tweakMan
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 126
Ikke si at hele bønsjen ser på Idol... :
Hehe, jeg begynner å lure.
Hehe, jeg begynner å lure.
Når er Idol da? ???
Saksopplysning: Idol er et program som går på TV2.Hva er Idol? : ;D
O lykkelige sjel !!I fjor sommer gikk TV`en min til h...e. Satt meg ned og tenkte hva nå? Ny TV? Reparere? Legge inn noen tilfeldige besøk rundt omkring?Så slo det meg; jeg har hifi`en, 2500 plater, mange bøker, men altfor korte kvelder. Hva om vi rett og slett prøver uten en stund!
Det som skjedde var at jeg spillte mer plater, koste meg mer med en god rød en sammen med min bedre side, flere bøker ble lest, kveldene ble m.a.o. lengre, jeg fikk bedre tid og lavere blodtrykk og humøret ble mye mer stabilt. Nå er prøvetiden over, abonnementet med kabel-TV selskapet er sagt opp, NRK lisensen er sagt opp og livet er rett og slett til å leve med! Bare det å slippe å være med å diskutere Tabloid og andre be-rikene program på jobben er en befrielse! Hvis jeg føler at jeg trenger å bli oppdatert på nyhetsfronten så får jeg det jeg trenger av "Hallo i uken" redaksjonen.
Anbefales på det sterkeste!
"Music is the best" FZ
32 S&W magnum ?? Mener du magnum eller det 32S&W Long du tenker på ?.32s&w wadcutter ?
var på en konkurranse, der jeg kjøpte noe hjemmelaga sådann og lånt pistol. Fant ut at fyren som hadde laga ammoen er den eneste jeg vet av som lader .32s&w magnum
Johan-Kr
Halvauto ? Bruker du Walter sin "rørtang" eller..?Jepp! .32s&w long, wadcutter! Magnumladninger i et halvautomatvåpen som ikke er lagd for det...går sjelden bra, de bryter sammen før eller siden.
Premiumladninger for dette kaliberet er 90 grains Lapua kule og 1,5 grain N-310 Vithavouri krutt! Treffer der du peker ;D
Kabeldragern
Prøvde selv noe Amerikansk Hodegon krutt til en .35732 S&W magnum ?? Mener du magnum eller det 32S&W Long du tenker på ?
Halvauto ? Bruker du Walter sin "rørtang" eller..?
90 grain Lapua ? Du bruker lette kuler. 98 grain semiwadcutter med 3,7 grain N-320 gjør susen for meg. Men nå bruker jeg revolver.
Ellers har jeg en "koseladning" som bruker en 85 grain Hornady HP, som dyttes av 10,7 grain N-110, men det er en ekte
32-magnumladning og kan ikke brukes i halvautovåpen. Patronlengden sørger for at den ikke går inn magasinet.
Til feltskyting bruker jeg CZ75 i 9mm Parabellum. ;D ;D
Jajamensann - sleiden i pistolen hans - en Hämmerli 280 brøt sammen til slutt. Første sånne feilen jeg noensinne har hørt om på en Hämmerli...Jepp! .32s&w long, wadcutter! Magnumladninger i et halvautomatvåpen som ikke er lagd for det...går sjelden bra, de bryter sammen før eller siden.
.32S&W long wadcutter overladda til de grader - Sleiden på pistolen til vedkommende delte seg i to til slutt...32 S&W magnum ?? Mener du magnum eller det 32S&W Long du tenker på ?
Huff da Det var jo ikke spesiellt smart gjort heller da. Nominasjon til Darwin Awards ? ;D.32S&W long wadcutter overladda til de grader - Sleiden på pistolen til vedkommende delte seg i to til slutt...
Johan-Kr
Jeg skjøt en del 9mm og Cal 22 før.Duverden, vi er hele 4 pistolskyttere her ! Hifi freaker med hysterisk forhold til hørselvern skulle jeg tro ;D
Er det enda flere av oss som synes kuler og krutt er gøy ?
Bruker du spikerpistol ?Eg skyt ikkje - redd for høyrselen (og kulene, sjølvsagt).
Men eg legg parkett (jfr. namn på tråden)
Ja det er en fin regel å ALDRI bruke andres hjemmeladede patroner.For øvrig tør jeg personlig ikke bruke andres "hjemmerullede", etter at en bekjent her fortalte meg hva han ladet i sin 22-250. Etter det har jeg som utgangspunkt at alle hjemmeladere er gærne ! ;D
Kabeldragern; Hvilken progresive presse er det du bruker ? Er du fornøyd ? Funker den helt uten feil ?
Ja jeg har hørt det av andre også, at progressive presser er "kilne" i bruk. Selv bruker jeg en enstasjons Hornady O presse til både pistol og rifle ammo. Jeg funderer på å kjøpe to til slik at jeg har tre like presser på rad for på den måten å få opp tempo. Også slipper jeg jo da justering og fin innstilling av diene mellom hver prosess.Ja det er en fin regel å ALDRI bruke andres hjemmeladede patroner.
Brukte selv en progressiv Lee presse til 9mm (tror det var lee 1000 den het, Rimeligste på markedet var den i hvertfall)
Synes det var mye tull med denne pressa. Hovedsaklig var det kruttmatingen som var hovedfeil. Selv etter litt modding ble den ikke helt bra.
Nei kjøp skikkelig kvalitet når en skal kjøpe proggressive presser.( slipper mye plager og banning : )
Mvh Jan I