- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 938
Selvsagt ! der ligger nok forklaringen..Gjest skrev:Jeg tror ikke slikt kommer av seg selv. De hadde jo sett på splatter-filmer.
På hvilken måte skiller offentlig velferd seg fra f. eks. arvet, privat velferd i denne sammenhengen?Slubbert skrev:Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; folk trenger ikke lengre ta ansvar for egen livssituasjon, skjermes for livets utfordringer og kan bruke tiden på å bygge fangebur i kjelleren istedet for å sørge for seg selv.
Utbredelse?Zomby_Woof skrev:På hvilken måte skiller offentlig velferd seg fra f. eks. arvet, privat velferd i denne sammenhengen?
Absolutt.Parelius skrev:Utbredelse?
7 av 10 innenriksnyheternyheter fra Belgia i norske aviser handler om kanibaler, barnemordere, voldtektsnmenn og kidnaoppere. Hvis vi antar at det skjer 2000 interessante ting i Belgia i år vil det si at 1400 av disse er overgrepssaker. Dette kvalifiserer nok til å sende marinesoldater til landet og brenne tulipanåkrene deres.Gjest skrev:Betyr det at vi kan se bort fra mediapåvirkning (inkl internett) i dette spørsmålet. Oppstår kannibalisme av genetiske årsaker? Dårlige gener i Beligia?
Utbredelse, jeg synes heller ikke at Paris Hilton fremstår som en spesielt sunn personlighet.Zomby_Woof skrev:På hvilken måte skiller offentlig velferd seg fra f. eks. arvet, privat velferd i denne sammenhengen?Slubbert skrev:Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; folk trenger ikke lengre ta ansvar for egen livssituasjon, skjermes for livets utfordringer og kan bruke tiden på å bygge fangebur i kjelleren istedet for å sørge for seg selv.
Vi er enige om mye her, Slubbert.Slubbert skrev:Utbredelse, jeg synes heller ikke at Paris Hilton fremstår som en spesielt sunn personlighet.Zomby_Woof skrev:På hvilken måte skiller offentlig velferd seg fra f. eks. arvet, privat velferd i denne sammenhengen?Slubbert skrev:Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; folk trenger ikke lengre ta ansvar for egen livssituasjon, skjermes for livets utfordringer og kan bruke tiden på å bygge fangebur i kjelleren istedet for å sørge for seg selv.
Jo fler puter man syr under armene på folk, jo mer man forbyr fordi det er potensielt farlig, jo mer ekstreme vil utslagene av desperat spenningssøking bli.
Det gjør det nok ikke. Media har sikkert innvirkning på litt av hvert av det mennesker foretar seg i vår del av verden.Gjest skrev:Betyr det at vi kan se bort fra mediapåvirkning (inkl internett) i dette spørsmålet.
Absolutt! Se bare på denne damen her og tenk på hvor vanskelig det blir for henne å komme seg ut og inn på trikken eller går på svømmetrening. Helt uholdbart.Slubbert skrev:Jo fler puter man syr under armene på folk, jo mer man forbyr fordi det er potensielt farlig, jo mer ekstreme vil utslagene av desperat spenningssøking bli.
1. Er det ikkje Nederland du tenkjer på no? Der er det lite kannibalar etter det som kjem fram i media...Gjestemedlem skrev:1.Gjest skrev:Betyr det at vi kan se bort fra mediapåvirkning (inkl internett) i dette spørsmålet. Oppstår kannibalisme av genetiske årsaker? Dårlige gener i Beligia?
7 av 10 innenriksnyheternyheter fra Belgia i norske aviser handler om kanibaler, barnemordere, voldtektsnmenn og kidnaoppere. Hvis vi antar at det skjer 2000 interessante ting i Belgia i år vil det si at 1400 av disse er overgrepssaker. Dette kvalifiserer nok til å sende marinesoldater til landet og brenne tulipanåkrene deres.
2.
Kanibalisme som genetisk rampestrek er jo en interssant teori. Hvis kanibalene var over et kritisk antall ville nok denne hangen til menneskekjøtt bli dominerende. Veganerene og de andre ikkekanibalene vil jo da ikke kunne holde bestanden av kanibaler tilsvarende nede.
3.
Ser man disse to paragrafene i sammenheng viser det jo helt tydelig at mer enn 50 prosent av Belgiere er kanibaler og at dette rettferdiggjør å sende noen mellomdistanseraketter over Belgia en dag med nordavind, og at Nei til EU faktisk et velbegrunet standpunkt.
- - -som fører til kjedsomhet og livslede. Som igjen fører til at spenning og livsinnhold søkes gjennom ekstremsport, kriminalitet, tilknytning til sprøe bevegelser osv.Slubbert skrev:Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; - - -
Åsså blir man jo så jævlig kjøttsulten av å spise bare rosenblader i noen uker... ;Doddgeir skrev:Man kan naturligvis vandre rundt i en blomstereng, og strø rosenblader over hverandre, men vi kommer ingen steder på den måten.
1. Vidare? Kvar har du tenkt deg?oddgeir skrev:1. Det er egoismen, ønsket om å skape en bedre hverdag for seg selv og sine nærmeste, som bringer menneskeheten videre.
2. Man kan naturligvis vandre rundt i en blomstereng, og strø rosenblader over hverandre, men vi kommer ingen steder på den måten.
Ivar Løkken har svar på det meste.. Han er jo en riktig "slubbert".Slubbert skrev:Kjøp av Splatter-filmer må forbys med inntil 6mnd fengsel som strafferamme.
Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; folk trenger ikke lengre ta ansvar for egen livssituasjon, skjermes for livets utfordringer og kan bruke tiden på å bygge fangebur i kjelleren istedet for å sørge for seg selv.
Joda. Jeg ser den. Men det finnes flere veier til kriminalitet.maestro skrev:- - -som fører til kjedsomhet og livslede. Som igjen fører til at spenning og livsinnhold søkes gjennom ekstremsport, kriminalitet, tilknytning til sprøe bevegelser osv.Slubbert skrev:Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; - - -
???Back_Door skrev:Ivar Løkken har svar på det meste.. Han er jo en riktig "slubbert".Slubbert skrev:Kjøp av Splatter-filmer må forbys med inntil 6mnd fengsel som strafferamme.
Moderne dekadense kommer av offentlig velferd; folk trenger ikke lengre ta ansvar for egen livssituasjon, skjermes for livets utfordringer og kan bruke tiden på å bygge fangebur i kjelleren istedet for å sørge for seg selv.
De fleste på dette forum har svar på "det meste", inklusive deg og meg!Back_Door skrev:Ivar Løkken har svar på det meste.. Han er jo en riktig "slubbert".Slubbert skrev:Kjøp av Splatter-filmer må forbys med inntil 6mnd fengsel som strafferamme.
Jeg må da ærlig innrømme at det fortsatt er svært mye som jeg lurer på..maestro skrev:De fleste på dette forum har svar på "det meste", inklusive deg og meg!Back_Door skrev:Ivar Løkken har svar på det meste.. Han er jo en riktig "slubbert".Slubbert skrev:Kjøp av Splatter-filmer må forbys med inntil 6mnd fengsel som strafferamme.
I følge f.eks. dette sitatet har du nå et personlig grunnlag for viten om det meste da:Back_Door skrev:Jeg må da ærlig innrømme at det fortsatt er svært mye som jeg lurer på..![]()
Back_Door skrev:Selvsagt! Det viktigste er lykken, uavhengig av begrunnelse.
Personlig tror jeg på både kjærligheten og musikken..
Edit: For ikke å snakke om store høyttalere.. ;D
En ung John Forbes Nash?Slubbert skrev:Om jeg heter Løkken, Hansen, Pettersen eller Krekar burde være temmelig uvesentlig. Innholdet i innleggene er upåvirket av navn. Kanskje Back_Door egentlig heter Kåre, kanskje Reidar, who cares?
Å sette pris på lykke og store høyttalere, er dog ikke avhengig av allvitenhet.. ;D ;Dmaestro skrev:I følge f.eks. dette sitatet har du nå et personlig grunnlag for viten om det meste da:Back_Door skrev:Jeg må da ærlig innrømme at det fortsatt er svært mye som jeg lurer på..![]()
Edit: For ikke å snakke om store høyttalere.. ;D![]()
Å, jeg vet ikke det! Men jeg kan sikkert finne andre sitater som passer!Back_Door skrev:Å sette pris på lykke og store høyttalere, er dog ikke avhengig av allvitenhet.. ;D ;Dmaestro skrev:I følge f.eks. dette sitatet har du nå et personlig grunnlag for viten om det meste da:Back_Door skrev:Jeg må da ærlig innrømme at det fortsatt er svært mye som jeg lurer på..![]()
Edit: For ikke å snakke om store høyttalere.. ;D![]()
(det er normalt heller ikke et utslag av dekadanse, som denne tråden egentlig skulle handle om)