Mismatch PU/arm

P

Parelius

Gjest
Av og til blir en nesten overrasket. Jeg monterte XV-1S opp i en Mörch DP 6 bare for å slå ihjel litt tid. Tidligere har jeg hatt en Grace F-9 Ruby stående. Rubyen var montert i det letteste armrøret, XV-1S i det nest tyngste. Akk, hvilken nedtur. Først og fremst ble det hele mørkere som i mer av de nedre frekvenser. Men det var mer enn det. De øvre frekvenser var nesten fraværende (ok, jeg har ører som gir seg rundt 12-13 kHz), og skarptrommer var som om de var ballonger fyllt med silikon. Transienter var som en sedat søndagsmiddag med en svigermor en kunne greid seg uten.

XV-1S er dyr, Ruby billig (var i det minste). Ingen tvil om at det billige er best i denne sammenhengen. Det eneste jeg nå lurer på er om det ligger noe silikon i DP-6 som dreper lystigheten. Problemet er bare; hvordan får en det ut på en enkel måte (inn kommer jo det meste uten alt for store problem). I tillegg har nok en gang jeg erfart; DP-6 er et ork å stille inn relativt til f.eks en Graham- eller VPI-arm.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Har du forsøkt XV-1s i grønt armrør?

Vær i hvert fall forsiktig med å putte noe ned som kan loe.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Hva med en MYE TYNGRE arm til Dyna'en?

Arne K

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Parelius.....dette var da triste greier da...trodde mørch var fleksible greier i forhold til tyngde på utbyttbare armrør jeg...Har jeg tatt feil ? (aldri fikla med de der.)

Mvh Espen

P

Parelius

Gjest
Cobra2 skrev:
Hva med en MYE TYNGRE arm til Dyna'en?

Arne K
Jeg har det tyngste også, får prøve det. Men med egenvekten til PU ser jeg ikke det som noe problem egentlig. Men hvordan f… får en ut eventuell silikon fra den armen?

P

Parelius

Gjest
ssm skrev:
Hei Parelius.....dette var da triste greier da...trodde mørch var fleksible greier i forhold til tyngde på utbyttbare armrør jeg...Har jeg tatt feil ? (aldri fikla med de der.)

Mvh Espen
Ja, det var min oppfatning også, Espen, men nå er jeg ikke så sikker lengre. Men Ruby spiller topp den, så jeg klager ikke.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kanskje du må suge det ut med ei sprøyte ?...Jeg er sannelig ikke sikker , jeg har somsagt knapt sett "min tidligere drømmearm" i levende live....

jeg tror jeg sier meg storfornøyd med jmw armene jeg , har jo hatt to spillere med disse på , flotte saker , spesiellt den siste jeg kjøpte av deg Parelius....er bare storfornøyd rett og slett .

Kanskje litt trist å si det , med tanke på ditt plunder med din arm/pu i etterkant av salget..

Mvh ES

Topp Bunn