P
Parelius
Gjest
Av og til blir en nesten overrasket. Jeg monterte XV-1S opp i en Mörch DP 6 bare for å slå ihjel litt tid. Tidligere har jeg hatt en Grace F-9 Ruby stående. Rubyen var montert i det letteste armrøret, XV-1S i det nest tyngste. Akk, hvilken nedtur. Først og fremst ble det hele mørkere som i mer av de nedre frekvenser. Men det var mer enn det. De øvre frekvenser var nesten fraværende (ok, jeg har ører som gir seg rundt 12-13 kHz), og skarptrommer var som om de var ballonger fyllt med silikon. Transienter var som en sedat søndagsmiddag med en svigermor en kunne greid seg uten.
XV-1S er dyr, Ruby billig (var i det minste). Ingen tvil om at det billige er best i denne sammenhengen. Det eneste jeg nå lurer på er om det ligger noe silikon i DP-6 som dreper lystigheten. Problemet er bare; hvordan får en det ut på en enkel måte (inn kommer jo det meste uten alt for store problem). I tillegg har nok en gang jeg erfart; DP-6 er et ork å stille inn relativt til f.eks en Graham- eller VPI-arm.
XV-1S er dyr, Ruby billig (var i det minste). Ingen tvil om at det billige er best i denne sammenhengen. Det eneste jeg nå lurer på er om det ligger noe silikon i DP-6 som dreper lystigheten. Problemet er bare; hvordan får en det ut på en enkel måte (inn kommer jo det meste uten alt for store problem). I tillegg har nok en gang jeg erfart; DP-6 er et ork å stille inn relativt til f.eks en Graham- eller VPI-arm.