Misstenkelig lite trafikk her i dag!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Ikke si at hele bønsjen ser på Idol... ::)

Hehe, jeg begynner å lure.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Hva er Idol? Jeg sitter på jobb ennå, men nå er det snart slutt.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Er jo også Big Brother på tv norge, hehe. Kjekt med kvalitetsprogrammer.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Idol ?

Har det noe med han Ole-idolet å gjøre........

8)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Hehe ;D ... Jeg er ikke sikker på hva Idol er, men jeg vet hva det gjør med folk!
Det fremkaller rykning i tommelen til tenåringsjenter iallefall!

:eek:

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Mjæh.. Hvis naboen din spiller DDE med "Rompa mi" på full jølle titt og ofte
så er det ett godt tegn på at han har sett for meget på Idol... ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Dere må ta en titt på American Idol på tv2zebra. Myyye vittigere enn den norske

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
melonas? åfy det er dårlige greier, å fy det er dårlige greier. Norsk standup er stort sett sorgen så det holder, med noen få unntak som bekrefter regelen. Dog, de er fanden meg få!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kom nettopp inn fra boden hvor jeg har montert opp en progressiv ladepresse for ladding av cal. 32 pistolammo. Snart ladder jeg 200 skudd i timen....:)

Etter en mørk vinter foran tastaturet med dommedags-, religions-, muhammed- og andre obskøne diskusjoner skal det bli riktig godt å forberede seg til feltskytings-sesongen! 1000 skudd skulle vel holde gjennom sommeren....

Kabeldragern

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg for min del har montert og justert en ny pick-up 8)

O.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.266
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
.32s&w wadcutter ?

var på en konkurranse, der jeg kjøpte noe hjemmelaga sådann og lånt pistol. Fant ut at fyren som hadde laga ammoen er den eneste jeg vet av som lader .32s&w magnum :)

Johan-Kr

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jepp! .32s&w long, wadcutter! Magnumladninger i et halvautomatvåpen som ikke er lagd for det...går sjelden bra, de bryter sammen før eller siden.
Premiumladninger for dette kaliberet er 90 grains Lapua kule og 1,5 grain N-310 Vithavouri krutt! Treffer der du peker ;D

Kabeldragern

O

OldBoy

Gjest
Hva er Idol?  ::)  ;D ;)
Saksopplysning: Idol er et program som går på TV2.

Enda en saksopplysning: I dag, 10. februar 2006, starter Idol samtidig med NRK's sending av OL-åpningen.

En tredje saksopplysning: OL er visstnok et lite idrettsarrangement som skal foregå i og i nærheten av Torino, hvor det skal delta en del norske utøvere (hvis de holder seg friske, hvilket de ikke akkurat har for vane å gjøre).

Nok en: Skulle de norske utøverne vinne, blir TV-skjermen full av norske flagg, hvis ikke vi av sikkerhetsgrunner velger å avstå fra akkurat DET i disse tider. Ikke nok med det, hvis norske utøvere skulle vinne, blir det mye prating rundt DET, og alle andre programmer blir utsatt og sendt i sommerferien. Hvis de norske utøverne ikke skulle vinne, blir det mye prating rundt DET også, og alle andre programmer blir utsatt og sendt i sommerferien.

Så akkurat i kveld blir det Idol på kona og meg.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Som pappa til to musikkglade jenter på 8 og 10 år må jeg innrømme det...JA jeg ser på idol. Det blir gjerne funne fram litt mat og drikke, og stemmes og diskuteres.
Men "so what?" I all min enkelhet må jeg tilstå at jeg vurderte mange av mandagens semifinaledeltagere som flinke.....

T

tjn

Gjest
I fjor sommer gikk TV`en min til h...e. Satt meg ned og tenkte hva nå? Ny TV? Reparere? Legge inn noen tilfeldige besøk rundt omkring?Så slo det meg; jeg har hifi`en, 2500 plater, mange bøker, men altfor korte kvelder. Hva om vi rett og slett prøver uten en stund!
Det som skjedde var at jeg spillte mer plater, koste meg mer med en god rød en sammen med min bedre side, flere bøker ble lest, kveldene ble m.a.o. lengre, jeg fikk bedre tid og lavere blodtrykk og humøret ble mye mer stabilt. Nå er prøvetiden over, abonnementet med kabel-TV selskapet er sagt opp, NRK lisensen er sagt opp og livet er rett og slett til å leve med! Bare det å slippe å være med å diskutere Tabloid og andre be-rikene program på jobben er en befrielse! Hvis jeg føler at jeg trenger å bli oppdatert på nyhetsfronten så får jeg det jeg trenger av "Hallo i uken" redaksjonen.
Anbefales på det sterkeste!

"Music is the best" FZ

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
I fjor sommer gikk TV`en min til h...e. Satt meg ned og tenkte hva nå? Ny TV? Reparere? Legge inn noen tilfeldige besøk rundt omkring?Så slo det meg; jeg har hifi`en, 2500 plater, mange bøker, men altfor korte kvelder. Hva om vi rett og slett prøver uten en stund!
Det som skjedde var at jeg spillte mer plater, koste meg mer med en god rød en sammen med min bedre side, flere bøker ble lest, kveldene ble m.a.o. lengre, jeg fikk bedre tid og lavere blodtrykk og humøret ble mye mer stabilt. Nå er prøvetiden over, abonnementet med kabel-TV selskapet er sagt opp, NRK lisensen er sagt opp og livet er rett og slett til å leve med! Bare det å slippe å være med å diskutere Tabloid og andre be-rikene program på jobben er en befrielse! Hvis jeg føler at jeg trenger å bli oppdatert på nyhetsfronten så får jeg det jeg trenger av "Hallo i uken" redaksjonen.
Anbefales på det sterkeste!

"Music is the best" FZ
O lykkelige sjel !! :D

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
992
Jeg for min del har lånt en RGPC i dag til utprøving. Innsatt i systemet i kveld og første prøvelytting påbegynt!
Kjetil

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Trafikken fremover blir enda mindre tenker jeg. Nå starter det jo noe som er enda verre enn Idol, nemlig OL. Sic!!!!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
OL er begyndt merker jeg :)

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen
Jeg skjærer klar både idol og OL...og sitter her og veter på trafikk-økning

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
.32s&w wadcutter ?

var på en konkurranse, der jeg kjøpte noe hjemmelaga sådann og lånt pistol. Fant ut at fyren som hadde laga ammoen er den eneste jeg vet av som lader .32s&w magnum :)

Johan-Kr
32 S&W magnum ?? Mener du magnum eller det 32S&W Long du tenker på ?

Jepp! .32s&w long, wadcutter! Magnumladninger i et halvautomatvåpen som ikke er lagd for det...går sjelden bra, de bryter sammen før eller siden.
Premiumladninger for dette kaliberet er 90 grains Lapua kule og 1,5 grain N-310 Vithavouri krutt! Treffer der du peker ;D

Kabeldragern
Halvauto ? Bruker du Walter sin "rørtang" eller..?

90 grain Lapua ? Du bruker lette kuler. 98 grain semiwadcutter med 3,7 grain N-320 gjør susen for meg. Men nå bruker jeg revolver.

Ellers har jeg en "koseladning" som bruker en 85 grain Hornady HP, som dyttes av 10,7 grain N-110, men det er en ekte
32-magnumladning og kan ikke brukes i halvautovåpen. Patronlengden sørger for at den ikke går inn magasinet. ;)

Til feltskyting bruker jeg CZ75 i 9mm Parabellum. ;D ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311

Halvauto ? Bruker du Walter sin "rørtang" eller..?

90 grain Lapua ? Du bruker lette kuler. 98 grain semiwadcutter med 3,7 grain N-320 gjør susen for meg. Men nå bruker jeg revolver.

Ellers har jeg en "koseladning" som bruker en 85 grain Hornady HP, som dyttes av 10,7 grain N-110, men det er en ekte
32-magnumladning og kan ikke brukes i halvautovåpen. Patronlengden sørger for at den ikke går inn magasinet.  ;)

Til feltskyting bruker jeg CZ75 i 9mm Parabellum.  ;D ;D
Prøvde selv noe Amerikansk Hodegon krutt til en .357
Ladet ca 400 kuler med medium ladning (etter ladebok)
Resultat: en kunne nesten se kula kom ut løpet ::)
Kastet nesten kulene like langt som en skjøt de ;)
Nei takke meg til Vithavouri krutt.
Brukte faktisk selv en CZ85 til felt,fungerte helt greit.
sitter nå kun igjen med en .22 ,får se om det blir noe grovere igjen.
Må vel til slutt si en ting : Hater både Idol, BB,og OL
Håper det slutter snarest 8) ;)
Mvh Jan I

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Duverden, vi er hele 4 pistolskyttere her ! Hifi freaker med hysterisk forhold til hørselvern skulle jeg tro ;D

Er det enda flere av oss som synes kuler og krutt er gøy ?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har da "brent" av noen titusen 9mm skudd gjennom årene....

Nå ligger Beretta'en for det meste innelåst i boxen sin......men det er fortsatt gøy å ta en tur på skytebanen:)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.266
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jajamensann - sleiden i pistolen hans - en Hämmerli 280 brøt sammen til slutt. Første sånne feilen jeg noensinne har hørt om på en Hämmerli... :eek:

Jeg har en .22 Hämmerli 280 selv - fabelaktig fin å skyte med, og utrolig handtverk :)

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.266
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
.32S&W long wadcutter overladda til de grader - Sleiden på pistolen til vedkommende delte seg i to til slutt...

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
.32S&W long wadcutter overladda til de grader - Sleiden på pistolen til vedkommende delte seg i to til slutt...

Johan-Kr
Huff da :p Det var jo ikke spesiellt smart gjort heller da. :( Nominasjon til Darwin Awards ? ;D

Før jeg fikk fatt i hylser til 32 H&R Mag ladet jeg noen oppjazza magnumladninger i 32 S&W Long hylser. Tør knapt tenke på hva som hadde skjedd om noen hadde prøvd dem i Walther eller Hämmerli. Nå var det semi wadcutter så de ville vel blitt for lange uansett, men de var da behørig merket MAGNUM. :eek:

For øvrig tør jeg personlig ikke bruke andres "hjemmerullede", etter at en bekjent her fortalte meg hva han ladet i sin 22-250. Etter det har jeg som utgangspunkt at alle hjemmeladere er gærne ! ;D

Kabeldragern; Hvilken progresive presse er det du bruker ? Er du fornøyd ? Funker den helt uten feil ?

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Duverden, vi er hele 4 pistolskyttere her ! Hifi freaker med hysterisk forhold til hørselvern skulle jeg tro ;D

Er det enda flere av oss som synes kuler og krutt er gøy ?
Jeg skjøt en del 9mm og Cal 22 før.

Nå er det vel mest Winchester'n som er i bruk (mod 94 - 30-30 Win)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Eg skyt ikkje - redd for høyrselen (og kulene, sjølvsagt).

Men eg legg parkett (jfr. namn på tråden)
Bruker du spikerpistol ? :D

Hørselen ( og hørselvern ) er faktisk et veldig seriøst tema. Det er selvsagt at man bruker hørselvern når man skyter ALLTID ! Dessuten er det like selvsagt ( mange glemmer det :( ) å bruke hørselvern når man snekrer hjemme. Elektriske sager og pussemaskiner, - for ikke snakke om el. høvler bråker mer enn nok til å skade ørene. Til nød går det an å bruke boremaskina uten øreklokker. Den bråker ikke så galt. ::)

Jeg bruker øreplugger når jeg kjører MC også, støyen inne i hjelmen vil over tid kunne svekke hørselen. Ødelegger kanskje macho imaget, men bedre det, enn ødelagt hørsel. ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
For øvrig tør jeg personlig ikke bruke andres "hjemmerullede", etter at en bekjent her fortalte meg hva han ladet i sin 22-250. Etter det har jeg som utgangspunkt at alle hjemmeladere er gærne !  ;D

Kabeldragern; Hvilken progresive presse er det du bruker ? Er du fornøyd ? Funker den helt uten feil ?
Ja det er en fin regel å ALDRI bruke andres hjemmeladede patroner.
Brukte selv en progressiv Lee presse til 9mm (tror det var lee 1000 den het, Rimeligste på markedet var den i hvertfall)
Synes det var mye tull med denne pressa. Hovedsaklig var det kruttmatingen som var hovedfeil. Selv etter litt modding ble den ikke helt bra.
Nei kjøp skikkelig kvalitet når en skal kjøpe proggressive presser.( slipper mye plager og banning ::) ;) )
Mvh Jan I

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Ja det er en fin regel å ALDRI bruke andres hjemmeladede patroner.
Brukte selv en progressiv Lee presse til 9mm (tror det var lee 1000 den het, Rimeligste på markedet var den i hvertfall)
Synes det var mye tull med denne pressa. Hovedsaklig var det kruttmatingen som var hovedfeil. Selv etter litt modding ble den ikke helt bra.
Nei kjøp skikkelig kvalitet når en skal kjøpe proggressive presser.( slipper mye plager og banning  ::) ;)    )
Mvh Jan I
Ja jeg har hørt det av andre også, at progressive presser er "kilne" i bruk. Selv bruker jeg en enstasjons Hornady O presse til både pistol og rifle ammo. Jeg funderer på å kjøpe to til slik at jeg har tre like presser på rad for på den måten å få opp tempo. Også slipper jeg jo da justering og fin innstilling av diene mellom hver prosess.

Topp Bunn