandler de i Norge?( Er vel heller ikke et produkt som oversvømmer bruktmarkedet vil jeg tro.)
Er på jakt etter et RIAA-trinn, som rent bortsett fra gode lydkvaliteter, også innehar gode betjeningsmuligheter i forhold til hyppig skifte av pick-up/arm. Å skru opp boksen for å stille dipswitchene blir for mye pes.......
EAR 324 er en drøm når det gjelder det betjeningsmessige, da alt av innstillinger foretas med bryterne i fronten (i ren Manley Steelhead tradisjon). At den i tillegg i mine ører (er det derfor den bærer navnet EAR??!!) lyder godt vil da kunne være en ren bonus til det rent betjenningsmessige du er ute etter ;D. Litt mer info om både innstillingsmuligheter og tester av lyd på EAR 324 følger i linkene under:

http://www.positive-feedback.com/Issue6/ear324.htm

http://www.stereophile.com/phonopreamps/704ear/

http://www.positive-feedback.com/Issue15/324.htm

PS! Jeg har ingen planer om å legge denne ut på bruktmarkedet med det første nei!!

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
993
Er det noen av dere med kjennskap til ASR`n som kan si noe om hvordan denne fungerer i bassen?. Har fått med meg at noen kommenterer god mellomtone, oppløst topp og bedre dynamikk en f.eks.PJTB.
mvh.
kjetil

Topp Bunn