- ivaretatt og funker bra internasjonalstandard fester på ramme og gaffel...testet...som her...pent og rent...Andreas skrev:Hvordan har du tenkt å feste caliperne? Synes det var lite å feste i både på gaffel og ramme.
En slags skogshybrid er kanskje riktig...Mute skrev:Dette er spennende. Blir det en slags skogshybrid? Hva er budsjettet og hva kommer det til å koste 8)
Hvorfor valgte du å bygge selv?
En tanke var å se hvor jeg kunne spare vekt for minst mulig kr., og dekk og slange var et greit utgangspunkt for å spare noe og få litt kjappere akselerasjon - forhåpentligvis. På bekostning av holdbarhet og punkteringsmotstand. Du har har absolutt et poeng C. AlshusC. Alshus skrev:330grams dekk? Du skal altså sykle oljegrus? De dekkene funker særdeles dårlig på sti med litt stien, da man flerrer opp dekket på notime.
Det er også mange sykler hvor vekt er prioritert altfor høyt over sikkerhet og funksjonalitet.janb skrev:...
Håper å kunne veie den inn tråkkbar, med en vekt på rundt 7,5 kg innen uken etter pinse. Ikke mange sykler av denne typen som er der...mye "sykkelfedme" der ute ;D
Hvilke?xerxes skrev:Det er også mange sykler hvor vekt er prioritert altfor høyt over sikkerhet og funksjonalitet.janb skrev:...
Håper å kunne veie den inn tråkkbar, med en vekt på rundt 7,5 kg innen uken etter pinse. Ikke mange sykler av denne typen som er der...mye "sykkelfedme" der ute ;D
Det første er definitivt et poeng. Vekt & holdbarhet henger relativt nært sammen ifht. robusthet. Så det gjelder å se på bruksområde.tore_v1 skrev:Jeg regner med at Xerxes tenkte på blant annet vekt på dekk ift holdbarhet, og at det ofte gjøres prioriteringer som begrenser bruken av sykkelen.
Personlig trives jeg godt på min Diamant Silver Cape, med sine 9,5-10 kg. Om jeg ønsker å kutte ned vektene et par gram før en tur er det bare å sørge for å ikke dra på tur med full mage.. Piss off før motbakke!
En annen ting som er moro er når man med sin skakkkjørte gamle 13kg offroad sykler fra gutta med 30-40k doninger. Angående holdbarhet så ser nå hjul og ramme sterkt ut i massevis. Dekk er forbruksvare, nesten på linje med slanger. Jeg kjøper heller billige dekk og bytter ofte enn å punge ut for svinedyre varianter. Gummien stivner så kjapt, og på sykkel er det lite som slår følelsen av nye, myke dekk som virkelig griper tak i underlaget.tore_v1 skrev:Personlig trives jeg godt på min Diamant Silver Cape, med sine 9,5-10 kg.
- tar rådet til etterretning Theodor...ellers takk for kredden...Theodor skrev:Kul sykkel ;D ;D
SS skal kjøres med camelback, ikke sett på de flaskeholderne,
den ser mye stiligere ut når den er "clean"......
Gratulerer med flott selvbygg.
Mvh Theodor